Την ώρα που σχεδόν όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες παρουσιάζουν θετικά νούμερα σε ότι αφορά τις πωλήσεις του κατά το πρώτο 9-μηνο του 2011, η Fiat δεν μπορεί να συγκαταλεχθεί σε αυτές. O Sergio Marchionne σε πρόσφατη συνέντευξη τύπου παραδέχτηκε ότι η εταιρία του κατά το πρώτο 9-μηνο του 2011, έχει πουλήσει στην Ευρώπη 12% λιγότερα αυτοκίνητα σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2010, την ώρα που και το μερίδιο της στην Ευρωπαϊκή αγορά έχει μειωθεί κατά 0.9%, από το 8.2% στο 7.3%, την ώρα που το VW Group, ανακοίνωσε αύξηση στο μερίδιο της αγοράς κατά 7.9%.

Τα πράγματα είναι ακόμη χειρότερα στην Ιταλία, εκεί όπου έκανε ιστορικό χαμηλό πωλήσεων των τελευταίων 20 χρόνων ενώ και η μετοχή της από την αρχή του έτους, έχει χάσει το 30% της αξίας της με την σημερινή της αξία να ανέρχεται στα 4.68 ευρώ. Σημαντικό ρόλο στις μειωμένες πωλήσεις στην Ιταλική αγορά, έχει παίξει και η οικονομική κρίση. Από το 2008, οι Ιταλοί έχουνε μειώσει την αγορά νέων αυτοκινήτων κατά 700.000 μονάδες, μια απώλεια που αντιστοιχεί σε 210.000 αυτοκινήτα για την Fiat. Ο Marchionne δεν ανησυχεί αφού αναφέρει ότι υπάρχουν αρκετά αποθεματικά χρήματα στα ταμεία της που μπορούν να αντιμετωπίσουν τις απαιτήσεις της Fiat για αρκετό καιρό.

Ο Marchionne έχει πλέον βάλει στόχο την αγορά της Αμερικής, αφού θεωρεί την αγορά της Ευρώπης διαβρωμένη και χαμένη υπόθεση. Και πως να μην κοιτά προς την απέναντι μεριά του Ατλαντικού, όταν τα μεγαλύτερη κέρδη έρχονται από την αγοράς της Βορείου και της Νοτίου Αμερικής και ειδικά από την Chrysler, την ίδια ώρα που και τα 5 εργοστάσια της στην Ιταλία παρουσιάζουν ζημιές. Ο Marchionne για να κάνει τα εργοστάσια του επικερδή θέλει να δημιουργήσει ευέλικτες θέσεις εργασίας, αλλά τα συνδικάτα αντιδρούν και σήμερα απεργούν, με τον ισχυρό άνδρας της Fiat να δηλώνει ότι τέτοιες κινήσεις δεν ενθαρρύνουν κανέναν επενδυτή να βάλει τα χρήματα του στην Ιταλία.

[Πηγή: Wall Street Journal, Reuters | Photo Copyright: KAREN BLEIER/AFP/Getty Images]