H Volkswagen όταν παρουσίασε το DSG (Double Shift Gearbox) το 2003 δεν ξέρω αν πίστευε ότι το κιβώτιο αυτό θα άλλαζε κατά κάποιον τρόπο την πορεία των αυτόματων κιβωτίων. Το πρώτο τότε, κιβώτιο διπλού συμπλέκτη σε συμβατικά αυτοκίνητα ήταν γεγονός και αρκετοί ήταν αυτοί που το έβλεπαν με σκεπτικισμό, μέχρι να κάνουν την πρώτη βόλτα αφού όταν το δοκίμαζαν θεωρώ ότι όποια αμφιβολία είχανε πρέπει να τους έφευγε αφού πρόκειται για ένα ταχύτατο και άνετο κιβώτιο ταχυτήτων.

Μέχρι στιγμής 3.4 εκατ. κιβώτια DSG κατασκευάστηκαν στο εργοστάσιο του Kassel για τα μοντέλα του VW Group (Audi, Seat, Skoda, Volkswagen) και αν προσθέτουν τα 150.000 που κατασκευάστηκαν στο κινέζικο εργοστάσιο του Dalian τότε η παγκόσμια παραγωγή ξεπερνά τα 3.5 εκατομμύρια. Το DSG κατασκευάστηκε ώστε να συνδυάζει την άνεση ενός αυτόματου κιβωτίου με την απόδοση και την αποτελεσματικότητα ενός μηχανικού κιβωτίου κρατώντας όσο γίνεται χαμηλά την κατανάλωση καυσίμου.

Τα πρώτα αυτοκίνητα που ήταν διαθέσιμα με το 6-τάχυτο κιβώτιο ήταν το Golf R32 και το Audi TT το 2003 ενώ αργότερα τοποθετήθηκε σε Golf GTI, Leon Cupra FR και σε πολλά ακόμη μοντέλα του ομίλου. Το 2008 ήρθε και η 7-τάχυτη εκδοχή του η οποία τοποθετήθηκε σε μικρότερους κινητήρες που μπορούσαν να παράγουν έως 250 Nm ροπής. Τέλος το 2009 παρουσιάστηκε το 7-τάχυτο DQ500 το οποίο αντέχει έως και 500 Nm ροπής και προορίζεται για δυνατά μοντέλα του ομίλου όπως το Audi TT-RS.

[Πηγή: Volkswagen]

Δελτίο Τύπου

Fast shifting and calibrated for success: over 3.5 million DSG units already sold Group-wide

Wolfsburg, 23 March 2011 – The DSG is a global success story: 3.4 million units of the automatic gearbox have been produced at the Kassel Plant alone – for such brands as Audi, Seat, Skoda, Volkswagen Commercial Vehicles and Volkswagen. An additional 150,000 units were produced in Dalian (China).

The DSG dual clutch transmission developed by Volkswagen combines the convenience of an automatic transmission with the efficiency and dynamic performance of a manual gearbox. Two clutches guarantee that the shifting process is lightning fast. The Volkswagen DSG has become an automatic transmission sensation, bringing together top levels of shifting convenience, fuel economy and sports appeal. In 2003, the world’s first production dual clutch transmission was launched as the Volkswagen 6-speed DSG, which was initially used in the Golf R32 and the Audi TT. The DSG’s winning ways had begun.

Meanwhile, DSG now offers maximum convenience, fuel economy and driving fun across all of Volkswagen’s model series. That is because, since 2008, the 7-speed DSG has also been available for smaller displacement engines with up to 125 kW in power and 250 Nm in torque. In 2009, Volkswagen introduced the DQ500, another addition to the DSG lineup, which makes the automatic transmission accessible to customers of larger vehicles and engines (up to 500 Nm engine torque), e.g. the Audi TTRS. So, the DSG from Volkswagen is reducing fuel consumption and emissions in higher vehicle.

  • johnnyxp64

    DEN THA VARETHO POTE NA ODIGO TO AMAXI MOU ME TO DGS7!
    mono an paro pote ferrari-porche-lambo :P

  • Antonyhop

    “α πρώτα αυτοκίνητα που ήταν διαθέσιμα με το 6-τάχυτο κιβώτιο ήταν το Golf R32 και το Audi TT το 2003 ενώ αργότερα τοποθετήθηκε σε Golf GTI, Leon Cupra
    Πότε μπήκε σε leon cupra το DSG ? Μόνο σε FR ξέρω…

    • δίκιο έχεις! λάθος δικό μου, το αλλάζω ;)

  • mika

    Apithano to kibwtio,to odhgw se A3 cabrio ths oikogeneias kai einai teleio!!