Η Rivian παρουσίασε τα R2, R3 και R3X

Σχετικά άρθρα

H Rivian παρουσίασε σήμερα τόσο το R2, όσο και ένα μικρότερο αυτοκίνητο, το R3 που θα προσφέρεται και στην έκδοση R3X.

Ξεκινώντας από το R2. Θα κυκλοφορήσει στην αγορά το πρώτο εξάμηνο 2026 με αρχική τιμή στις ΗΠΑ από τις 45.000 δολάρια. Θα είναι διαθέσιμο με έναν, δύο ή τρεις ηλεκτροκινητήρες, με την αυτονομία του να ξεπερνά τα 480 χλμ ανά φόρτιση, ενώ η πιο ισχυρή του έκδοση θα κάνει τα 0-100 χλμ/ώρα σε λιγότερο από 3 δευτερόλεπτα.

Είναι πενταθέσιο και έχει μήκος 4,715 μέτρα, πλάτος 1,905 μέτρα, ύψος 1,7 μέτρα και μεταξόνιο 2,935 μέτρων. Έχει απόσταση από το έδαφος 25 εκατοστών, με τη γωνία προσέγγισης να είναι 25 μοίρες και η γωνία αποχώρησης 27 μοίρες. Βασίζεται στη νέα πλατφόρμα της εταιρίας που έχει πιο απλή κατασκευή και που μειώνει κατά πολλές χιλιάδες ευρώ το κόστος κάθε αυτοκινήτου που θα την χρησιμοποιεί.

Το R3 βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα, είναι περίπου 13 εκατοστά μικρότερο σε μήκος από το R2, ενώ και αυτό θα είναι διαθέσιμο με έναν, δύο ή τρεις ηλεκτροκινητήρες, προσφέροντας αυτονονμία μεγαλύτερη των 480 χιλιομέτρων. Η εταιρία δεν αποκάλυψε άλλες τεχνικές λεπτομέρειες του R3 ούτε το πότε θα κυκλοφορήσει στην αγορά -πιθανότερο το 2027- και φυσικά δεν ανέφερε την τιμή του.

Ωστόσο, παρουσίασε την R3X έκδοση του που είναι προσανατολισμένη στις επιδόσεις. Αυτή είναι που θα φέρει την διάταξη των τριών ηλεκτροκινητήρων, με τα 0-100 χλμ/ώρα να τα κάνει σε λιγότερο από 3 δευτερόλεπτα.

Τόσο το R2, όσο και τα R3 και R3X υποστηρίζουν ταχυφόρτιση που επιτρέπει τη φόρτιση των 4695 μπαταριών τους από το 10% στο 80% σε λιγότερο από 30 λεπτά.

Η νέα μπαταρία 4695 έχει διάμετρο 46 χιλιοστών και ύψος 95 χιλιοστών και είναι μεγαλύτερη από την μπαταρία 4680 της Tesla. Οι μεγαλύτερες μπαταρίες μπορούν να φορτίζουν και να εκφορτίζονται με υψηλότερους ρυθμούς κάτι που σημαίνει ότι τα αυτοκίνητα που θα τις χρησιμοποιούν πιθανότατα θα είναι σε θέση να φορτίζουν γρηγορότερα και να προσφέρουν περισσότερη ισχύ συγκριτικά με τα αυτοκίνητα που διαθέτεουν την μπαταρία 4680.

Το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα του αυτοκινήτου μπορεί επίσης να είναι ισχυρότερο, γεγονός που μπορεί να προσφέρει αυξημένη αυτονομία.

Αντίστοιχες 4695 μπαταρίες έχει ανακοινώσει και η BMW, με τα μοντέλα της που θα βασίζονται στην Neue Klasse πλατφόρμα, να τις χρησιμοποιούν από το 2025 και μετά.

Στις σχετικές ειδήσεις η Rivian προχώρησε στην απόλυση άλλων 100 εργαζομένων της από το εργοστάσιό της στο Normal του Ιλινόις, ως μέρος των ενεργειών της να μειώσει το κόστος.

Παράλληλα, κόβει την μια από τις τρεις βάρδιες του εργοστασίου της, δηλώνοντας πως μπορεί να πιάσει τους στόχους παραγωγής της με τις δύο βάρδιες. Για φέτος η εταιρία ελπίζει να κατασκευάζει 57.000 αυτοκίνητα.

Τέλος ανακοαίνωσε πως έθεσε σε αναμονή την παραγωγή του νέου της εργοστασίου στη Τζόρτζια, αξίας 5 δισ. δολαρίων, με το R2 να κατασκευάζεται αρχικά στο υπάρχον εργοστάσιο στο Normal του Ιλινόις. Η εταιρία εκτιμά ότι η διακοπή της κατασκευής του εργοστασίου της Τζόρτζια θα εξοικονομήσει περίπου 2,25 δισεκατομμύρια δολάρια. Το εργοστάσιο στο Ιλινόις θα αναβαθμιστεί ώστε να μπορεί να παράγει ετησίως έως και 215.000 αυτοκίνητα.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Η Rivian προχωρά σε νέες απολύσεις

Η Rivian συνεχίζει τις απολύσεις προσωπικού στη προσπάθεια της να αντιμετωπίσει την επιβραδυνόμενη ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η εταιρία έκανε γνωστό πως θα απολύσει...

Διέρρευσαν τεχνικά χαρακτηριστικά του Rivian R2

Την ερχόμενη Πέμπτη 7 Μαρτίου η Rivian θα παρουσιάσει το R2S και σήμερα διέρρευσαν τα τεχνικά του χαρακτηρισιτκά. Τα αρχεία προέρχονται από το ίδιο...