Με το Grand Prix της Ισπανίας να αποτελεί πλέον παρελθόν, τα νέα είναι πολλά στον μαγικό κόσμο της F1. Ας τα δούμε εν συντομία στη συνέχεια.

Ίσως η είδηση με το μεγαλύτερο ενδιαφέρον είναι ότι οι ομάδες συμφώνησαν, και από του χρόνου, εκτός από τους διπλούς διαχύτες καταργούνται και τα F-Duct που τόσος ντόρος έχει γίνει φέτος. Η ομάδα που διαφώνησε ήταν η McLaren, η πρώτη ομάδα που έφερε το σύστημα από τον πρώτο αγώνα της σεζόν αν και η απόφαση πάρθηκε τόσο για λόγους ασφάλειας όσο και για το κόστος εξέλιξης του.

Οι ομάδες που χρησιμοποιούν μέχρι στιγμής το F-Duct είναι οι McLaren, Williams, Sauber και Ferrari, ενώ η Red Bull αναμένεται να έχει έτοιμη την δική της πρόταση στο Grand Prix της Κωνσταντινούπολης.

Ένα είναι σίγουρο πάντως, κάτι άλλο θα σκεφτεί το μυαλό ενός μηχανικού μιας ομάδας και την επόμενη σεζόν που θα κάνει πάλι την διαφορά.

Από την άλλη το KERS φαίνεται ότι είναι ποιο κοντά από ποτέ ώστε να επιστρέψει στα μονοθέσια το 2011. Οι ομάδες φαίνεται ότι συμφώνησαν και έτσι το σύστημα θα επιστρέψει στα μονοθέσια από την επόμενη σεζόν. Κατά πάσα πιθανότητα δεν θα υπάρχει ένας προμηθευτής για όλες τις ομάδες αλλά η κάθε ομάδα θα εξελίσσει το δικό της σύστημα. Μάλιστα για τις μικρές ομάδες που δεν έχουν τα χρήματα ώστε να υλοποιήσουν την δική τους πρόταση θα τους δίνεται η δυνατότητα ώστε είτε να αγοράσουν το KERS από μία εργοστασιακή ομάδα ή από μια ανεξάρτητη εταιρία.

Το ατύχημα του Hamilton στην Ισπανία, δεν οφείλοταν σε κλαταρισμένο ελαστικό αλλά στο ότι έσπασε η ζάντα. Ο λόγος που έσπασε η ζάντα δεν έχει γίνει ακόμη γνωστός αλλά οι άνθρωποι της McLaren πιστεύουν ότι έσπασε είτε λόγω κάποιου θραύσματος είτε λόγω κακής τοποθέτησης του μπουλονιού.

Η Mercedes GP στο Μονακό θα αγωνιστεί με το παλιό κοντό σασί, μιας και το νέο σασί (μεγαλύτερο κατά 5 cm) που χρησιμοποιήθηκε στην Βαρκελώνη δεν βολεύεται στους στενούς δρόμους του Μονακό. Ωστόσο στο παλιό σασί θα χρησιμοποιηθεί το νέο αεροδυναμικό πακέτο που είχε η ομάδα στην Ισπανία. Επίσης η Mercedes GP θα παρουσιάσει το νέο της διώροφο motorhome στο Μονακό.

Τέλος φαίνεται ότι μέχρι στιγμής 5 κατασκευαστές ελαστικών ενδιαφέρονται για το πρωτάθλημα του 2011. Έτσι εκτός από τις Michelin, Pirelli και Avon, η Kumho φαίνεται ότι έχει μπει στο παιχνίδι της διεκδίκησης έχοντας τεράστια βοήθεια από τον Bernie Ecclestone ο οποίος προμοτάρει ανοικτά την εταιρία από την Νότια Κορέα.

Πρωταρχικός στόχος όμως τόσο των ομάδων (FOTA) όσο και της FIA είναι να μείνει η Bridgestone, με τον Hiroshi Yasukawa, Διευθυντή του αγωνιστικού τμήματος της Bridgestone να δηλώνει ότι νοιώθουν τιμή μετά την έγγραφη επιστολή που έστειλαν οι ομάδες ώστε η Ιαπωνική εταιρία να μείνει στην Formula 1 και ίσως το ξανασκεφτούν ώστε να παραμείνουν. Η τελική απόφαση όμως θα παρθεί από τον ίδιο της τον πρόεδρο και διευθύνων σύμβουλο, Shoshi Arakawa.

Επόμενος κατασκευαστής στην λίστα των ομάδων είναι αδιαμφησβήτιτα η Michelin, η οποία αποχώρησε από το άθλημα το 2006 και εκτός από την εμπειρία έχει και την υποστήριξη του Jean Todt, προέδρου της FIA. Οι όροι που θέτουν οι Γάλλοι ώστε να επιστρέψουν είναι να αλλάξουν οι κανονισμοί και οι διαστάσεις των ελαστικών από 13″ να γίνουν 18″. Τεράστιο δέλεαρ για τις ομάδες είναι επίσης ότι η Michelin έχει μειώσει κατά 50% τις οικονομικές απαιτήσεις της από την κάθε ομάδα και έτσι τα 3 εκατομμύρια ευρώ έγιναν αμέσως 1.5.

[Photo copyright: GERARD JULIEN/AFP/Getty Images]