grass-cars

Η νέα κυβέρνηση της Χώρας μας εκτός από το motto “πρώτα ο πολίτης” στην προεκλογική της εκστρατεία είχε υιοθετήσει και το πάντα πιασάρικο “πράσινη ανάπτυξη”… Είχα την απορία να δω ποιες θα ήταν οι κινήσεις εκείνες που θα την δικαιολογούσαν και τελικά δεν άργησα να καταλάβω. Με τα νέα τέλη κυκλοφορίας να κινούνται σε ασύλληπτα για το βαλάντιο του μέσου Έλληνα πολίτη ύψη, σίγουρα θα καταφέρει να φέρει και το τέλος της κυκλοφορίας οχημάτων στους δρόμους με άκρως θετικά αποτελέσματα για το περιβάλλον. Πως αλλιώς μπορεί να δικαιολογήσει κανείς ότι φτάνουν μέχρι και €1000 τα τέλη για κάποιο παλαιό αυτοκίνητο; Με το βλέμμα στραμμένο στο περιβάλλον λοιπόν και με το λεωφορείο στη δουλειά κάθε πρωί! Τα αμάξια είναι για τους πλούσιους!

Αξίζει να δούμε τα νέα τέλη με καλύτερη κριτική ματιά.

Συνολικά υπάρχουν 44 κατηγορίες. Από αυτές μόνο σε 4 παρατηρείτε μείωση ενώ στις υπόλοιπες 40 αύξηση. Η μεγαλύτερη μείωση είναι €18 ενώ η μεγαλύτερη αύξηση αγγίζει τα €800! Όσα αυτοκίνητα έχουν κινητήρα μεγαλύτερο από 1.929cc θα πληρώσουν ειδικό φόρο μεγάλου κυβισμού που κυμαίνεται από €150 έως €650.

Αναλυτικά το τέλος μεγάλου κυβισμού είναι:

  • Από 1.929 έως 2.500 (150 ευρώ)
  • Από 2.501 έως 3.000 (250 ευρώ)
  • Από 3.001 έως 3.500 (350 ευρώ)
  • Από 3.501 έως 4.000 (450 ευρώ)
  • Από 4.001 έως 5.000 (550 ευρώ)
  • Από 5.001 και άνω (650 ευρώ)

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο φόρος αυτόν δεν επιβαρύνει αυτοκίνητα το οποία έχουν τεθεί σε ακινησία για ολόκληρο το έτος και πριν από την έναρξη του έτους που αφορά ο ειδικός φόρος, όπως στη συγκεκριμένη περίπτωση πριν από την 1/1/2010.

Φυσικά ο ειδικός φόρος αυτός δεν επιβαρύνει φυσικά ή νομικά πρόσωπα τα οποία απαλλάσσονται από την καταβολή των τελών κυκλοφορίας, όπως το Ελληνικό Δημόσιο, το επίσημο διπλωματικό προσωπικό ξένων Πρεσβειών, οι διάφορες κατηγορίες αναπήρων κ.λπ.

Η κυβέρνηση προ εξαμήνου είχε μειώσει το ειδικό τέλος ταξινόμησης και πολλοί ήταν αυτοί οι οποίοι αγόρασαν αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού (άνω των 2.000cc) με αποτέλεσμα τώρα να “πληρώνουν” το λάθος τους. Οι ιδιοκτήτες παλαιών αυτοκινήτων πριν από το 1996 που λογικά οι άνθρωποι δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να αλλάξουν αυτοκίνητο τους, το κράτος τους βάζει τόσα τέλη που σίγουρα κοστίζουν περισσότερο από την αξία του αυτοκινήτου

Το μόνο θετικό στην υπόθεση είναι ότι για την επόμενη χρονιά το Υπουργείο Περιβάλλοντος υποσχέθηκε ότι θα επανεξετάσει τον τρόπο πληρωμής των τελών που θα βασίζεται στις εκπομπές ρύπων CO2 αφού με το τρέχων μέτρο ένα αυτοκίνητο που αγοράστηκε Δεκέμβριο του 2004 και το ίδιο αυτοκίνητο που αγοράστηκε Ιανουάριο του 2005 σύμφωνα με το μέτρο το πρώτο αυτοκίνητο εκπέμπει περισσότερους ρύπους και πρέπει να πληρώσει περισσότερο !!! Αν είναι δυνατόν… Ποιος πανέξυπνος σύμβουλος το σκέφτηκε αυτό;

  • Gigi

    Με τα νέα τέλη κυκλοφορίας ένα αυτοκίνητο Euro4 που αγοράστηκε το 2004 πληρώνει περισσότερο από ένα Euro3 που αγοράστηκε το 2005 και ρυπαίνει περισσότερο. Για ποιά περιβαλλοντικά τέλη μιλάνε οι άσχετοι;

    • Τι να πει κανείς; Τα έχω γράψει τόσες φορές ότι τα μέτρα είναι αναξιοκρατικά μέχρι εκεί που δεν πάει…..