Η Hyundai στη Γενεύη θα κάνει τα επίσημα αποκαλυπτήρια του νέου i40, που πρόκειται για την Ευρωπαϊκή έκδοση του Sonata. Το i40 έχει δημιουργηθεί από το Ευρωπαϊκό τμήμα σχεδιασμού της Hyundai στη Γερμανία , το οποίο έχει ως σκοπό να δημιουργεί στιλάτα αυτοκίνητα για την Ευρωπαϊκή αγορά. Μάλιστα το i40 είναι το πρώτο οικογενειακό αυτοκίνητο των Κορεατών που έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την Ευρωπαϊκή αγορά.


Τα παραπάνω ήταν γνωστά αλλά τον Δεκέμβριο η Hyundai δεν είχε δώσει μόνο φωτογραφίες του εσωτερικού του. Δύο μήνες μετά, η Hyundai έδωσε φωτογραφία του εσωτερικού του i40 το οποίο είναι αρκετά κομψό με τα υλικά του να είναι υψηλής ποιότητας. Η σχεδίαση του μιμείται το εσωτερικό του Sonata αλλά το i40 διαθέτει μια πιο luxury εικόνα, με επανασχεδιασμένη κεντρική κονσόλα και μαύρα γυαλιστερά διακοσμητικά.

Μηχανικά το αυτοκίνητο θα διαθέτει μια σειρά κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου συμπεριλαμβανομένου του 1600αρη GDI των 140 ίππων του 2.0λιτρου των 177 ίππων, του 1.700αρη CRDI με 115 και 136 άλογα καθώς και του 2.0λιτρου CRDI απόδοσης 177 ίππων. Από πλευράς κιβωτίων ταχυτήτων θα υπάρχουν 2 κιβώτια διαθέσιμα, ένα 6-τάχυτο μηχανικό αλλά και ένα νέο αυτόματο διπλού συμπλέκτη. Η wagon έκδοση θα ξεκινήσει τις πωλήσεις της τον προσεχή Ιούνιο ενώ η sedan θα ακολουθήσει λίγο αργότερα.

Στο περίπτερο της Hyundai στη Γενεύη θα κάνουν Ευρωπαϊκό ντεμπούτο το Veloster αλλά και το Curb Concept που τα είδαμε και τα δύο στο Detroit στις αρχές του χρόνου.

[Πηγή: Hyundai]

Δελτίο Τύπου

LATEST MODELS TO EMBODY HYUNDAI’S NEW BRAND DIRECTION AT GENEVA MOTOR SHOW

Hyundai will unveil two new models for Europe, as well as the company’s latest concept car, at the 2011 Salon International de L’Automobile in Geneva on 1st March. The three newcomers signify a new era for Hyundai captured neatly by the new brand slogan, ‘New Thinking. New Possibilities’.

Making its world premiere in Geneva will be Hyundai’s all-new D-segment model, the i40. Designed and engineered at Hyundai’s European R&D headquarters in Rüsselsheim, Germany, the i40 will move the company towards a ‘modern premium’ positioning that will bring high-end features and vehicle quality to Hyundai customers at accessible prices.

The evolution of the brand is also evidenced in the unique design aesthetic of Hyundai’s form language ‘fluidic sculpture’, which gives the i40 an innovative and attractive silhouette around a spacious and luxurious interior. The first official image of i40, revealed today, shows the sculpted shapes and thoughtful layout of the high-quality interior.

The i40 will go on sale from June 2011, supported by an upgraded version of Hyundai’s industry-best, fully transparent assurance package Five Year Triple Care.

The i40 will be joined on stage by the new Veloster, the company’s groundbreaking all-new three-door coupe making its European debut. First shown at the North American International Auto Show last month, the Veloster features a unique 1+2 door configuration and combines sporting looks, real-world practicality and cutting-edge technology – as well as best in class CO2 emissions of just 132 g/km.

Another model making its European premiere will be the Curb concept. Codenamed HCD-12, this compact Urban Activity Vehicle (UAV) features next-generation fluidic sculpture styling, and serves as a test bed for future Hyundai Blue LinkTM telematics technology.

Hyundai will also showcase the latest developments to come from its Blue DriveTM eco-focused program, including the electric BlueOn and ix35 FCEV. The company is targeting global leadership in the field of environmental technologies, with current and future Blue DriveTM models reducing Hyundai’s emissions in Europe.

  • h adigrafi twn ford apo ti hundai dn exei orio. exei vgalei  amaxia poy moiazoyn ypervolika se fiesta k focus..