Η Opel ανακοίνωσε ότι θα έχει έτοιμο ένα αυτοκίνητο με κυψέλες υδρογόνου FCV το 2015, 1 χρόνο μετά το αυτοκίνητο που θα παρουσιάσει η Mercedes-Benz. Η εταιρία ανακοίνωσε ότι θα επενδύσει 11 δις ευρώ στην τεχνολογία αυτή, ώστε να παρουσιάσει νέα μοντέλα με τεχνολογία υδρογόνου έως το 2014.


Επίσης η Opel ανακοίνωσε ότι θα παρουσιάσει 3 νέες οικογένειες κινητήρων (έναν μικρό και έναν μεσαίο βενζινοκινητήρα, και έναν μεσαίο πετρελαιοκινητήρα) οι οποίοι θα πληρούν τα στάνταρ του Euro 6.

[Πηγή: Opel]

Δελτίο Τύπου

Prime Minister Orbán Visits Opel

Meeting with Opel management on sustainability strategy and Ampera test drive

Rüsselsheim. The Hungarian Prime Minister and EU Council Chairman Viktor Orbán visited Adam Opel AG to learn about the company’s strategy for sustainable mobility. During his visit Orban met with the Opel management board, took a test drive in the Opel Ampera and visited the plant and the Design Center, where he viewed future Opel models.

Opel’s sustainable mobility strategy is focused on the downsizing of highly efficient combustion engines, launching electric vehicles this year, and planning the market introduction of fuel-cell vehicles from 2015.

Prime Minister Orbán drove the extended-range electric vehicle Ampera, which will be on the market by the end of this year. Thanks to its high driving range of 500 kilometers and on-board power generation, the Ampera is the first electric vehicle that can be used universally just like cars with a combustion engine. As part of a government initiative for green mobility, Hungarian authorities will evaluate the Opel Ampera.

In the Opel Design Center, Vice President of Design Mark Adams presented several new models which Opel will launch by 2014 within the framework of its eleven billion euro investment program.

The three new engine families that play an important role in Opel’s model initiative will be built in a new plant in Szentgotthárd, Hungary from December 2012. These are a family of small gasoline engines, one of medium-sized gasoline engines and one of medium-sized diesel engines.

The new engines already fulfill the strict EURO 6 emissions standard of the future and have especially low CO2 emissions.

Opel management board member Reinald Hoben underlined the important role of the new engine production plant. “Thanks to their high efficiency and low CO2 emissions, the new engines from the plant in Szentgotthárd are an important pillar – next to electric cars and fuel-cell technology – in our model initiative which establishes us as a pacemaker for sustainable mobility.”

  • APOSTOLOSK

    Aργα αργα βγαινουν και αυτοι οι κινητηρες στην φόρα.Σιγα σιγά,οχι γρηγορα(αν και σιγουρα δεν τους ανακαλυψαν τωρα),καθως μας θελουν να στηριζομαστε απο το πετρελαιο οπου και στηριζεται η οικονομια μας..

  • δες λες πάλι καλά που επιτέλους βγάζουν τέτοια μοντέλα;;;

  • 7 χρονια μετα την honda

  • sofokles5

    η χοντα εχει βγαλει το κλαριτι σε πειραματικο σταδιο μονο. 3000 αμαξια με leasing στη καλιφορνια μονο.

    • κανεις λαθος φιλε! μονο πειραματικο που δεν ηταν!
      το αμαξι ειναι ολοκληρωμένο και απλα το εβγαλε εκει γιατι μονο εκει μπορεσαν να ανοιξουν πρατηρια που πουλαγαν Υδρογόνο! το “πειραματικο” μοντελο ηταν καθαρα για λογους πολιτικους και κοινωνικους, μπας και το ζητησουν κι αλλοι και τα πρατηρια αυξηθουν!

      η τεχνολογια στα αμαξια υδρογονου απο την χοντα ειναι πολλα ετη μπροστα απο τοςυ αλλους που τωρα τρεχουν να φτιαξουν!

      αλλα κλασικα τα κολοπετραιλεα ειναι που μεχρι να παιθανουν θα κανουν κουμαντο!

  • maria

    ……ναι…..είχα διαβάσει ένα άρθρο που έλεγε ότι όντως αυτή η τεχνολογία υπήρχε για χρόνια, αλλά εσκεμμένα άργησε να βγεί στη φόρα λόγω των πιέσεων των αγορών του πετρελαίου…….αλλά οι σύγχρονές ανάγκες κ τα κοιτάσματα που στερεύουν στην Αραβία, υπερτερούν πλέον…….κ ευτυχώς!;)

  • APOSTOLOSK

    Oριστε και το αντιστοιχο link
    http://www.youtube.com/watch?v=4AUurBnLbJw