Η οικονομική κρίση δεν κάνει διακρίσεις, το είδαμε εξάλλου και στο Μονακό όπου η λάμψη των περασμένων ετών φάνταζε σαν μακρινή ανάμνηση. Σύμφωνα με το Bloomberg η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία αποφάσισε να παγώσει την παραγωγή αφού, τόσο οι πωλήσεις όσο και οι παραγγελίες κινητήρων από την “αδερφή” εταιρία Maserati έχουν μειωθεί περισσότερο από 50% σε σχέση με το 2008 (9.000 κινητήρες το 2009 – 4.500 κινητήρες το 2008).

Για να διατηρηθεί η κερδοφορία της εταιρίας θα κοπούν περισσότερες από 270 θέσεις υπαλλήλων της, ενώ επιθυμία της εταιρίας είναι να σταματήσει η γραμμή παραγωγής για μία εβδομάδα ώστε να μην πληρώσει 600 εργαζομένους της. Όπως ήταν φυσικό οι προθέσεις της εταιρίας εξόργισαν τους 3.000 υπαλλήλους της οι οποίοι την περασμένη εβδομάδα προέβησαν σε 4ωρη στάση εργασίας ώστε να διαμαρτηρηθούν για τις απολύσεις και για την μη καταβολή του bonus, που τους το χρωστά η εταιρία από τον Απρίλιο.

Σύμφωνα με τον Stefano Lai, η Ferrari είναι διατεθειμένη να καταβάλει το bonus με την προϋπόθεση ότι θα γίνουν δεκτές οι περικοπές των θέσεων εργασίας ενώ ο Giordano Fiorani, πρόεδρος της ένωσης των εργαζομένων της Ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας δήλωσε ότι: ” Είμαστε έτοιμοι να συζητήσουμε τις προσωρινές απολύσεις και την αναδιάρθρωση των μισθών αφού όντως υπάρχει μείωση της παραγωγής, αλλά δεν καταλαβαίνουμε την σκληρότητα της διοίκησης.”

O Fiorani δήλωσε ότι ο αρχικός στόχος που είχε θέσει η εταιρία για το 2010 ήταν στις 20.000 πωλήσεις αλλά ο στόχος αυτός έπεσε στις 11.000, δήλωση που την διέψευσε κατηγορηματικά ο Stefano Lai ο οποίος δήλωσε ότι η Ferrari ποτέ δεν είχε θέσει ως στόχο τις 20.000 πωλήσεις για το 2010 αλλά γύρω στις 6.000, παρόμοια με τα περσινή παραγωγή. Τέλος ο Lai δήλωσε ότι θα χαθούν ορισμένες θέσεις εργασίας αφού θα ανατεθούν πολλές εργασίες σε εξωτερικούς συνεργάτες ενώ μέρος του προσωπικού θα βγει με εθελούσια έξοδο σε πρόωρη συνταξιοδότηση. Η Ferrari το 2009 πούλησε 6.294 αυτοκίνητο, ενώ τα καθαρά κέρδη της εταιρίας το πρώτο τρίμηνο του 2010 έπεσαν κατά 28% σε σχέση με το 2009 σε €39 εκατομμύρια.

[Πηγή: Bloomberg]