O Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) ανακοίνωσε τα νούμερα κατανάλωσης και εξοικονόμησης καυσίμων για τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία που βρίσκονται στους δρόμους της πόλης τους περίπου 4 μήνες.

Πιο συγκεκριμένα και από τον Ιούνιο μέχρι και τον Σεπτέμβριο, ο ΟΑΣΘ μείωσε την κατανάλωση πετρελαίου κίνησης κατά 828.045 τα λίτρα σε σχέση με πέρσι, εξοικονομώντας χρήματα και, κυρίως, βελτιώνοντας το περιβαλλοντικό αποτύπωμά του. Από τον Ιούνιο έως και τον Σεπτέμβριο του 2023 τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ κατανάλωσαν 3.429.674 λίτρα πετρελαίου ενώ φέτος, το αντίστοιχο χρονικό διάστημα, η κατανάλωση ήταν 2.601.630 λίτρα, μειωμένη δηλαδή κατά περίπου 24%, μειώνοντας και το κόστος προμήθειας πετρελαίου.
Έτσι, ενώ από τον Ιούνιο έως και τον Σεπτέμβριο του 2023 δαπάνησε 4.174.000 ευρώ για καύσιμα, φέτος -για το ίδιο χρονικό διάστημα- το ποσό ήταν στα 2.962.000 ευρώ, ήτοι σε μόλις 4 μήνες ο ΟΑΣΘ εξοικονόμησε περισσότερα από 1,2 εκ. ευρώ.

Αναπόφευκτα, όμως, αυξήθηκε το κόστος για την κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος του ΟΑΣΘ, το οποίο για το τρίμηνο Ιουνίου-Αυγούστου 2024 ήταν 417.000 ευρώ, όταν πέρσι, το αντίστοιχο χρονικό διάστημα ανερχόταν σε 105.000 ευρώ, με το ετήσιο όφελος για τον ΟΑΣΘ να εκτιμάται ότι θα είναι 3 εκατ. ευρώ.
Όπως αναφέρει στην ανακοίνωσή του ο ΟΑΣΘ, τα ηλεκτρικά λεωφορεία, πέρα από άνετα και αθόρυβα, συμβάλλουν και στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και άλλων ατμοσφαιρικών ρύπων, καθώς η κυκλοφορία ενός και μόνο ηλεκτρικού λεωφορείου στη θέση ενός πετρελαιοκίνητου, γλυτώνει μέσα σε έναν χρόνο την ατμόσφαιρα της Θεσσαλονίκης από 8,1 κιλά αιωρούμενων σωματιδίων PM 2,5.
