H Ford πήγε στη Φρανκφούρτη τη βελτιωμένη έκδοση του Ford Focus ECOnetic που είδαμε στην έκθεση του Άμστερνταμ, το οποίο θα εκπέμπει μόλις 89 γρ/χλμ εκπομπές CO2, 6 λιγότερα σε σχέση το αυτοκίνητο του Άμστερνταμ.

Το Focus ECOnetic, ένα Focus με μειωμένη κατανάλωση μόλις 3.4 λίτρα/100 χλμ. Συγκεκριμένα, θέλοντας να γίνει ένα από τα πιο οικονομικά αυτοκίνητα της κατηγορίας, το αυτοκίνητο διαθέτει καλύτερη αεροδυναμική λόγω της κλειστής γρίλιας και του καλύτερου πατώματος και πατά πάνω σε σιδερένιες ζάντες με αεροδυναμικά τάσια με ελαστικά χαμηλής τριβής.

Μηχανικά φορά τον 1600αρη πετρελαιοκινητήρα Duratorq TDCi που χάρη στα νέα μπεκ, της νέας τουρμπίνας, του συστήματος Start/Stop, του συστήματος ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα και του βελτιωμένου συστήματος ψύξης αποδίδει 105 άλογα.

Οι πωλήσεις του θα ξεκινήσουν σε 9 μήνες από τώρα, στα μέσα του 2012 δηλαδή, μαζί με την αντίστοιχη έκδοση του Fiesta (Fiesta ECOnetic) που θα φορά τον ίδιο κινητήρα, αλλά θα αποδίδει 95 άλογα και θα καταναλώνει 3.3 λίτρα/100 χλμ.

Η Ford επίσης πήγε στη Φρανκφούρτη τον 3-κύλινδρο 1.0-λίτρου turbo EcoBoost κινητήρα ο οποίο ς θα μπει στο νέο Focus στις αρχές του 2012. Είναι ο μικρότερος EcoBoost κινητήρας και διαθέτει turbo, βελτιωμένη σχεδίαση διπλού μεταβλητού χρονισμού εκκεντροφόρων και ευφυείς περιφερειακές μονάδες για επιδόσεις πρωτοφανείς από τέτοιο κυβισμό. Ο κινητήρας θα τοποθετηθεί επίσης στα C-MAX το 2012, και αργότερα στο νέο Ford B-MAX.

Η Ford θα λανσάρει δύο εκδόσεις του κινητήρα 1.0-λίτρ. στο Focus στην Ευρώπη στις αρχές του 2012 με 100PS και 120PS και 5-τάχυτο και 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο αντίστοιχα. Προσφέρει δηλαδή τις επιδόσεις ενός 1600αρη κινητήρα ενώ εκπέμπει λιγότερο από 120g/km CO2 στο Focus.

Περισσότερες λεπτομέρειες μπορείς να διαβάσεις στο ελληνικό δελτίο τύπου που ακολουθεί.

[Πηγή: Ford]

Δελτίο Τύπου

Νέος, Αποδοτικός Κινητήρας 1.0 Ford EcoBoost

κάνει ντεμπούτο στην Ευρωπαϊκή σειρά Focus

  • Νέος κινητήρας θα κάνει ντεμπούτο στο Ευρωπαϊκό Ford Focus στις αρχές του 2012 – προσφέροντας τις επιδόσεις μιας συμβατικής μονάδας 1.6 με εκπομπές CO2 κάτω από 120g/km
  • Ο μικρότερος EcoBoost διαθέτει προηγμένη τεχνολογία υπερσυμπιεστή, βελτιωμένη σχεδίαση διπλού μεταβλητού χρονισμού εκκεντροφόρων και ευφυείς περιφερειακές μονάδες για επιδόσεις πρωτοφανείς από τέτοιο κυβισμό
  • Άλλα Ευρωπαϊκά μοντέλα της Ford που θα ωφεληθούν από τον 3-κύλινδρο EcoBoost είναι το C-MAX το 2012, και αργότερα το νέο Ford B-MAX που έχει ήδη λάβει πολύ καλές κριτικές

ΦΡΑΝΚΦΟΥΡΤΗ, Γερμανία 12 Σεπτεμβρίου, 2011 – Η Ford επιβεβαίωσε τις πρώτες εφαρμογές σε μοντέλα παραγωγής του μικρότερου EcoBoost όλων των εποχών στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης 2011. Με 3 κυλίνδρους και κυβισμό 1.0 λίτρ., η νέα μονάδα EcoBoost θα προσφέρει πλούσια ισχύ με χαμηλή κατανάλωση σε τρία μοντέλα της Ευρωπαϊκής προϊοντικής γκάμας – πρώτα το Focus, και στη συνέχεια το C-MAX και το νέο Ford B-MAX.

Ο νέος κινητήρας 1.0-λίτρ. είναι  το τελευταίο μέλος της παγκόσμιας οικογένειας κινητήρων EcoBoost, που σήμερα προσφέρει ε ένα εύρος κυβισμού από 1.6 μέχρι 3.5 λίτρ. σε όλο τον κόσμο. Οι κινητήρες EcoBoost χρησιμοποιούν υπερσυμπιεστή, άμεσο ψεκασμό και άλλες τεχνολογίες, ενώ αντικαθιστούν μεγαλύτερους κινητήρες χωρίς να υστερούν σε επιδόσεις και με χαμηλότερη κατανάλωση.

Η Ford θα λανσάρει δύο εκδόσεις του κινητήρα 1.0-λίτρ. στο Focus στην Ευρώπη στις αρχές του 2012 με 100PS και 120PS και 5-τάχυτο και 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο αντίστοιχα. Στο τέλος, ο νέος κινητήρας θα διατίθεται με μοντέλα Ford στη Β. Αμερική, Κίνα και άλλες περιοχές.

«Εφοδιάζοντας το Focus με ένα προηγμένο βενζινοκινητήρα μικρού κυβισμού, η Ford αφενός δηλώνει τις σοβαρές προθέσεις της για μείωση κυβισμού – ‘downsizing’ – αφετέρου προβάλλει την τεχνογνωσία της. Η δημιουργία ενός 1.0 EcoBoost με τόσο εντυπωσιακές τιμές επιδόσεων και κατανάλωσης αποδεικνύει καθαρά τη δέσμευσή μας να έχουμε τα πρωτεία στην οικονομία καυσίμου» δήλωσε ο Graham Hoare, Executive Director, Powertrain, Ford Ευρώπης.

Με κυβισμό 1.0-λίτρ., ο 3-κύλινδρος EcoBoost θα είναι ο μικρότερος κινητήρας που κατασκευάζει αυτή τη στιγμή η Ford. Εν τούτοις, παρά το μικρό κυβισμό και τις αναλογίες του, η πρωτοποριακή σχεδίασή του προσφέρει ισχύ και επιδόσεις που συναγωνίζονται έναν παραδοσιακό βενζινοκινητήρα 1.6-λίτρ, ενώ εκπέμπει λιγότερο από 120g/km CO2 στο Focus.

Συμπαγείς Διαστάσεις και Άμεση Απόκριση

Προϊόν του Τεχνικού Κέντρου της Ford στο Dunton της Βρετανίας, αυτός ο κινητήρας άμεσου ψεκασμού EcoBoost υιοθετεί νέα σχεδίαση συμπαγή υπερσυμπιεστή υψηλών επιδόσεων. Η ταχύτατη απόκριση του υπερσυμπιεστή και η ικανότητά του να φτάνει σχεδόν στις 250.,000rpm επιτυγχάνει σχεδόν μηδενική υστέρηση τούρμπο και μέγιστη ροπή 170Nm από 1.300-4.500rpm στην έκδοση 120PS.

Ο νέος EcoBoost φέρει πολλαπλή εξαγωγής χυτευμένη στην κυλινδροκεφαλή, που μειώνει τη θερμοκρασία των καυσαερίων και επιτρέπει στον κινητήρα να λειτουργεί με βέλτιστη αναλογία καυσίμου-αέρα σε μία ευρύτερη κλίμακα στροφών.

Ένα προηγμένη σύστημα ‘διαιρούμενης ψύξης’ μειώνει την κατανάλωση, θερμαίνοντας ταχύτερα τον κινητήρα – αντίθετα με τους μεγαλύτερους EcoBoost – ενώ το μπλοκ από χυτοσίδηρο ελαχιστοποιεί την ποσότητα της απαιτούμενης ενέργειας για προθέρμανση μέχρι 50% συγκριτικά με το αλουμίνιο.

Ευφυή περιφερειακά συστήματα όπως μεταβλητός συμπιεστής A/C και αντλία λαδιού μειώνουν τις απαιτήσεις για τον κινητήρα – βελτιώνοντας την οικονομία και τους ρύπους – ενώ ειδικές επιστρώσεις στα εξαρτήματα του κινητήρα και η λεπτομερής εξέλιξη της γεωμετρίας του ελαχιστοποιούν τις απώλειες τριβής.

Τα Ford Auto-Start-Stop, Active Grille Shutter και Ford Smart Regenerative Charging θα διατίθενται στο πλαίσιο του πακέτου  1.0- EcoBoost των Focus και C-MAX.

Όπως οι αντίστοιχοι κινητήρες μεγαλύτερου κυβισμού, ο 1.0 EcoBoost θα χρησιμοποιεί διπλό μεταβλητό χρονισμό εκκεντροφόρων Ti-VCT για περαιτέρω βελτίωση των επιδόσεων και της οικονομίας. Η Ford χρησιμοποίησε επίσης ένα νέο ενεργοποιητή εκκεντροφόρων ώστε να επιταχύνει τους χρόνους απόκρισης χωρίς να υπονομεύεται η αντοχή.

Ομαλή και Αθόρυβη Λειτουργία

Στην εξέλιξη του νέου κινητήρα 1.0 Ford EcoBoost, η έμφαση δόθηκε στις ομαλές και αθόρυβες επιδόσεις. Η αθόρυβη λειτουργία του κινητήρα βελτιώθηκε χάρη σε μία καινοτόμο σχεδίαση που βυθίζει τους δύο βασικούς ιμάντες κίνησης σε λάδι – επιτυγχάνοντας μία πιο αθόρυβη και αποδοτική λειτουργία σε συνδυασμό με την αντοχή μιας καδένας. Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στη μετρίαση των φυσικών κραδασμών λόγω των 3 κυλίνδρων.

Αντί της παραδοσιακής προσθήκης ενεργοβόρων αντικραδασμικών αξόνων, οι μηχανικοί της Ford σκόπιμα ‘από-ζυγοστάθμισαν’ το βολάν και την τροχαλία ώστε να αντισταθμίζουν τους κραδασμούς του κινητήρα. Η Ford εκτιμά ότι αυτές οι καινοτομίες σε συνδυασμό με τις αναβαθμισμένες βάσεις του κινητήρα θα προσφέρουν αθόρυβες επιδόσεις που βελτιστοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια των 720.000 χιλιομέτρων δοκιμών με 360.000 χλμ. δοκιμών αντοχής και 10.000 χλμ. περιβαλλοντικών δοκιμών.

«Ο 1.0 EcoBoost είναι από τους πλέον προηγμένους κινητήρες που έχει κατασκευάσει ποτέ η Ford και υιοθετεί τόσες πολλές τεχνικές καινοτομίες και τεχνολογίες που είναι δύσκολο να κρατήσουμε λογαριασμό» δήλωσε ο Hoare. «Ανέκαθεν, η στρατηγική της Ford για την τεχνολογία EcoBoost  ήταν να διερευνά και την παραμικρή λεπτομέρεια για βελτίωση της κατανάλωσης, χωρίς συμβιβασμούς στις επιδόσεις και ο νέος κινητήρας καταδεικνύει άριστα αυτή τη φιλοσοφία. Το σίγουρο είναι ότι πρόκειται για ένα κινητήρα που θα καταπλήξει και θα ικανοποιήσει τους πελάτες μας».

Περαιτέρω τεχνικές λεπτομέρειες του νέου Ford EcoBoost 1.0 θα δοθούν όταν θα πλησιάζει το Ευρωπαϊκό λανσάρισμα αρχές του 2012.

Η Ford Παρουσιάζει το Πιο Αποδοτικό, Μη Υβριδικό Οικογενειακό Αυτοκίνητο της Ευρώπης,

Επέκταση της ‘ECOnetic Technology’ σε Όλη τη Γκάμα

  • Η Ford επεκτείνει τη ECOnetic Technology σε όλη τη γκάμα της, αυξάνοντας τη διαθεσιμότητα της πράσινης τεχνολογίας σε Ευρωπαίους πελάτες
  • Τα Focus ECOnetic Technology και Fiesta ECOnetic Technology, που κάνουν ντεμπούτο στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, θα έχουν εκπομπές CO2 89 g/km και 87 g/km, αντίστοιχα
  • Το Focus ECOnetic Technology καταναλώνει 3,4 lit./100 km* – που σημαίνει ότι είναι το πιο αποδοτικό, μη υβριδικό οικογενειακό όχημα που διατίθεται αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη. Το Fiesta ECOnetic Technology έχει κατανάλωση 3.3 lit./100km*
  • Τα μισά από όλα τα Ford που θα πουληθούν στην Ευρώπη μέχρι τα τέλη της επόμενης χρονιάς, θα φέρουν το σήμα ECOnetic Technology – και θα αυξηθούν στα δύο τρίτα μέχρι το 2013 – αποδεικνύοντας ότι είναι τα καλύτερα ή μεταξύ των καλύτερων στην κατηγορία τους στην οικονομία καυσίμου.
  • Η Ford λανσάρει την πρώτη παγίδα NOx και διαθέτει το Auto-Start-Stop όλες τις σειρές μοντέλων Ford από τα τέλη του 2012. Η Ford αυξάνει επίσης τη διαθεσιμότητα του Active Grille Shutter, ως η μοναδική μάρκα μαζικής παραγωγής που προσφέρει κάτι τέτοιο

ΚΟΛΩΝΙΑ, Γερμανία, 12 Σεπτεμβρίου, 2011 – Η Ford Motor Company ανακοίνωσε ότι προτίθεται να φέρει τις αποδοτικές εκδόσεις Ford Focus και Ford Fiesta στην Ευρώπη στα μέσα του 2012 στο πλαίσιο μιας ευρύτερης στρατηγικής να λανσάρει περισσότερες πράσινες τεχνολογίες σε όλη τη γκάμα της υπό το σήμα ECOnetic Technology.

Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης που ξεκινά την ερχόμενη εβδομάδα, η Ford θα παρουσιάσει δύο νέα, υπέρ αποδοτικά μοντέλα αυτής της προηγμένης τεχνολογίας. Το νέο Focus ECOnetic Technology – για πρώτη φορά με τεχνολογία παγίδευσης NOx σε μοντέλο diesel – εκπέμπει 89 g/km, και το νέο Fiesta ECOnetic Technology – το πρώτο Fiesta με Auto-Start-Stop – αντίστοιχα 87g/km.

Το Focus θα διανύει 100 χιλιόμετρα με 3,4 λίτρα καυσίμου*, που σημαίνει ότι θα είναι το πιο αποδοτικό, μη υβριδικό οικογενειακό αυτοκίνητο (κατηγορίας C) στην Ευρώπη. Το Fiesta αντίστοιχα θα καταναλώνει με 3,3 λίτρα καυσίμου στα 100 χιλιόμετρα*.

Τα Focus και Fiesta ECOnetic Technology θα προσφέρουν εκπληκτική οικονομία καυσίμου σε συνδυασμό με οδηγική απόλαυση – κάτι ανέφικτο μέχρι πρότινος» δήλωσε Dr. Thilo Seibert, manager, Sustainability & Electrification Strategy, Ford Ευρώπης.

Η Ford σχεδιάζει επίσης να παρουσιάσει στη Φρανκφούρτη ένα Ford Focus με το νέο, τρικύλινδρο 1.0- EcoBoost, που συνδυάζει εντυπωσιακή κατανάλωση και εκπληκτικές επιδόσεις λόγω άμεσου ψεκασμού καυσίμου και υπερσυμπίεσης.

Τα τρία οχήματα απορρέουν από μία επιθετική στρατηγική της μάρκας να κάνει προσιτά σε περισσότερους πελάτες την απόδοση καυσίμου και τις πράσινες τεχνολογίες της Ford ECOnetic Technology.

Η επέκταση της ECOnetic Technology εντάσσεται επίσης στη γενική στρατηγική βιωσιμότητας της  Ford, όπου περιλαμβάνεται και ο στόχος μείωσης εκπομπών CO2 στα αυτοκίνητα μέχρι 30% μεταξύ 2006 και 2020. Από το 2006, η Ford έχει πετύχει 11% μείωση στις εκπομπές CO2 και δήλωσε ότι ήδη βρίσκεται σε καλό δρόμο. Τα επόμενα δύο χρόνια, θα σημειωθεί περαιτέρω βελτίωση 10 g/km στο σύνολο του προϊοντικού στόλου της.

Οι τεχνολογικές καινοτομίες μείωσης εκπομπών CO2 θα διατίθενται με έναν αυξανόμενο αριθμό οχημάτων Ford στην Ευρώπη με το σήμα ECOnetic Technology. Αυτό θα προσδιορίζει από τον Οκτώβριο όλα τα οχήματα Ford που είναι τα καλύτερα ή μεταξύ των καλύτερων της κατηγορίας τους στην οικονομία καυσίμου.

Λειτουργίες της ECOnetic Technology όπως Auto Start Stop, Smart Regenerative Charging, Active Grille Shutter, ECO Mode και άλλα μέτρα οικονομίας καυσίμου ήδη διατίθενται ή θα διατίθενται με τα Fiesta, C‑MAX, Grand C-MAX, Focus, Mondeo, S-MAX και Galaxy μέχρι το τέλος της χρονιάς. Η Ford είναι η μοναδική, μη premium κατασκευάστρια εταιρία αυτοκινήτων που προσφέρει τώρα το Active Grille Shutter.

Σε επίπεδο πωλήσεων, περίπου τα μισά από τα αυτοκίνητα Ford που θα πουληθούν το δεύτερο εξάμηνο του 2012 στην Ευρώπη θα φέρουν το σήμα ECOnetic Technology – τιμή που προβλέπεται να αυξηθεί στα 2/3 μέχρι τα μέσα του 2013.

Τα επιβατικά βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα επιβατικά με το σήμα ECOnetic Technology θα αντλούν ισχύ από τους κινητήρες 1.0 ή 1.6 EcoBoost ή από τον 1.6 TDCi diesel – όλα τα επαγγελματικά οχήματα θα εφοδιάζονται με οικονομικούς πετρελαιοκινητήρες TDCi diesel προδιαγραφών ρύπων Stage V.

Η σειρά ECOnetic Technology θα περιλαμβάνει επίσης όλα τα ηλεκτρικά μοντέλα Ford, το Ford Focus Electric, και ένα ηλεκτρικό που θα κάνει ντεμπούτο του χρόνου, και τα C-MAX Hybrid και C-MAX Energi plug-in υβριδικά που αναμένονται στην αγορά το 2013.

«Η πρωτοβουλία Ford ECOnetic Technology θα περιλαμβάνει όλο και περισσότερα οχήματα Ford στο άμεσο μέλλον και είμαστε σίγουροι ότι οι πελάτες μας θα εκτιμήσουν τις σημαντικές βελτιώσεις στην οικονομία καυσίμου και στο κόστος ιδιοκτησίας» δήλωσε ο Graham Hoare, executive director, Powertrain, Ford Ευρώπης.

Οι Τελευταίες Τεχνολογίες Χαμηλών Εκπομπών CO2

Για να επιτύχουν μία εξαιρετική κατανάλωση, τα Fiesta και Focus ECOnetic Technology υιοθετούν τις τελευταίες τεχνολογίες χαμηλών CO2 στους κινητήρες τους, αεροδυναμικά βοηθήματα και συστήματα ενημέρωσης οδηγού, όπως:

  • AutoStartStop – Το Ford Auto-Start-Stop system – που θα διατίθεται σε όλες τις σειρές μοντέλων Ford από το τέλος του 2012 – απενεργοποιεί αυτόματα τον κινητήρα όταν το όχημα λειτουργεί στο ρελαντί – σε ένα κόκκινο φωτεινό σηματοδότη για παράδειγμα – και τον ενεργοποιεί εκ νέου εφόσον ο οδηγός θελήσει να ξεκινήσει περιορίζοντας έτσι τη σπατάλη καυσίμου όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο. Αυτό μπορεί να μειώσει την κατανάλωση και τις εκπομπές CO2 μέχρι 10% στην πόλη.
  • Smart Regenerative Charging – Τα Fiesta και Focus ECOnetic Technology υιοθετούν μία βελτιωμένη έκδοση αυτού του συστήματος, που αυξάνει την απόδοση του εναλλάκτη όταν το αυτοκίνητο φρενάρει ή επιβραδύνει. Αυτό μετατρέπει την κινητική ενέργεια του οχήματος σε ηλεκτρική χωρίς να απαιτείται πρόσθετο καύσιμο. Το ‘δωρεάν’ ηλεκτρικό ρεύμα χρησιμοποιείται για την επαναφόρτιση της μπαταρίας και στη συνέχεια αξιοποιείται από τα ηλεκτρικά συστήματα. Ένα προηγμένο σύστημα διαχείρισης μπαταρίας παρακολουθεί συνεχώς την κατάσταση φόρτισης για βέλτιστη λειτουργία του συστήματος.
  • Ford Eco Mode – Το Ford Eco Mode είναι ένα σύστημα που βοηθά τους οδηγούς να αλλάζουν τις συνήθειές τους και να οδηγούν πιο οικονομικά, με όφελος στην κατανάλωση ακόμα και 10% σε κάποιες περιπτώσεις. Ένα προηγμένο λογισμικό – που εξελίχθηκε με τη βοήθεια επαγγελματιών εκπαιδευτών οικολογικής οδήγησης – παρακολουθεί τη συμπεριφορά του οδηγού και παρέχει σαφείς πληροφορίες για τις οικολογικές επιδόσεις του, μαζί με απλές συμβουλές για εξοικονόμηση καυσίμου. Ένα απλό εικονίδιο λουλουδιού στο ταμπλό απεικονίζει την πρόοδο του οδηγού σε τρεις βασικούς τομείς, αλλαγή σχέσεων κιβωτίου, προβλεψιμότητα οδικών συνθηκών και ταχύτητα.
  • Gearshift Indicator – Το Shift Indicator Light (Δείκτης Αλλαγής Ταχύτητας) μπορεί να βοηθήσει σημαντικά όσους ενδιαφέρονται κυρίως για την κατανάλωση. Μία ενδεικτική λυχνία στο ταμπλό προειδοποιεί τους οδηγούς πότε μπορούν να μειώσουν την κατανάλωση, επιλέγοντας μεγαλύτερη σχέση στο κιβώτιο.

Και τα δύο μοντέλα, Fiesta και Focus ECOnetic Technology υιοθετούν αρκετές ακόμα τεχνολογίες μείωσης εκπομπών CO2 που είναι στάνταρ στις περισσότερες εκδόσεις των νέων Focus και Fiesta. Μεταξύ αυτών είναι:

  • Electric Power Assisted Steering
  • Λάδι κινητήρα και βαλβολίνη κιβωτίου χαμηλής τριβής
  • Ελαστικά χαμηλής αντίσταση κύλισης
  • Ιμάντας Περιφερειακών Εξαρτημάτων Κινητήρα Χαμηλής Τάσης –
  • Συστήματα Θερμικής Διαχείρισης για βελτιστοποίηση της προθέρμανσης

Μοναδικός Κινητήρας Υψηλής Απόδοσης

Ο κινητήρας που χρησιμοποιούν και τα δύο μοντέλα ECOnetic Technology είναι μία νέα έκδοση του 1.6 Ford Duratorq TDCi diesel – που παράγει 95 PS στο Fiesta και 105 PS στο Focus – βελτιστοποιημένη για καλύτερη απόδοση καυσίμου με ένα νέο σύστημα ψεκασμού, πρόσθετα μέτρα μείωσης τριβής, πιο αποδοτικό σύστημα καύσης, βελτιωμένη ψύξη και αναβαθμισμένη διαχείριση κινητήρα.

Το σύστημα ψεκασμού common rail fuel του κοινού κινητήρα diesel έχει ανασχεδιαστεί πλήρως με βελτιωμένα μπεκ οκτώ οπών και ελέγχεται από ένα πιο ισχυρό σύστημα διαχείρισης κινητήρα. Το νέο σύστημα ψεκασμού παρέχει πιο ακριβή έλεγχο και αυξημένη απόδοση καύσης.

Για πιο ακριβή έλεγχο της θερμοκρασίας του αέρα και για να επιτυγχάνεται μία ψυχρότερη άρα και πυκνότερη υπερπλήρωση, το σύστημα εισαγωγής του κινητήρα του Focus φέρει ένα υγρόψυκτο εναλλάκτη θερμότητας (intecooler) αντί του στάνταρ αερόψυκτου συστήματος. Αυτό μειώνει τις απώλειες ροής και επιτρέπει την ψυχρότερη και πυκνότερη υπερπλήρωση κατά την επιτάχυνση. Το Focus χρησιμοποιεί επίσης ένα νέο υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας αντίθετα με τη μονάδα σταθερής γεωμετρίας του Fiesta.

Ένα ακόμα χαρακτηριστικό μοναδικό για το Focus ECOnetic Technology είναι η παγίδα NOx σε συνδυασμό με ένα επικαλυμμένο φίλτρο σωματιδίων diesel. Έχοντας σχεδιαστεί αρχικά μόνο για εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx) συντελεί δραστικά στη μείωση των εκπομπών CO2 καθώς επιτρέπει την καύση ακόμα πιο φτωχού μίγματος στον κινητήρα. Οι εκπομπές NOx απορροφώνται στην παγίδα και ουδετεροποιούνται σε υδρογόνο και νερό στη φάση αναγέννησης του φίλτρου.

Άλλα νέα, ή πλήρως ανανεωμένα χαρακτηριστικά του κινητήρα που αυξάνουν της απόδοση καύσης και στα δύο μοντέλα περιλαμβάνουν:

  • Μειωμένη τριβή κινητήρα από επικαλύψεις χαμηλής τριβής στα ελατήρια των εμβόλων και αντλία λαδιού μεταβλητής παροχής
  • Πρόσθετη μείωση στις απώλειες του κινητήρα από αντλία υποπίεσης χαμηλής αδράνειας και ασύμμετρη σχεδίαση γραναζιού στροφάλου

Ο 1.6 diesel του Focus ECOnetic Technology συνδυάζεται με το εξατάχυτο, μηχανικό κιβώτιο  Durashift της Ford το οποίο χρησιμοποιείται επίσης και σε άλλα, νέα Focus με τον 1.6 TDCi diesel και τους βενζινοκινητήρες 1.6 EcoBoost. Αυτό το κιβώτιο βασίζεται σε μία νέα, σχεδίαση υψηλής απόδοσης που έχει βελτιστοποιηθεί για την εξάλειψη των απωλειών τριβής, χρησιμοποιώντας ειδικές βαλβολίνες χαμηλής τριβής και νέο λόγο τελικής μετάδοσης που προσφέρει βελτιωμένη οικονομία στο ταξίδι με τη μεγαλύτερη σχέση στο κιβώτιο.

Το ελαφρύτερο Fiesta ECOnetic Technology χρησιμοποιεί ένα πεντατάχυτο μηχανικό κιβώτιο, ομοίως βελτιστοποιημένο για την εξάλειψη των απωλειών τριβής. Οι βελτιωμένες σχέσεις μετάδοσης με μακρύτερη τελική μετάδοση σημαίνουν ότι το Fiesta θα είναι πολύ οικονομικό σε μεγάλα ταξίδια στον αυτοκινητόδρομο.

«Πετύχαμε χαμηλούς ρύπους και κορυφαία οικονομία αναλύοντας κάθε λεπτομέρεια του κινητήρα και του κιβωτίου και εφαρμόζοντας αποτελεσματικά όλες τις προηγμένες τεχνολογίες μας όπου ήταν δυνατόν. Και το σημαντικότερο, δεν θυσιάσαμε την αίσθηση επιδόσεων του κινητήρα – εξακολουθεί να προσφέρει σημαντική ισχύ και ροπή» δήλωσε ο Graham Hoare.

Αποκλειστικά Αεροδυναμικά Πακέτα

Το Focus ECOnetic Technology βασίζεται στην άριστη αεροδυναμική του στάνταρ αμαξώματος του νέου Focus (5-θυρο CD = 0.295) για περαιτέρω βελτίωση του συντελεστή οπισθέλκουσας με πλείστες καινοτομίες όπως προστατευτικά κάτω μέρους αμαξώματος και εκτροπείς αέρα.  Μία αποτελεσματική προσθήκη είναι το στάνταρ προηγμένο Active Grille Shutter.

Το Active Grille Shutter είναι ένα καινοτόμο σύστημα που βελτιστοποιεί την αεροδυναμική χρησιμοποιώντας πτερύγια για τον έλεγχο της ροής αέρα μέσω της γρίλιας προς το σύστημα ψύξης και το χώρο του κινητήρα. Εάν χρειάζεται αέρας για την ψύξη του κινητήρα, οι αεραγωγοί είναι ανοιχτοί. Αλλά εάν δεν χρειάζεται καθόλου ροή αέρα, τα πτερύγια παραμένουν κλειστά, περιορίζοντας δραστικά την αεροδυναμική αντίσταση.

Τα ηλεκτροκίνητα οριζόντια πτερύγια της μάσκας, που μπορούν να περιστρέφονται σε 16 διαφορετικές θέσεις, ελέγχονται αυτόματα από την ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου του αυτοκινήτου – από τελείως κλειστά σε τελείως ανοιχτά – ανάλογα με την ποσότητα του απαιτούμενου αέρα. Όταν είναι τελείως κλειστά, η μείωση στην αντίσταση σημαίνει ότι το Active Grille Shutter μπορεί να μειώσει τις εκπομπές CO2 μέχρι 2%.

Το Fiesta ECOnetic Technology έχει ένα δικό του αποκλειστικό αεροδυναμικό πακέτο, με ειδικά σχεδιασμένα κάτω προστατευτικά για να μπορεί ο αέρας να περνά ελεύθερα κάτω από το αυτοκίνητο. Τα σπόιλερ στους πίσω τροχούς βοηθούν στη βέλτιστη ροή του αέρα γύρω από τους θόλους των τροχών, περιορίζοντας σημαντικά την αντίσταση.

«Η ECOnetic Technology συγκεντρώνει αποτελεσματικά όλα τα στοιχεία που κάνουν ένα αυτοκίνητο πιο αποδοτικό τα οποία και βελτιώνουμε συνεχώς – ενώ παράλληλα τα διαθέτουμε σε όλο και περισσότερα μοντέλα Ford» καταλήγει ο Thilo Seibert.

  • Master

    Ξερουμε ποτε η Ford σκοπευει να βαλει τον ecoboost turbo στο Fiesta,και τι θα ειναι,1.2,1.4,1.0??? Οχι οτι δεν ειναι καλος ο ατμοσφαιρικος που εχει τωρα,αλλα γιατι οχι καλυτερες επιδοσεις αν μπορουν,αλλωστε αργησαν να απαντησουν στον ανταγωνισμο.

    Μεσα 2012 να περιμενουμε κανενα facelift ?