Όσο τρέξαμε, τρέξαμε. Η Ευρωπαική ένωση έχει ήδη ξεκινήσει δοκιμές για νέες super κάμερες ταχύτητας οι οποίες θα μπορούν να πιάσουν ως και 5 παραβάσεις ταυτόχρονα. Η ΕΕ έδωσε budget 8.2 εκατομμυρίων ευρώ ώστε να δημιουργηθεί μια κάμερα που να μπορεί να καταγράφει παραβάσεις ταχύτητας, ρύπανσης, μη τήρησης της απαιτούμενης απόστασης από το προπορευόμενο όχημα, μη χρήση ζώνης ασφαλείας, παράβαση ταχύτητας ανάλογα με τις συνθήκες του δρόμου, αν έχουν πληρωθεί τα τέλη κυκλοφορίας και η ασφάλεια του οχήματος. Κανονικό σκανάρισμα δηλαδή, Big Brother…


Η αρχή λειτουργία του συστήματος είναι η εξής: Το σύστημα αποτελείται από μια αυτόματη κάμερα με ασύρματη σύνδεση. Τα στοιχεία που συλλέγει η κάμερα μεταφέρονται σε μια κινητή μονάδα trailer όπου η αστυνομία θα μπορεί να ελέγχει την κίνηση και να επιβάλεις τις κυρώσεις στις παραβάσεις δικαιότερα. Οι κάμερες αυτές έχουνε ήδη δοκιμαστεί στην Γερμανία, Γαλλία, Αυστρία αλλά και στην Φιλανδία.

Η ανάπτυξη της ξεκίνησε το 2008 και η VTT Technical Research Centre of Finland, μια εταιρία από τις κατασκευάστριες εταιρίες δηλώνει ότι το σύστημα θα μπορούσε να λειτουργήσει σε πολλές χώρες της ΕΕ, από το 2013.

[Πηγή: VTT Technical Research Centre of Finland]

Δελτίο Τύπου

New test equipment enhances police traffic surveillance Trailer-mounted equipment detects seatbelt compliance and measures vehicle speed Police surveillance of seatbelt compliance and speeding receives a boost with the new test equipment. Developed by VTT Technical Research Centre of Finland, the equipment also measures distance between vehicles, road surface condition and calculates traffic emissions. The test equipment is part of an EU project aimed at improving traffic safety and reducing accidents caused by traffic rule violations. The technical test phase will continue until the end of next year, after which part of the equipment will be ready for production.

The equipment, based on automatic camera surveillance and wireless network connection, is handily located on a mobile trailer unit. The police are thus able to monitor traffic and impose penalties for violations more comprehensively and fairly. The monitoring information is gathered into a common database available to the police, road operators and environmental authorities. A pilot system has been launched in Tampere enabling the police to test the equipment.

The aim is to develop the test equipment to match police requirements as closely as possible. The database is strictly protected by firewalls and technical solutions. The equipment automatically destroys images over one month old and those in which no traffic violation is evident. After the test phase the surveillance technology can be transferred from the test trailer to police vehicles. VTT estimates that the full technology will be ready for commercialising in 2013.

The total budget for the ASSET project (Advanced Safety and Driver Support for Essential Road Transport) is EUR 8.2 million, mostly funded by the European Commission.

The EU project runs a total of four test sites, the other three being located in Germany, France and Austria. The budget for the Finnish test site is approximately EUR 270,000. VTT Technical Research Centre of Finland is responsible for the development of the Finnish test equipment in cooperation with service operator Emtele Oy and National Traffic Police.

Consortium partners – a blend of universities, research institutes, businesses and end users – number 19 in all, come from Europe, Tanzania and India. The three-year project is set to close at the end of next year.

  • johnnyxp64

    an kano sex kai odigo tha to pianei?

    • :lol: :lol: :lol:
       
      Θεός!!!

    • AsHMaKHS

      τοτε αντι για προστημο θα σου στελνουν το κατι τι τους για τις ευχαριστες στιγμες στην υπηρεσια :P

    • xaxaxaxa!! έλιωσα!!!!!!!!!!!!!!

  • ΜΑΛΙΣΤΑ! ΑΣ ΒΑΛΟΥΝ Σ ΟΛΑ ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΚΟΦΤΗ ΣΤΑ 120 ΚΑΙ ΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΝΑ ΠΑΛΕΥΟΥΝ ΓΙΑ ΝΑ ΒΓΑΛΟΥΝ ΤΡΕΛΑ ΑΛΟΓΑ.ΚΑΙ ΜΕ 80 ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΘΑ ΠΗΓΑΙΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΠΙΑΝΟΥΝ ΤΑ 120.

    • johnnyxp64

      ma esti den vgazoun lefta…. to kolpo einai oti ola auta den einai gia tin asfalia mas alla gia to eisodima tous!
       

  • Monder

    1 einai h lush gia osous apo emas agapame to sex sto auto/to k 8eloume na mpoume se kapoio site alla k na prostateusoume tous allous te8ntas ton eauto mas sthn upiresia tou sunolou parte 1 jeep psilo travate brosta k bgalte  ta matia sas twra ean 8elete idiotikothta parte ta vouna k ta lagadia