Test Drive: Δοκιμάζουμε την Skoda Octavia 1.6 TDI

Σχετικά άρθρα

[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

IMG_2388

Το όνομα Octavia έχει καθιερωθεί στη συνείδηση του κοινού ως ένα οικογενειακό αυτοκίνητο με υπερπλούσιους χώρους, εξαιρετική τιμή και καλή ποιότητα κατασκευής. Με το πέρασμα των χρόνων άρχισε να αποκτάει την απαραίτητη και ζητούμενη πολυτέλεια καλύπτοντας τις ανάγκες και του πιο απαιτητικού καταναλωτή ανεβάζοντας τον πήχη στη κατηγορία του.

Αποτελεί το μοντέλο που έβαλε ξανά στο χάρτη της Ευρώπης την τσέχικη μάρκα και αποτέλεσε το εφαλτήριο για τη δημιουργία μιας τίμιας και εξαιρετικά value for money εταιρίας. Από το 1996 που παρουσιάστηκε το λογότυπο ξανά πάνω σε μοντέλο της Skoda (η πρώτη ήταν μεταξύ 1959 και 1971) και για τα επόμενα 17 χρόνια, με μόλις δύο γενιές μοντέλων, είχε καταφέρει να πουλήσει το δυσθεώρητο νούμερο των 3.700.000 αυτοκίνητα, ενώ μέχρι σήμερα και με την παρουσίαση της τρίτης γενιάς, πριν περίπου ένα χρόνο, έχει ξεπεράσει κατά πολύ τα 4.000.000 οχήματα, όλα παραγωγής του εργοστασίου της στη πόλη Mladá Boleslav στη Τσεχία.

Με τη παρουσίαση της τρίτης γενιάς όμως η Skoda έδειξε το επεκτατικό της πρόσωπο. Τι εννοώ; Η εισαγωγή του Rapid στη γκάμα της Skoda, που όπως διάβασες στο test drive μας αποτελεί ουσιαστικά συνεχιστή του πρώτου Octavia, έδωσε τη δυνατότητα στους ιθύνοντες της εταιρίας να μεγαλώσουν το Octavia με σκοπό να μπουν στα βαθιά νερά της μεσαίας κατηγορίας και να βρεθεί αντιμέτωπο με ονόματα πολύ βαριά, όπως Ford Mondeo, Opel Insignia, Citroen C5, Toyota Avensis ακόμα και το VW Passat.

Στα συν

[custom_list type=”check”]

  • Χώροι
  • Τιμή
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Οικονομικός κινητήρας
  • Φρένα
  • Ηχομόνωση
  • Τέλη κυκλοφορίας

Στα μείον

  • Άνεση με τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά
  • 5-ταχυτο κιβώτιο

[/nextpage]

[nextpage title=”Το αυτοκίνητο” ]

To αυτοκίνητο

IMG_2435

Η μετάβαση στη παραπάνω κατηγορία έγινε με ριζική αλλαγή όλων των παραμέτρων του μοντέλου, όπως την αύξηση των διαστάσεων αλλά και την βάση που χρησιμοποιήθηκε για να χτιστεί πάνω το νέο αυτοκίνητο.

Η αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων είναι ορατή δια γυμνού οφθαλμού, αφού το μήκος του είναι μεγαλύτερο κατά 9 ολόκληρα εκατοστά, αγγίζοντας πλέον τα 4.659 χλστ. Αντίστοιχα το πλάτος του έχει αυξηθεί και αυτό κατά 4,5 πόντους, με ευεργετικά αποτελέσματα στην ευρυχωρία της καμπίνα και πλέον φτάνει 1.814 χλστ., ενώ τέλος το ύψος έχει μείνει απαράλλαχτο όντας 1.462 χλστ. Το μεταξόνιο από την άλλη είναι μεγαλύτερο και αυτό κατά 10,8 εκατοστά, φτάνοντας τα 2,69 μέτρα. Έτσι ο χώρος των επιβατών έχει αυξηθεί στα 1.782 χλστ. ενώ και το πορτμπαγκάζ μεγάλωσε κατά 30 λίτρα, ανεβαίνοντας από τα 560 στα 590 λίτρα (μεγαλύτερος όλων της κατηγορίας), που αν μάλιστα πέσουν και οι πλάτες των πίσω καθισμάτων δημιουργείς ένα υπέρδιπλο κρεβάτι και αν χρειαστεί μετακομίζεις σπίτι με ένα δρομολόγιο, καθώς αυτός φτάνει τα 1.580 λίτρα, Η ύπαρξη της 5ης πίσω πόρτας δημιουργεί αχανέστατο άνοιγμα και προσφέρεται για μεταφορά ογκωδέστατων αντικειμένων. Από την άλλη ο χώρος των ποδιών των πίσω επιβατών έχει μεγαλώσει κατά 73 χλστ., πλησιάζοντας του ακόμα μεγαλύτερου Superb, και κανένας δε θα παραπονεθεί για έλλειψη χώρων.

IMG_2474

Όμως, η πιο τρανταχτή και σημαντική αλλαγή βρίσκεται κάτω από το φαίνεσθαι και δεν είναι άλλη από τη χρησιμοποίηση της MQB πλατφόρμας του VW Group για να χτιστεί το νέο Octavia. Γνωρίζουμε όλοι τη σημαντικότητα της συγκεκριμένης πλατφόρμας και πόσα χρήματα έχουν δαπανήσει οι Γερμανοί στο να την κάνουν ευέλικτη και ευπροσάρμοστη, καθώς πάνω σε αυτήν βασίζονται όλο και περισσότερα μοντέλα (45 στον αριθμό) του Group, όπως τα Audi A3, VW Golf, Seat Leon, το νέο ΤΤ και μέχρι το 2020 το 80% των Volkswagen θα βασίζονται σε αυτήν.

IMG_2456

Ένα από τα πολλά θετικά της MQB, εκτός από την αυξημένη στιβαρότητα της, είναι το μειωμένο της βάρος. Έτσι, το Octavia παρά την γενναιόδωρη αύξηση των διαστάσεων είναι ελαφρύτερο κατά 102 κιλά σε σύγκριση με το προκάτοχο του, με το συνολικό του βάρος της συγκεκριμένης έκδοσης της δοκιμής να φτάνει τα 1.305 κιλά. Η μείωση του βάρους έχει επέλθει μέσω της εκτεταμένης χρήσης νέων, τεχνολογικά προηγμένων, κραμάτων ατσαλιού, προσφέροντας παράλληλα βελτιωμένη ακαμψία κατά 25% σε σχέση με την προηγούμενη Octavia. Το γεγονός αυτό μόνο θετικά αποτελέσματα μπορεί να έχει σε πολλές παραμέτρους και με αναγκάζει να βγάλω το καπέλο στους Γερμανούς.

[/nextpage]

[nextpage title=”Σχεδίαση” ]

IMG_2399

Περνώντας στο σχεδιασμό του αυτοκινήτου, το Octavia αποτελεί χωρίς υπερβολή ένα Rapid με μεγαλύτερες διαστάσεις. Δε διαφωνώ ότι είναι αρκετά συμπαθές και καλαίσθητο σαν σύνολο αλλά οι αλλαγές είναι εξαιρετικά περιορισμένες και δύσκολα διακριτές, ιδιαίτερα από το εμπρός μέρος, με το μόνο στοιχείο που μπορεί κανείς εύκολα να διαχωρίσει τα δύο μοντέλα να είναι η τοποθέτηση Bi-xenon προβολέων με τα στάνταρ ενσωματωμένα LED φώτα ημέρας. Προσοχή έχει δοθεί και στην αεροδυναμική του αυτοκινήτου όπου πλέον έχει καλύτερο συντελεστή οπισθέλκουσας φτάνοντας το Cd=0,288 μειωμένος σε σχέση με τον 0,30 του προηγούμενου μοντέλου.

Κατά τ’άλλα το σχέδιο της είναι βασισμένο στο νέο εταιρικό προφίλ της Skoda, δια χειρός Jozef Kabaň, που έκανε ντεμπούτο στο Rapid και πρωτοείδαμε στο MissionL Concept. Διακρίνεται από τις λιτές και καθαρές γραμμές, που χαρίζουν στο αυτοκίνητο ιδανικές αναλογίες, κομψότητα και διαχρονική σχεδίαση.

Η χρωμιωμένη μπροστινή μάσκα κυριαρχεί στο μπροστινό μέρος και φιλοξενεί το νέο λογότυπο της Skoda. Είναι σχήματος V και διαθέτει 21 κάθετες μπάρες ενώ σε συνδυασμό με την αρμονική τοποθέτηση των φωτιστικών σωμάτων και τις έντονες ακμές εκπέμπουν δυναμισμό και αυτοπεποίθηση.

Η πλαϊνή γραμμή που διατρέχει το αμάξωμα από τα μπροστινά φωτιστικά σώματα ως και τα πίσω προσδίδει μια αίσθηση πολυτέλειας, ενώ το προφίλ του αμαξώματος κάνει ξεκάθαρα αντιληπτή την ευρυχωρία τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές τους.

IMG_2498

Το πίσω μέρος τώρα, η τεράστια 5η πόρτας διακρίνεται για τις ίδιες ακριβώς γραμμές με το Rapid, δηλαδή οι κρυσταλλικής μορφής τεμνόμενες επιφάνειες που πλαισιώνουν το χώρο όπου τοποθετείται η πινακίδα κυκλοφορίας. Ακολούθως εντύπωση κάνει ο πολύ μεγάλος πίσω προφυλακτήρας, που αναδεικνύει την ασφάλεια του αυτοκινήτου και οι καθαρές επιφάνειες, ενώ τα πίσω φώτα έχουν C σχεδιαστικό φωτιστικό μοτίβο, με διπλές γραμμές.

Κλείνοντας με το αυτοκίνητο, το Octavia έχοντας ως βάση την πολύ στιβαρή πλατφόρμα δε θα μπορούσε να αρκεστεί σε τίποτα λιγότερο από τα πέντε αστέρια στις δοκιμές ασφαλείας του EuroNCAP, με εξαιρετική βαθμολογία να αποσπά στην ασφάλεια των ενηλίκων και των παιδιών.

[/nextpage]

[nextpage title=”Κινητήρας” ]

IMG_2575

Κάτω από το καπό τώρα βρίσκεται ο γνωστός 1.600άρης πετρελαιοκινητήρας TDI του VW Group. O 1.598 κ.εκ. τετρακύλινδρος κινητήρας διαθέτει turbo και common rail και τον έχουμε δει και σε άλλα μοντέλα των εταιριών του Group. Έχει απόδοση 105 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. και 250 Nm ροπής από τις 1.500 έως και τις 2.750 σ.α.λ. Συνεργάζεται, δυστυχώς, με ένα 5-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο (ή εξτρά με το 7άρι DSG να φαντάζει ιδανική επιλογή) και έχει αποδεκτές επιδόσεις. Σίγουρα δεν είναι ο πιο δυνατός κινητήρας της αγοράς και παρά τα λίγα κιλά της Octavia (για τον όγκο του αμαξώματος), με πλήρες φορτίο θα φανούν σημάδια κόπωσης και αδυναμίας. Παρόλα αυτά για τα 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται 10,8 δευτ., ενώ η τελική του ταχύτητα ανέρχεται στα 194 χλμ/ώρα.

IMG_2517

Ακολούθως, ο κινητήρας εκμεταλλευόμενος το πακέτο οικολογικών τεχνολογιών “Green Tec”, που περιλαμβάνει σύστημα Start/Stop και ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση, εκπέμπει μόλις 99 γρ CO2 ανά χλμ, κάτι που σημαίνει ότι είναι το μοναδικό μοντέλο της μεσαίας κατηγορίας που ο ιδιοκτήτης απαλλάσσεται της καταβολής τελών κυκλοφορίας. Παράλληλα, η μέση μικτή κατανάλωση που ανακοινώνει το εργοστάσιο είναι 3,8 λίτρα/100 χλμ. και παρόλο που η πραγματική μικτή απέχει παρασάγγας βρίσκεται κοντά στα 6,3 λίτρα/100 χλμ. Με τη χωρητικότητα του ρεζερβουάρ να ανέρχεται στα 50 λίτρα τα σχεδόν 650 χλμ που έγραψα σε μια εβδομάδα κινούμενος σε όλο το οδικό δίκτυο Αττικής και Χαλκίδος δεν ήταν αρκετά για να ανάψουν το λαμπάκι, καθώς είχε περίπου ακόμα 90 χλμ.

[/nextpage]

[nextpage title=”Εσωτερικό” ]

IMG_2624

Ακολουθώντας το σοβαρό εξωτερικό σχεδιασμό και περνώντας στη καμπίνα επιβατών διακρίνεις μια πλήρης και λειτουργική κονσόλα που κάτι σου θυμίζει. Αυτό ισχύει γιατί το αισθητά βελτιωμένο εσωτερικό έχει γίνει πιο πολυτελές και δανείζεται αρκετά στοιχεία από το νέο Golf, όπως το σύστημα κλιματισμού και το τιμόνι.

Ο σχεδιασμός του είναι τυπικός τσέχικος γερμανικός με απλές και αυστηρές γραμμές, όπως για παράδειγμα χαρακτηριστική είναι η γραμμή που διατρέχει τη κονσόλα μπροστά από τον συνοδηγό μέχρι τον οδηγό. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί δείχνουν καλής ποιότητας καθώς η Skoda έχει ντύσει σχεδόν όλο το εσωτερικό της με μαλακά και αφρώδη υλικά, προσδίδοντας στην Octavia τη χαμένη πολυτέλεια. Προσωπικό ψεγάδι θεωρώ τις απομιμήσεις ξύλου που είναι ντυμένα κάποια μέρη της καμπίνας, καθώς δείχνουν φθηνές και είναι αμφίβολο αν θα αντέξουν στο χρόνο στο ζεστό ελληνικό κλίμα. Κριτική δέχεται και η συναρμογή των διαφόρων μερών της κονσόλας, χωρίς ωστόσο να είναι ενοχλητική. Τέλος, από θέμα εργονομίας ακολουθεί τα αυστηρά γερμανικά δεδομένα και δεν θα παραπονεθείς σε καμία περίπτωση, με τους διακόπτες που βρίσκονται μπροστά από τον λεβιέ των ταχυτήτων να είναι μεν σε δύσκολη θέση αλλά να χρησιμοποιούνται σπανιότατα.

IMG_2746

Ο οδηγός πιάνει στα χέρια του ένα τετράκτινο δερμάτινο τιμόνι με διακόσμηση χρωμίου και ενσωματωμένα χειριστήρια για το ηχοσύστημα και το τηλέφωνο, ενώ πίσω από αυτό, ο πίνακας οργάνων έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε όλες οι ενδείξεις να βρίσκονται στην ιδανική απόσταση από τη θέση του οδηγού, όντας απόλυτα ευανάγνωστος.

IMG_2667

Το στοιχείο του εξοπλισμού όμως που θα σε προέτρεπα με κλειστά μάτια να τοποθετήσεις στην Octavia είναι η κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής 8 ιντσών, που συνδυάζεται με το σύστημα πολυμέσων MIB Columbus. Η οθόνη περιλαμβάνει αισθητήρα κίνησης των χεριών και εμφανίζει κρυφό μενού καθώς πλησιάζεις το χέρι σου σε αυτήν και εκτός των άλλων απεικονίζει πληροφορίες και ενδείξεις για το ηχοσύστημα, το σύστημα πλοήγησης, για το τηλέφωνο, το trip computer, το πρόγραμμα που έχεις επιλεγμένο στο Drive Mode Selection, το ASR, τους καθαριστήρες, τα φώτα και πολλά άλλα.

IMG_2686

Όσον αφορά τους εσωτερικούς χώρους της Octavia, δε νομίζω ότι χρειάζεται να αναφερθώ σε τίποτα παραπάνω καθώς είναι υπεραρκετοί για 5 επιβάτες ανεξαρτήτου πλάτους και αναστήματος. Οι αποθηκευτικοί χώροι και θήκες που έχεις στη διάθεσή σου είναι άφθονοι και βρίσκονται πάντα το κατάλληλο μέρος για κάθε αντικείμενο. Για παράδειγμα, υπάρχει το ντουλαπάκι του συνοδηγού, εκτός από μεγάλο είναι και κλιματιζόμενο, η θήκη γυαλιών ηλίου είναι τοποθετημένη επάνω από τον εσωτερικό καθρέφτη, οι εμπρός επιβάτες μπορούν να χρησιμοποιήσουν την πρακτική διπλή θήκη αναψυκτικών που βρίσκεται τοποθετημένη στην κεντρική κονσόλα, ενώ κάτω από το κάθισμα του οδηγού θα βρεις ένα ειδικά σχεδιασμένος χώρος για την αποθήκευση του ανακλαστικού γιλέκου ασφαλείας και κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού ένα συρτάρι με καπάκι.

IMG_2740

Τα καθίσματα είναι άνετα και πλατιά, κρατώντας αποτελεσματικά το σώμα, ενώ χάρη στις πολλές ρυθμίσεις σε αυτό του οδηγού, δε θα δυσκολευτείς να κάτσεις άνετα, αναπαυτικά και σωστά. Μόνο μετά από πολύωρα ταξίδια μπορεί να σου φανούν ότι το αφρώδες υλικό είναι λίγο περισσότερο σκληρό και μπορεί να κουράσει μερικούς.

[/nextpage]

[nextpage title=”Τιμή” ]

Η Skoda έχοντας βαθιά γνώση της πραγματικότητας πάντα προσέφερε προϊόντα με εξαιρετική απόδοση τιμής, με την Octavia να την καθιερώνει στη συνείδηση του αγοραστικού κοινού. Έτσι η Octavia 1,6 TDI είναι διαθέσιμη σε τρία επίπεδα εξοπλισμού το Active, το Ambition και το Elegance.

IMG_2730 IMG_2736

Η πιο φθηνή diesel έκδοση με τα 105 άλογα κοστίζει στα 18.790 ευρώ με απόσυρση και έκπτωση και εξοπλίζεται με σύστημα ελέγχου ευστάθειας ESC, Multi-Collision Brake για αποφυγή πολλαπλών συγκρούσεων και Brake Prefill που προετοιμάζει τα φρένα για ακαριαία απενεργοποίηση, πριν ακόμη ο οδηγός πατήσει το πεντάλ, ηλεκτρονικό διαφορικό EDL, σύστημα stop/start, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός/πίσω, ηλεκτρικούς καθρέφτες και κλειδαριές με τηλεχειρισμό, air-condition, κλιματιζόμενο ντουλαπάκι συνοδηγού, ηχοσύστημα CD/MP3 με τέσσερα ηχεία, υπολογιστή ταξιδιού και φιμέ κρύσταλλα.

Η επόμενη έκδοση Ambition έχει επιπλέον κόστος €900 και διαθέτει ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, προβολείς ομίχλης, διαιρούμενο πίσω κάθισμα, κάθισμα οδηγού με ρυθμιζόμενη οσφυική στήριξη, υποβραχιόνιο εμπρός, δερμάτινο τιμόνι με χειριστήρια ηχοσυστήματος και θήκη γυαλιών.

IMG_2705

Η ακριβότερη έκδοση Elegance που είχα για δοκιμή κοστίζει €22.690 (€ 1.000 πάνω από την Ambition) όπου με το όφελος απόσυρσης πέφτει στα €20.690. Διατίθεται σε δύο χρωματισμούς εσωτερικού, με τον πρώτο να διαθέτει μαύρες υφασμάτινες επενδύσεις καθισμάτων και μαύρου χρώματος πίνακα οργάνων και πλαίσια θυρών. Ο δεύτερος διαθέτει μπεζ επενδύσεις καθισμάτων και συνδυασμό μαύρου/μπεζ χρώματος στον πίνακα οργάνων και στα πλαίσια των θυρών. Το εσωτερικό διαθέτει τα διακοσμητικά πλαίσια Elegance με απομίμηση ξύλου στις μπροστινές και πίσω πόρτες, ενώ περιλαμβάνει επίσης ένα πλήθος χρωμιωμένων στοιχείων στο τιμόνι, στα πλαίσια των αεραγωγών, στον επιλογέα ταχυτήτων και σε άλλα σημεία. Ακόμα φοράει ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών με ελαστικά 225/45, αυτόματο κλιματισμό, έγχρωμη οθόνη αφής 5,8 ιντσών, ηχοσύστημα οκτώ ηχείων, σύστημα ανίχνευσης κόπωσης οδηγού όπου μέσω ειδικών αισθητήρων ανιχνεύεται η ικανότητα οδήγησης του οδηγού και σε περίπτωση μείωσής της, ειδοποιείται ο οδηγός να σταματήσει και να ξεκουραστεί, bluetooth και χειριστήρια τηλεφώνου στο τιμόνι, αισθητήρες φωτός και βροχής, ειδική θέση για το κινητό σου, πίσω φώτα LED και εσωτερικό φωτισμό.

Τέλος, η πιο προσιτή επιλογή του ίδιου πετρελαιοκινητήρα με 90 όμως άλογα ξεκινάει από € 17.990, τον πλήρη τιμοκατάλογο όμως μπορείς να τον βρεις εδώ.

Στο βασικό ή προαιρετικό εξοπλισμό διαθέτει αρκετά συστήματα ασφαλείας όπως τα Front Assistant/emergency braking function, Lane Assistant, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος όταν επίκειται πρόσκρουση καθώς και σύστημα ανίχνευσης κόπωσης. Επίσης διαθέτει ενεργά φωτιστικά σώματα με Intelligent Light Assistant, αυτόματο βοηθό παρκαρίσματος, σύστημα ανάγνωσης των πινακίδων καθώς και το σύστημα KESSY (Keyless-Entry-Start-and-Exit-System).

[/nextpage]

[nextpage title=”Στον δρόμο” ]

IMG_2536

Κάνοντας τα πρώτα χιλιόμετρα με το νέο Octavia ένα πράγμα μου ήρθε στο μυαλό, ένιωσα σα να οδηγώ το τελευταίο Golf, με ότι αυτό συνεπάγεται.

Με την υιοθέτηση της MQB πλατφόρμας έχουν αλλάξει και οι βάσεις στήριξης των αναρτήσεων αλλά όχι και η διάταξη. Έτσι, παραμένουν εμπρός τα γόνατα McPherson και πίσω ο ημιάκαμπτος άξονας, με μόνο την RS έκδοση και με τον 1,8 TSI φοράει την ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων.

Με το που βολεύεσαι στο κάθισμα του οδηγού άμεσα συνειδητοποιείς την πολύ καλή ορατότητα προς τα εμπρός, με τις κολόνες να μην εμποδίζουν. Δε θα έλεγα το ίδιο όμως, για την πλαϊνή και πίσω ορατότητα, καθώς η μεσαία κολόνα βρίσκεται αρκετά μπροστά έτσι ώστε να δημιουργεί μεγάλες πίσω πόρτες, ενώ προς τα πίσω περιορίζεται σχετικά από την κεκλιμένη οροφή και το ψηλό τελείωμα της καλύμματος του χώρου αποσκευών.

IMG_2721

Στο δρόμο η Octavia αποδεικνύεται εξαιρετικά σταθερή και στιβαρή, εμπνέοντας απόλυτη σιγουριά και εμπιστοσύνη στον οδηγό καθώς μένει ανεπηρέαστη από πλευρικούς ανέμους. Ένας ακόμα λόγος που την κάνει πιο σταθερή είναι και η σεβαστή αύξηση του μεταξονίου και των μετατρόχιων, κάνοντας το ESP (που δεν απενεργοποιείται πλήρως) να μην παρεμβαίνει συχνά, καθώς η μηχανική πρόσφυση είναι αρκούντως επαρκής.

IMG_2440

Η κίνηση μέσα στη πόλη μπορεί να κουράσει κυρίως λόγω των χαμηλοπρόφιλων ελαστικών, του μήκους του αλλά και των 10,4 μέτρων του κύκλου στροφής. Παρόλα αυτά αποσβένει τις περισσότερες ανωμαλίες και δε περνάει πολλούς κραδασμούς στη καμπίνα. Ο πίσω άξονας θα παραπονεθεί κλασικά στις πολύ έντονες κακοτεχνίες του ελληνικού οδικού επαρχιακού δικτύου, αλλά στον ανοιχτό δρόμο βρίσκεται στο στοιχείου και καταπίνει χλμ με χαρακτηριστική άνεση, με σένα να απολαμβάνεις τη διαδρομή, καθώς η ηχομόνωση βρίσκεται σε εξαιρετικά επίπεδα. Στις στροφές δε θα εμφανίσει εύκολα κλίσεις, όπως ούτε βύθισμα του εμπρός μέρους κατά διάρκεια δυνατού φρεναρίσματος.

Ο κινητήρας δεν ενθουσιάζει με το τράβηγμα του καθώς πνίγεται από το αραιής κλιμάκωσης 5-τάχυτο κιβώτιο, το οποίο αποτελεί και το κύριο μειονέκτημα του μηχανικού συνόλου. Η “ανοιχτή” κλιμάκωση των σχέσεων φροντίζει μεν στη διατήρηση χαμηλών στροφών ώστε να περιορίζεται η κατανάλωση καυσίμου, αλλά από την άλλη “πνίγει” τις ρεπρίζ του κινητήρα στις χαμηλές στροφές και θα χρειαστεί να είσαι με μια ταχύτητα κάτω για να διενεργήσεις προσπέρασμα. Όσο ανεβαίνουν οι στροφές, όμως, δείχνει τα χαρίσματα του και η απόκριση στις εντολές του πεντάλ του γκαζιού είναι πιο άμεσες, μέχρι να φτάσεις στις 4.000 σ.α.λ., καθώς από εκεί και πάνω σκάει. Παρόλα αυτά ο επιλογέας έχει ακριβέστατη αίσθηση και το κούμπωμα των ταχυτήτων γίνεται πολύ απαλά και χωρίς δυσκολία.

IMG_2431

Όπως προείπα το αυτοκίνητο εξοπλίζεται προαιρετικά (+€200) με το σύστημα Driving Selection Mode, όπου είναι ίδιο με τα υπόλοιπα μοντέλα του VW Group. Αυτό δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να προσαρμόσει την απόκριση του κινητήρα, την υποβοήθηση του τιμονιού, τον κλιματισμό και το Start/Stop, έχοντας 4 προ-ρυθμισμένα προφίλ, ενώ υπάρχει και ένα πέμπτο το οποίο το προσαρμόζεις όπως θελήσεις εσύ. Αυτά είναι το Normal, το Sport, το Comfort, το ECO και τέλος το Individual.

Στο τομέα της πέδησης τώρα, βρίσκουμε δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς, με τα μπροστά να είναι αεριζόμενα. Η αποτελεσματικότητα τους είναι εξαιρετική καθώς σταματάνε το αμάξωμα σε λιγότερο από 38 μέτρα, ενώ επίσης η αίσθηση του πεντάλ είναι πολύ καλή.

[/nextpage]

[nextpage title=”Συμπέρασμα” ]

Κλείνοντας

IMG_2512

Η νέα Skoda Octavia με την αύξηση των διαστάσεων και με την υιοθέτηση της MQB πλατφόρμας άλλαξε κατηγορία, τόσο χωροταξιακά όσο και ποιοτικά. Το νέο μεσαίο της Skoda έχει γίνει περισσότερο κομψό από ποτέ, με το σχεδιασμό της να κρύβει τον όγκο της, ενώ η τιμή της εξακολουθεί να αποτελεί το μεγαλύτερο ατού, δίνοντας στον αγοραστή το καλύτερο με βάση τα λεφτά που θα δαπανήσει.

Θα ήταν εγκληματική αμέλεια να είσαι σε αναζήτηση οικογενειακού αυτοκινήτου και να μην έχεις ψηλά στις επιλογές σου την Octavia, καθώς είναι δύσκολο να βρεις ένα σοβαρό μειονέκτημα. Σίγουρα ένας πιο δυνατός κινητήρας θα ήταν ευπρόσδεκτος αλλά δε θα σε αφήσει παραπονεμένο και ο συγκεκριμένος πετρελαιοκινητήρας, καθώς η κατανάλωση του είναι εντυπωσιακή.

[/nextpage]

[nextpage title=”Φωτογραφίες” ]

[/nextpage]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Τα ηλεκτρικά θα κοστίζουν λιγότερο από αυτά με κινητήρες εσωτ. καύσης το 2027, αλλά θα έχουν πολύ μεγαλύτερο κόστος επισκευής

Το κόστος κατασκευής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώνεται ταχύτερα από ό,τι αναμένει η Ford και σύμφωνα με την πρόβλεψη της Gartner, μιας αμερικανικής εταιρείας τεχνολογικής...

Η Renault δεν θα προσφέρει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2030

Στις αρχές του 2022 η Renault είχε ανακοινώσει πως έως το 2030 η εταιρία θα μεταμορφωθεί σε μια αμιγώς ηλεκτρική εταιρία για την αγορά...

Η κατήγορος του Christian Horner έκανε επίσημη καταγγελία στη FIA

Νέο κεφάλαιο στην υπόθεση Christian Horner, με την γυναίκα κατήγορο να έχει κάνει επίσημη καταγγελία για τη συμπεριφορά του στη FIA, ενώ ετοιμάζεται να...
<h5>Στα συν:</h5> Χώροι, Τιμή, Ποιότητα κατασκευής, Οικονομικός κινητήρας, Φρένα, Ηχομόνωση, Τέλη κυκλοφορίας <hr /> <h5>Στα μείον:</h5> Άνεση με τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά, 5-ταχυτο κιβώτιοTest Drive: Δοκιμάζουμε την Skoda Octavia 1.6 TDI
Autoblog.gr