Την ισχυρότερη έκδοση της έκτης γενιά του Golf θα αποκαλύψει η VW στην προσεχή έκθεση αυτοκινήτου στο Παρίσι, δίνοντας συνέχεια στην παράδοση που θέλει το δημοφιλές μικρομεσαίο να εξελίσσεται με συνοπτικές διαδικασίες σε ένα πραγματικό “hot hatch”.

Ακολουθώντας κατά γράμμα το παράδειγμα του προκατόχου του, το νέο Golf GTI εκμεταλλεύεται την τεχνολογική υπεροχή που του εξασφαλίζει ο όμιλος αυτοκινητοβιομηχανιών VW.

O υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 2 λίτρων και το εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο που τον συνοδεύει προέρχεται από την προηγούμενη γενιά του αυτοκινήτου, όπως άλλωστε και το ημι-αυτόματο κιβώτιο DSG, το οποίο θα παραμείνει στον προαιρετικό εξοπλισμό.

Χάρη στον ανασχεδιασμό της εισαγωγής αέρα η απόδοση του δίλιτρου TSI έχει αυξηθεί κατά 10 ίππους, φτάνοντας τους 210. Παράλληλα η μέγιστη τιμή της ροπής αποδίδεται “χαμηλότερα”, ενώ μείωση της τάξης των 10 γρ./χλμ. παρουσιάζουν και οι εκπομπές CO2.

Παρά την αύξηση της ισχύος, πάντως, οι τιμές επιτάχυνσης του νέου Golf GTI έχουν διατηρηθεί σταθερές, καθώς τα 100 χλμ./ώρα από στάση επιτυγχάνονται σε 7,2 δευτερόλεπτα.

Αντίθετα, για πρώτη φορά στην μακρά ιστορία του αυτοκινήτου συναντάται ένα ηλεκτρονικό σύστημα που μεταβάλλει την σκληρότητα της ανάρτησης και την απόκριση του γκαζιού, προσφέροντας την δυνατότητα στον οδηγό να επιλέξει ανάμεσα σε τρία προγράμματα λειτουργίας (Comfort, Normal, Sport).

Πέρα από τo Adaptive Chassis Control, που θα συνοδεύει και τις ισχυρότερες εκδόσεις του Scirocco, ένα ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (XDS), θα φροντίζει για την ομαλή μεταφορά της ισχύος στην άσφαλτο.

Σε επίπεδο σχεδίασης, το νέο Golf GTI δηλώνει ξεκάθαρα την ταυτότητά του, ενσωματώνοντας στο σύγχρονο προφίλ του, στοιχεία από τον παρελθόν.

Εύκολα, λοιπόν, μπορεί κανείς να διακρίνει τους τροχούς αλουμινίου των 18 ιντσών, την αεροτομή στην κορυφή της τρίτης “πόρτας”, τον αεροδυναμικό διαχύτη στον πίσω προφυλακτήρα και τις δύο -ξεχωριστές αυτήν τη φορά- απολήξεις της εξάτμισης.

Στο εσωτερικό, το τιμόνι παραμένει επίπεδο στο κάτω τμήμα του, ενώ οι υφασμάτινες επενδύσεις των καθισμάτων διατηρούν το ρετρό σχεδιασμό τους.

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, το νέο Golf GTI θα ξεκινά στην βρετανική αγορά από τα 27.200 ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 900 ευρώ σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο.

Το αυτοκίνητο θα αρχίσει να κυκλοφορεί στην αγορά την Άνοιξη του 2009