IIHS: Τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα του 2024 είναι κορεατικά και ιαπωνικά

Σχετικά άρθρα

Το IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) των ΗΠΑ (το αντίστοιχο Euro NCAP) έδωσε τα φετινά αποτελέσματα για τις δοκιμές σύγκρουσης των τελευταίων αυτοκινήτων που δοκίμασε και κρίνοντας από τις αξιολογήσεις του οργανισμού, τα νούμερα φαίνονται αρκετά ενθαρρυντικά για την ασφάλεια των επιβατών.

Σύμφωνα με το ινστιτούτο φέτος ήταν δυσκολότερο ένα αυτοκίνητο να πάρει τις ανώτερες βαθμολογίες Top Safety Pick+ και Top Safety Pick, προκαλώντας τους κατασκευαστές να προσφέρουν καλύτερη προστασία στους επιβάτες των πίσω καθισμάτων και να βελτιώσουν τα συστήματα αποφυγής συγκρούσεων πεζών.

Η μεγαλύτερη αλλαγή που έγινε φέτος είναι η αντικατάσταση του αρχικού πλευρικού crash test με μια ενημερωμένη έκδοση που χρησιμοποιεί ένα βαρύτερο φράγμα που ταξιδεύει με μεγαλύτερη ταχύτητα. Επιπλέον, τα οχήματα χρειάζονται τώρα μια αποδεκτή ή καλή βαθμολογία σε μια αναθεωρημένη έκδοση της αξιολόγησης πρόληψης σύγκρουσης πεζών στο μπροστινό μέρος για να πληρούν τις προϋποθέσεις για οποιοδήποτε βραβείο. Η νέα δοκιμή αντικαθιστά τις προηγούμενες ημερήσιες και νυχτερινές δοκιμές με μια ενιαία αξιολόγηση που περιλαμβάνει ορισμένες δοκιμές στο φως της ημέρας και κάποιες στο σκοτάδι. Πέρυσι, τα αυτοκίνητα μπορούσαν να κερδίσουν το βραβείο χαμηλότερης βαθμίδας ανεξάρτητα από το αν μπορούσαν να εντοπίσουν και να αποφύγουν τους πεζούς στο σκοτάδι.

Σε μια ακόμη μεγαλύτερη αλλαγή, υπάρχει ενημερωμένη δοκιμή μέτριας μπροστινής επικάλυψης στην οποία τα αυτοκίνητα χρειάζονται να αποσπάσουν αποδεκτή ή καλή βαθμολογία, η οποία προσθέτει ένα δεύτερο ομοίωμα που κάθεται πίσω από τον οδηγό και δίνει έμφαση στην ασφάλεια των πίσω καθισμάτων. Μια καλή βαθμολογία στην αρχική δοκιμή μέτριας επικάλυψης εξακολουθεί να απαιτείται για το βασικό βραβείο Top Safety Pick.

Για να κερδίσει οποιοδήποτε βραβείο ένα αυτοκίνητο θα πρέπει να προσφέρει καλή προστασία στη δοκιμή μπροστινής σύγκρουσης μικρής επικάλυψης, στην οποία το 25% του πλάτους του αυτοκινήτου εκατέρωθεν συγκρούεται με άλλο όχημα ή ένα ακίνητο αντικείμενο. Φέτος, οι αξιολογήσεις από την πλευρά του οδηγού και του συνοδηγού έχουν συνδυαστεί σε μια ενιαία βαθμολογία. Η δοκιμή εκτελείται τόσο από την πλευρά του οδηγού όσο και από την πλευρά του συνοδηγού και η βαθμολογία είναι ισοδύναμη με το χαμηλότερο από τα δύο αποτελέσματα.

Οι νικητές των βραβείων πρέπει επίσης να διαθέτουν καλούς ή αποδεκτούς προβολείς εξοπλισμένους σε όλα τα επίπεδα εξοπλισμού.

Παρά τις πιο αυστηρές απαιτήσεις, 71 μοντέλα πληρούν τις προϋποθέσεις για τα βραβεία του 2024. Από αυτά, τα 22 οχήματα που δοκιμάστηκαν κέρδισαν την ανώτερη Top Safety Pick+ βαθμολόγηση και 44 την δεύτερη τη τάξει Top Safety Pick.

Το Hyundai Motor Group (Genesis, Hyundai και Kia) έχει τα περισσότερα βραβεία για το 2024 συνολικά 16: 6 βραβεία Top Safety Pick+ και 10 Top Safety Pick. Ακολουθεί η Toyota και η Lexus με 1 βραβείο Top Safety Pick+ και 12 Top Safety Pick. Η Mazda κερδίζει τα περισσότερα Top Safety Pick+ βραβεία από οποιαδήποτε μεμονωμένη μάρκα, πέντε στο σύνολο, καθώς και 1 Top Safety Pick.

Ανά κατηγορία, τα μικρά SUV, τα μεσαίου μεγέθους SUV και τα μεσαίου μεγέθους πολυτελή SUV ισοβαθμούν στα περισσότερα βραβεία Top Safety Pick+, με πέντε το καθένα. Τα μεσαίου μεγέθους πολυτελή SUV, τα οποία πληρούν τις προϋποθέσεις για επιπλέον 12 βραβεία Top Safety Pick, κερδίζουν τα περισσότερα βραβεία συνολικά.

Αναλυτικά τα αποτελέσματα:

Top Safety Pick+

Small Cars

  • Acura Integra
  • Mazda 3 hatchback
  • Mazda 3 sedan
  • Toyota Prius

Midsize Cars

  • Honda Accord
  • Hyundai Ioniq 6

Large Luxury Car

  • Genesis Electrified G80

Small SUVs

  • Genesis GV60
  • Honda HR-V
  • Hyundai Kona
  • Mazda CX-30
  • Mazda CX-50 κατασκευής μετά τον Αύγουστο του 2023

Midsize SUVs

  • Ford Explorer
  • Kia Telluride
  • Mazda CX-90
  • Nissan Pathfinder κατασκευής μετά τον Νοέμβριο του 2023
  • Subaru Ascent

Midsize Luxury SUVs

  • Acura MDX
  • BMW X3
  • Genesis GV80 κατασκευής μετά τον Αύγουστο του 2023
  • Mercedes-Benz GLE Class με προαιρετικό σύστημα αποτροπής σύγκρουσης εμπρός
  • Tesla Model Y

Top Safety Pick

Small Cars

  • Hyundai Elantra
  • Subaru Impreza
  • Toyota Prius Prime

Midsize Cars

  • Subaru Outback
  • Toyota Camry

Large Car

  • Toyota Crown

Midsize Luxury Cars

  • BMW 5 series
  • Mercedes-Benz C-Class

Large Luxury Cars

  • Genesis G80
  • Genesis G90

Small SUVs

  • BMW X1
  • Honda CR-V
  • Hyundai Ioniq 5
  • Hyundai Tucson
  • Kia Sportage
  • Lexus UX
  • Lexus RZ
  • Subaru Solterra

Midsize SUVs

  • Honda Pilot
  • Hyundai Palisade
  • Jeep Grand Cherokee
  • Jeep Grand Cherokee L
  • Mazda CX-90 PHEV
  • Nissan Ariya
  • Toyota Highlander
  • Volkswagen Atlas
  • Volkswagen Atlas Cross Sport

Large SUVs

  • Audi Q7
  • Audi Q8 e-tron
  • Audi Q8 Sportback e-tron
  • Rivian R1S

Midsize Luxury SUVs

  • Acura RDX
  • Audi Q4 e-tron
  • Audi Q4 Sportback e-tron
  • Genesis Electrified GV70
  • Genesis GV70 κατασκευής μετά τον Νοέμβριο του 2023
  • Infiniti QX60
  • Lexus NX
  • Lexus NX Plug-in Hybrid
  • Lexus RX
  • Mercedes-Benz GLC
  • Volvo XC90
  • Volvo XC90 Recharge

Minivans

  • Honda Odyssey
  • Toyota Sienna

Small Pickup

  • Hyundai Santa Cruz

Large Pickups

  • Rivian R1T crew cab
  • Toyota Tundra crew cab
  • Toyota Tundra extended cab

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Η τιμή του MG Cyberster στην Αγγλία

Στο πλαίσιο της περσινής έκθεσης αυτοκινήτου στη Σαγκάη της Κίνας, η MG αποκάλυψε την έκδοση παραγωγής του Cyberster, με την εταιρία -υπό κινεζική ιδιοκτησία-...

Αποχωρεί από την Red Bull ο Adrian Newey

Ο επικεφαλής σχεδιασμού της Red Bull, Adrian Newey, πρόκειται να αποχωρήσει από την ομάδα μετά τη διαμάχη που έχει ξεσπάσει εντός της αυστριακής ομάδας...