Την ώρα που σχεδόν όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες παρουσιάζουν θετικά νούμερα σε ότι αφορά τις πωλήσεις του κατά το πρώτο 9-μηνο του 2011, η Fiat δεν μπορεί να συγκαταλεχθεί σε αυτές. O Sergio Marchionne σε πρόσφατη συνέντευξη τύπου παραδέχτηκε ότι η εταιρία του κατά το πρώτο 9-μηνο του 2011, έχει πουλήσει στην Ευρώπη 12% λιγότερα αυτοκίνητα σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2010, την ώρα που και το μερίδιο της στην Ευρωπαϊκή αγορά έχει μειωθεί κατά 0.9%, από το 8.2% στο 7.3%, την ώρα που το VW Group, ανακοίνωσε αύξηση στο μερίδιο της αγοράς κατά 7.9%.

Τα πράγματα είναι ακόμη χειρότερα στην Ιταλία, εκεί όπου έκανε ιστορικό χαμηλό πωλήσεων των τελευταίων 20 χρόνων ενώ και η μετοχή της από την αρχή του έτους, έχει χάσει το 30% της αξίας της με την σημερινή της αξία να ανέρχεται στα 4.68 ευρώ. Σημαντικό ρόλο στις μειωμένες πωλήσεις στην Ιταλική αγορά, έχει παίξει και η οικονομική κρίση. Από το 2008, οι Ιταλοί έχουνε μειώσει την αγορά νέων αυτοκινήτων κατά 700.000 μονάδες, μια απώλεια που αντιστοιχεί σε 210.000 αυτοκινήτα για την Fiat. Ο Marchionne δεν ανησυχεί αφού αναφέρει ότι υπάρχουν αρκετά αποθεματικά χρήματα στα ταμεία της που μπορούν να αντιμετωπίσουν τις απαιτήσεις της Fiat για αρκετό καιρό.

Ο Marchionne έχει πλέον βάλει στόχο την αγορά της Αμερικής, αφού θεωρεί την αγορά της Ευρώπης διαβρωμένη και χαμένη υπόθεση. Και πως να μην κοιτά προς την απέναντι μεριά του Ατλαντικού, όταν τα μεγαλύτερη κέρδη έρχονται από την αγοράς της Βορείου και της Νοτίου Αμερικής και ειδικά από την Chrysler, την ίδια ώρα που και τα 5 εργοστάσια της στην Ιταλία παρουσιάζουν ζημιές. Ο Marchionne για να κάνει τα εργοστάσια του επικερδή θέλει να δημιουργήσει ευέλικτες θέσεις εργασίας, αλλά τα συνδικάτα αντιδρούν και σήμερα απεργούν, με τον ισχυρό άνδρας της Fiat να δηλώνει ότι τέτοιες κινήσεις δεν ενθαρρύνουν κανέναν επενδυτή να βάλει τα χρήματα του στην Ιταλία.

[Πηγή: Wall Street Journal, Reuters | Photo Copyright: KAREN BLEIER/AFP/Getty Images]

  • sofokles5 (ex sofokles)

    ολες οι ευρωπαϊκές αυτοβιομηχανίες χάνουν απο την οικονομική κατασταση τη ελλάδας. κι πιο συγκεκριμμενα οι γερμανικές. ο ελληνας δε θαπαει να αγορασει πλεον αμξι 25+.000 ευρω, τα οποια ηταν συνηθως γερμανικά. 

    γιατό κάποιοι τωρα στην ευρωπη κλαίνε. να δωσουμε κ εμεις εστω κ ετσι λιγο πόνο.-

    • Thavma

      oi germanikes einai oi mones pou exoun auksanomenes pwlhseis, gia poia zhmia milas…kai kati allo xesthkan me to sumpa8io kiolas gia thn agora ths elladas…oles oi viomhxanies klasmenous mas exoun(san agora)…autes oi markes(bmw-mercedes-audi ktl) sunthrounte apo atoma pou den ta aggizei eukola h krish…asxeto alla h fiat de poulaei pou ta autokinhta ths einai katw apo to orio twn 25.000 eurw…

  • Alfista147

    Και η Βανδη πουλαει αυτο δεν σημαινει οτι εχει φωνη…ALFA ROMEO FOR LIFE

    • Sad

      Και ο justin bieber..:P

  • Mika

    Na pw pws mou kanei entypwsh kai den to pisteyw,isws einai psemmata,ante mpas kai ksekabalhsei kalami aytos o malakas o Marchionne kai na dei pws me tis pordes den bafeis ayga..

  • ggarfe

    Λογικό. Το απερχόμενο panda ήταν στην αγορά από το 2003(το νέο δεν έχει ξεκινήσει να διατίθεται ακόμα), το punto(grande,evo)είναι στην αγορά από το 2006 καί το bravo από το 2007 έχοντας από την πρώτη κιόλας μέρα της διάθεσης του το μειονέκτημα να υπάρχει σε μία μόνο έκδοση από πλευράς αμαξώματος.
    Τους πραγματικούς καρπούς της δημιουργίας του ομίλου FIAT-CHRYSLER θα τους δούμε από το 2013.
    Μέχρι τότε καί το 2012 θα είναι αρκετά δύσκολο για τη FIAT. Punto καί Bravo θα αντικατασταθούν το 2013 καί θα δώσουν άλλη δυναμική μαζί καί με το νέο μινι που ετοιμάζει η FIAT καί που θα χτυπήσει στα ίσια τα smart-iq.

    • Thavma

      logika einai ola auta pou grafeis alla otan eisai mia etaireia san thn Fiat organwneis etsi to xronodiagramma s wste na mhn xaseis th dunamikh sou sthn agora(na mh kaneis koilia dld), ara opws kai na xei einai fail gia thn Fiat olh auth h katastash…

  • funster

    Αυτο ειναι αληθεια..
    εκει στη Φιατ δεν ειχαν δει στα χρονοδιαγραμματα τους οτι το 2011 θα ειναι διαθεσιμα στην αγορα τα εξης μοντελα:
    1-Punto Evo : 5 ετων και με ανανεωση 2+ ετων
    2- Bravo : 5+ ετων
    3- Panda: Απειρων ετων, προς αντικατασταση
    4- 500: To μονο που μπορει να σταθει, χωρις ομως να αποτελει το προιον εκεινο που να μπορει να στηριξει μια αυτοκινητοβιομηχανια, ισως το punto να μπορουσε, αλλα ενα premium/lifestyle μοντελο δε μπορει..

    gruppo
    Alfa Romeo:
    Mito: OK
    Giuletta: OK
    Nothing Else

    LANCIA
    Delta – 5 περιπου ετων, χωρις ιδιαιτερες συγκινησεις στην εμπορικη της πορεια
    Ypsilon/mussa κλπ : ουτε καν υπάρχουν εμπορικα

    Συνεργασια με Chrysler ακομη αναμενονται καρποι..

    FERRARI: OK!

    Αλλα γινεται ενα γκρουπ να στεκεται μονο σε 3 μοντελα και σε μια premium μαρκα!
    Εχουν ενα τεραστιο κενο που επρεπε να εχουν σκεφτει πιο πριν να το καλυψουν..

    Βασικα Panda και Ypsilon θα επρεπε να διατιθονται απο τις αρχες του 2011, και ο Bravo να εχει κανει ενα γερο facelift εξωτερικα και τεχνολογικα, που να αναζωογονησει τη εμπορικη πορεια του..