Είναι ευχή και κατάρα για έναν άνθρωπο να του δοθεί η ευκαιρία να πραγματοποιήσει έναν στόχο του, να τσεκάρει ένα κουτάκι στην to-do-list της ζωής του. Δεν μιλάω για όνειρα ζωής και άλλα βαθυστόχαστα αλλά για απλά πράγματα, πιθανές εμπειρίες και καταστάσεις. Ευχή είναι για τον προφανή λόγο, το γεγονός και μόνο ότι του δίνεται η δυνατότητα να κάνει κάτι που ήθελε εδώ και πολύ καιρό είναι από μόνο του λόγος να χαίρεται. Είναι όμως και κατάρα καθώς από την στιγμή που θα του δοθεί αυτή η ευκαιρία, μέχρι τη στιγμή που θα το κάνει περνάνε σκέψεις από το μυαλό του: «θα είναι αρκετά καλό; Θα είναι όπως το φανταζόμουν; Και αν δεν μου αρέσει;» Και αν όντως επαληθευτούν αυτοί οι φόβοι περνάμε στο επίπεδο του εφιάλτη!


Όλα αυτά σκεφτόμουν όταν έμαθα ότι μου δόθηκε η ευκαιρία να περάσω λίγο χρόνο με ένα Abarth Punto Evo. Και κάτι ακόμα που είχα υποσχεθεί στον εαυτό μου ότι θα τονίσω στο άρθρο. Προσοχή: Δεν είναι FIAT! Η Abarth έκανε πολύ κόπο ώστε να μας πείσει για αυτό. Αφήστε που έχει γύρω στα μισό εκατομμύριο αυτοκόλλητα και σήματα για να μας το υπενθυμίζει. Όπως και να έχει όμως δεν θα αφήσω τέτοια μικροπράγματα να μου χαλάσουν την εμπειρία. Ωστόσο υπήρχε μία σκέψη που δεν μπορούσα να διώξω από το μυαλό μου και δεν είναι σε προσωπικό επίπεδο. Ως φανατικός Iταλόφιλος το Punto Evo έπρεπε να είναι καλό αλλιώς θα είχα σοβαρό πρόβλημα στην επιχειρηματολογία μου…

Στα συν

  • Οδική Συμπεριφορά
  • Απόδοση Κινητήρα
  • Κατανάλωση
  • Εμφάνιση
  • Ευχρηστία

Στα μείον

  • Τιμή
  • Τα πλαστικά στο εσωτερικό
  • Εικόνα εσωτερικού
  • Πιο αργό από τον ανταγωνισμό
  • Αίσθηση κιβωτίου ταχυτήτων

Πρώτες Εντυπώσεις

Σάββατο πρωί λοιπόν και αφού έχω κοιμηθεί καλά για να πάρω δυνάμεις και να αντέξω ένα δύσκολο διήμερο παίρνω το λεωφορείο και μετά από μία μικρή διαδρομή κατά την οποία σκέφτομαι τα specs του αυτοκινήτου βρίσκομαι tet-a-tet με το όχημα. Το αυτοκίνητο κάθεται εκεί, σε λευκό χρώμα με τις κόκκινες ρίγες στο πλάι και την μαύρη πανοραμική ηλιοροφή. Πρώτη εντύπωση; Το Abarth Punto Evo είναι συγκρατημένα επιθετικό…και πανέμορφο. Ξέρω ότι η εμφάνιση είναι υποκειμενική και ότι πολλοί δεν το θεωρούν τόσο όμορφο όσο εγώ, μάλλον το αντίθετο μάλιστα, αλλά εμένα είναι του γούστου μου: «άγριος» προφυλακτήρας εμπρός με μεγάλη εισαγωγή αέρα για τον κινητήρα και δύο εισαγωγές σε κάθε πλευρά στο κάτω μέρος, φουσκωμένα φτερά με διακριτικά μαρσπιέ στο πλάι και εξίσου «άγριος» πίσω προφυλακτήρας με ενσωματωμένο διαχύτη, διπλή απόληξη της εξάτμισης και δύο αεραγωγούς -έναν σε κάθε πλευρά- ακριβώς πίσω από τους πίσω τροχούς. Όμορφη λεπτομέρεια είναι το πίσω φως ομίχλης όπως και αυτό της όπισθεν που είναι τοποθετημένα κάτω από την πινακίδα, δένουν πολύ ωραία με το όλο design και δίνουν μία «αγωνιστική» νότα στο αμάξι. Αφού περνάνε 5-10 λεπτά με εμένα να χαζεύω το αμάξι ψάχνοντας σχεδιαστικές λεπτομέρειες και σχεδιαστικά –και κατασκευαστικά- παραπτώματα (περισσότερα για αυτά παρακάτω), σκέφτομαι ότι ήρθε η ώρα να περάσω και στο σαλόνι, στο κάτω κάτω εκεί είναι που ο οδηγός περνάει το 90% του χρόνου του με το αμάξι.

Στο εσωτερικό τα πράγματα διαφοροποιούνται λίγο σε σύγκριση με το εξωτερικό. Οι σπορ πινελιές υπάρχουν και κάνουν αισθητή την παρουσία τους αλλά σε καμία περίπτωση τόσο φωναχτά όσο έξω. Τα bucket υφασμάτινα καθίσματα κλέβουν την παράσταση τόσο εμφανισιακά όσο και με τον τρόπο που αγκαλιάζουν το σώμα και τα αλουμινένια πεντάλ με το λάστιχο στην άκρη –εξαιρετική λεπτομέρεια- διαφοροποιούν το Abarth από τα υπόλοιπα Punto Evo της «μαμάς» Fiat αλλά μέχρι εκεί. Κατά τα άλλα, σε κάποια σημεία – π.χ. καθίσματα, «φούσκα» στον επιλογέα ταχυτήτων κ.α.- βλέπει κανείς κόκκινες και κίτρινες ραφές, ο πίνακας οργάνων αποτελείται από όργανα της Jaeger –συνήθως τα βλέπουμε σε μοντέλα γάλλων κατασκευαστών οπότε ήταν ευχάριστη έκπληξη- και υπάρχουν και μερικά αλουμινένια ενθέματα –όχι όλα αυθεντικό αλουμίνιο, oops-. Σε γενικές γραμμές το εσωτερικό είναι αρκετά υποτονικό με μεγάλες επιφάνειες να καλύπτονται από μαύρα πλαστικά –τόσο σκληρά όσο και μαλακά- που το κάνουν κάπως «σκοτεινό». Εγώ θα το έλεγα ώριμο. Δεν απευθύνεται σε boy-racers αλλά σε ηλικίες 25-35 που θέλουν κάτι σπορ αλλά όχι πολύ φανταχτερό. Κάποιος άλλος μπορεί να το έλεγε βαρετό αφού δεν έχει το «κάτι». Είναι καθαρά θέμα οπτικής, προσωπικών εμπειριών και προτιμήσεων.

Dr Jekyll

Αφού έχω περάσει αρκετή ώρα απλά κοιτάζοντας το αμάξι μέσα και έξω, ήρθε η ώρα να ξεκινήσω. Βάζω το κλειδί στη μίζα –που είναι σε περίεργη θέση, όχι εκεί που περιμένεις να είναι αλλά όχι ακριβώς και στην κονσόλα, σαν να μην μπορούσαν να αποφασίσουν και να την έβαλαν στη μέση!- και βάζω μπρος. Ο κινητήρας παίρνει αμέσως μπρος και ένας μπάσος ήχος από την εξάτμιση πλημμυρίζει διακριτικά την καμπίνα. Ωραία…καλά ξεκινήσαμε. Λύσιμο το χειρόφρενο και πάτημα του συμπλέκτη για επιλογή της πρώτης ταχύτητας. Ο συμπλέκτης είναι αρκετά μαλακός στο πάτημα, όπως και το πεντάλ του γκαζιού που αφενός το κάνει ξεκούραστο στην πόλη και σε μακριές διαδρομές αλλά αφετέρου στερεί κάτι από την εμπειρία όταν θέλεις να πιέσεις. Ξέρω ότι είμαι περίεργος –θα το σκεφτείτε πολλές φορές σε αυτό το άρθρο- αλλά είχα στο μυαλό μου ότι θέλω να ξεζουμίσω αυτό το αυτοκίνητο –κυριολεκτικά και μεταφορικά-. Θα ήθελα μεγαλύτερη αντίσταση και από τα δύο πεντάλ που προανέφερα ακόμα και αν υπήρχε το ρίσκο του να κουράσει στην καθημερινή μετακίνηση ή σε κάποιο ταξίδι. Αλλά αυτό είναι καθαρά προσωπική παραξενιά και δεν νομίζω ότι θα προβληματίσει κανέναν άλλο. Αυτό που δεν μου έκανε καθόλου καλή εντύπωση είναι το κιβώτιο. Ναι μεν οι έξι σχέσεις του έχουν άριστη κλιμάκωση για την δύναμη και τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου αλλά οι διαδρομές του επιλογέα είναι μακριές και υπάρχει και μία ασάφεια και μία ελαφρότητα που ιδίως όταν οδηγάς «εμπνευσμένα» εκνευρίζει! Μην νομίζετε ότι θα βάλεις ποτέ λάθος ταχύτητα ή ότι η διαδρομή είναι μισό μέτρο αλλά ο επιλογέας θυμίζει περισσότερο Fiat παρά Abarth. Προχωράω όμως. Μία στάση σε βενζινάδικο –δεν βγάζεις πολλά χιλιόμετρα όταν είσαι «στο λαμπάκι»- και πάμε βολτούλα. 20 ευρώ (=11,5 λίτρα βλέπω στην αντλία, άτιμη ακρίβεια…) και ένα άτυπο test κατανάλωσης ξεκινάει.

Η πρώτη διαδρομή που κάνω είναι φυσικά μέσα στην πόλη. Παρότι ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου είναι ξεκάθαρα σπορ, οι αρχικές εντυπώσεις είναι πολύ θετικές. Το Punto περνάει πάνω από τις ανωμαλίες –ακόμα και τις μεγάλες- με άνεση. Η Abarth δηλώνει ότι έχει αναθεωρήσει την σχέση σκληρότητας αμορτισέρ/ελατηρίων και παρότι τα εμπρός ελατήρια είναι 20% σκληρότερα σε σχέση με τον προκάτοχό του, η ανάρτηση διαχειρίζεται πολύ άνετα τους ελληνικούς δρόμους. Κάποιον ρόλο παίζουν και τα ελαστικά που είναι διάστασης 215/45/17 και έχουν έστω λίγο προφίλ παραπάνω για να βοηθούν την ανάρτηση στις κακοτοπιές. Με λίγα λόγια σε καμία περίπτωση δεν νιώθεις το αμάξι αφόρητα σκληρό, δεν φοβάσαι για τα σφραγίσματα ούτε αν σου φύγει ο δίσκος από την μέση. Σε αυτό βοηθάει και το πλαίσιο –το αισθάνεσαι και είναι στιβαρό- αλλά και τα καθίσματα που παρότι bucket είναι πάρα πολύ άνετα με άφθονο υλικό να προστατεύει τα μαλακά σου μόρια! Σκόπιμα δεν έχω αναφέρει μέχρι στιγμής το «manettino» του Punto αλά DNA της Alfa Romeo με δύο ρυθμίσεις, Normal και Sport. Προς το παρόν είναι στο Normal. Η απόκριση στο γκάζι είναι νωχελική, το turbo της Garrett δεν σηκώνει μέγιστη πίεση, το τιμόνι είναι ελαφρύ και γενικά το αμάξι είναι «χαλαρό».

Για μέσα στην πόλη, ότι πρέπει. Ο κινητήρας κάτω από τις 2.000 σ.α.λ. θέλει υπομονή αλλά από εκεί και πάνω ακόμα και στο Normal είναι πολύ δυνατός και κρατάει αυτή τη δύναμη μέχρι και τις 6.000 σ.α.λ., πέρα από εκεί δεν έχει νόημα να πιέζεις. Το turbo είναι μικρό και spoolάρει γρήγορα ενώ τα φρένα είναι προοδευτικά με πολύ καλή αίσθηση. Επίσης, πριν προχωρήσουμε στα «ζουμερά», κάτι που μου έκανε θετική εντύπωση είναι η κατανάλωση. Ακόμα και με ορισμένα ανοίγματα με δευτέρα και τρίτη ταχύτητα, το πρώτο 20άρικο που σας ανέφερα καταναλώθηκε μετά από 150+ χιλιόμετρα αστικού και υπέρ-αστικού κύκλου χωρίς ιδιαίτερη αυτοσυγκράτηση στο γκάζι. Που σημαίνει πραγματική κατανάλωση που κυμαίνεται περίπου στα 7,5l/100km! Αν οδηγούσα και με την κατανάλωση στο μυαλό θα ήταν αρκετά χαμηλότερη…πιστέψτε με.

Mr Hyde

Η διαδρομή όμως μέσα στην πόλη τελειώνει και νιώθω ότι το αυτοκίνητο θέλει να τεντωθεί λίγο, να ξεπιαστεί! Ποιος είμαι εγώ που θα του το απαγορέψω; Το πρώτο άνοιγμα που κάνω με το Punto είναι με τον διακόπτη ακόμα στη θέση Normal. 1.500 σ.α.λ., τρίτη σχέση στο κιβώτιο και προοδευτικό άνοιγμα του γκαζιού…τα πράγματα εξελίσσονται όπως ακριβώς τα περίμενα με βάση τη μικρή συμβίωση με το αυτοκίνητο. Πρώτα λίγο lag μέχρι να ξυπνήσει η τουρμπίνα και μετά γραμμική επιτάχυνση χωρίς ξεσπάσματα μέχρι τις 6.000 και κάτι ψιλά σ.α.λ. οπότε και αρχίζει να «κρεμάει» ελέω μικρού turbo. Σου δίνει την εντύπωση περισσότερο ενός αυτοκινήτου όπως το 1,8Τ Α3 παρά ενός hot hatch. Σκοτεινές σκέψεις στο μυαλό μου…μήπως χάσανε την μπάλα στην Abarth; Αφήνω το γκάζι, ρολλάρει το αυτοκίνητο και πιέζω τον διακόπτη προς τα επάνω για ένα περίπου δευτερόλεπτο μέχρι να γράψει στον πίνακα οργάνων Sport. Περιμένω να πέσει η ταχύτητα –ποιος έχει λεφτά για κλήσεις αυτή την περίοδο- και ξαναδοκιμάζω. Η μέρα με την νύχτα! Το τιμόνι γίνεται πιο βαρύ και η χαρτογράφηση του κινητήρα αλλάζει. Τώρα εκτός από την αμεσότερη απόκριση στο γκάζι έχει και overboost που δίνει περίπου 3kgm ροπής παραπάνω για μικρό χρονικό διάστημα. Γενικά το αυτοκίνητο ζωντανεύει. Σε παρακαλάει να παίξεις μαζί του, να το πιέσεις…Με το Sport πρόγραμμα ενεργοποιημένο, το Punto Evo μοιάζει με υπερκινητικό παιδί! Ο περιφερειακός της Θεσσαλονίκης όμως δεν είναι το σωστό μέρος για τέτοιου είδους παιχνίδια και έτσι παίρνω τα βουνά…κυριολεκτικά.

Οδεύω σε διαδρομές που ξέρω πάρα πολύ καλά και την ώρα που θα είμαι εκεί δεν θα έχουν και κίνηση. Με τον διακόπτη στη θέση Sport, ενεργοποιείται και το TTC, το ηλεκτρονικό «βοήθημα» που προσομοιώνει τη λειτουργία διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης όχι κόβοντας το γκάζι αλλά φρενάροντας τον –εσωτερικό- τροχό που σπινιάρει. Η διαδρομή είχε τα πάντα: ανοιχτές καμπές των 90+ χλμ/ώρα, μεσαίου μήκους ευθείες που οδηγούσαν σε φουρκέτες –απαιτώντας βίαιες και επαναλαμβανόμενες επιβραδύνσεις-, ανηφόρες, κατηφόρες…ότι θέλετε. Δεν πρόκειται να σας πουλήσω παραμύθι ότι κινήθηκα στο όριο…ούτε καν κοντά σε αυτό. Με ένα αμάξι που δεν σου ανήκει και το έχεις στην κατοχή σου για δύο μέρες, σε ανοιχτό, δημόσιο δρόμο δεν είναι δυνατόν να κινηθείς στο όριο. Το Punto Evo όμως συμπεριφερόταν απολύτως προβλέψιμα. Το τιμόνι είναι βαρύ και σαφές αλλά όχι ιδιαίτερα επικοινωνιακό καθώς δεν σου μεταφέρει πολλές πληροφορίες -ιδίως στις εξόδους από τις φουρκέτες- αλλά είναι κάτι που συνηθίζεται. Όπως και το ESP το οποίο ενώ δεν απενεργοποιείται, είναι αρκετά διακριτικό και μπορείς να μάθεις να ζεις μαζί του. Αν μάλιστα εξοικειωθείς με το αυτοκίνητο μπορείς να χρησιμοποιήσεις το ESP ώστε να «πετάς» το Punto στην στροφή και να παίζεις μαζί του! Το εμπρός μέρος κινείται πρόθυμα εκεί που του λες να πάει, έχει πολύ καλό turn-in και απορροφάει τις ανωμαλίες χωρίς να αναπηδάει έντονα –με κάποιες λογικές εξαιρέσεις-.

Σε αυτό βοηθάνε πάρα πολύ οι 17άρες –πανέμορφες- ζάντες. Κάνουν το αμάξι πιο προβλέψιμο, πιο προειδοποιητικό και ελαφρώς πιο άνετο! Δεν μπορώ να σκεφτώ κάποιον λόγο για τον οποίο θα δικαιολογούνταν 18άρες σε αυτό το αμάξι –και σε οποιοδήποτε αμάξι της κατηγορίας του- ασχέτως που στην έκδοση EsseEsse οι ζάντες είναι όντως 18 ιντσών. Το πλαίσιο, παρότι είναι κάποιων ετών, είναι στιβαρό, αντέχει άνετα την δύναμη που βγάζει ο 14άρης MultiAir και σου δίνει την δυνατότητα να πιέσεις αν το επιθυμείς. Τα φρένα, με δίσκους 305mm και διπίστονες τετραπίστονες δαγκάνες της Brembo εμπρός και 265mm πίσω με μονοπίστονες δαγκάνες πίσω, έρχονται σε θερμοκρασία λειτουργίας γρήγορα αλλά δεν δείχνουν να κουράζονται καθόλου εύκολα ενώ και η αίσθηση του πεντάλ είναι κορυφαία. Στην όλη εμπειρία συμβάλει και ο ήχος του κινητήρα που είναι μπάσος όπως προανέφερα, ενώ ακούγεται και ελαφρά το σφύριγμα από την τουρμπίνα και η εκτόνωση του παραπανίσιου αέρα όταν αφήνεις το γκάζι. Φυσικά αν θέλεις να κινηθείς γρήγορα πρέπει να τον κρατάς ανάμεσα στις 2.800 σ.α.λ. με 5.800 σ.α.λ. όπου πραγματικά δίνει ρέστα. Πώρωση! Αν δεν ήταν και αυτό το ρημάδι το κιβώτιο θα ήταν το τέλειο απόγευμα…

Συμπεράσματα

Για αυτούς που έχετε φτάσει σε αυτό το σημείο και δεν το κλείσατε λόγω φανταστικής Ιταλοφιλίας να σας ηρεμήσω. Σίγουρα, είμαι φανατικός Ιταλόφιλος, το ανέφερα από την αρχή του άρθρου, όμως από εκεί και πέρα ακριβώς επειδή είμαι Ιταλόφιλος θέλω αυτά τα αυτοκίνητα να είναι πάρα πολύ καλά και είμαι φοβερά αυστηρός κριτής. Το Abarth Punto Evo λοιπόν, έχει τα ελαττώματά του. Πρώτα απ’ όλα για μένα, η τιμή του. Η βασική του έκδοση –που είναι υπερπλήρης από άποψη εξοπλισμού αλλά και πάλι…- κοστίζει 20.250€ (VW Polo GTi 19.390€, Skoda Fabia RS 18.000€ κλπ). Τσιμπημένο, ιδιαίτερα αυτή την εποχή και χωρίς ελκυστικό χρηματοδοτικό πρόγραμμα. Δεύτερο, τα πλαστικά. Η Fiat αναμφισβήτητα έχει κάνει άλματα εμπρός σε σύγκριση με το παρελθόν! Ακόμα και έτσι όμως τα πλαστικά στο ταμπλό του Punto Evo είναι στον μέσο όρο. Τα μαλακά πλαστικά είναι καλά, όμως τα σκληρά στην κορυφή του ταμπλό είναι πολύ σκληρά και η συναρμογή τους στον μέσο όρο αν όχι κάτω από αυτόν. Τρίξιμο δεν άκουσα ούτε για πλάκα αλλά διατηρώ τις επιφυλάξεις μου για το τι μπορεί να γίνει όταν το αυτοκίνητο είναι 4-5 ετών με 40-50.000 χιλιόμετρα.

Στην τρίτη θέση στον κατάλογο των παραπόνων μου είναι η συνολική εικόνα του εσωτερικού. Φαντάζομαι ότι έχει να κάνει με το target group που έχουν θέσει στην Abarth αλλά το εσωτερικό παραείναι «ώριμο». Ο κρυφός φωτισμός το βράδυ «σώζει» την παράσταση –είναι πραγματικά καλόγουστος και όμορφος χωρίς να ενοχλεί τον οδηγό-. Την ημέρα όμως; Βάλτε ρε παιδιά λίγο πραγματικό αλουμίνιο στην κονσόλα να ομορφύνει λίγο! Δεν ζητάω ανθρακονήματα, που θα τα έσπαγε σαν επιλογή, αλλά κάτι να γίνει πιο σπορτίφ και να «σπάει» η μαυρίλα! Τέλος, το βάζω ως παράπονο αλλά είναι καθαρά θέμα προσωπικής προτίμησης, θα ήθελα λίγο παραπάνω ήχο κινητήρα μέσα στην καμπίνα. Είναι πολύ φιμωμένος και ακούγεται μόνο η εξάτμιση και αυτή σε χαμηλά επίπεδα. Δεν λέω να σου παίρνει τα αυτιά αλλά ένα «κλικ» παραπάνω. Ίσως μία πιο ελεύθερη εισαγωγή να βελτίωνε την κατάσταση με χαμηλό κόστος, δεν ξέρω.

Ήρθε όμως η ώρα να αφήσω τα κλειδιά και για εμένα προσωπικά εκείνο είναι το πραγματικό test. Η αλήθεια είναι ότι δεν ήθελα να αποχωριστώ το Puntάκι. Ταίριαξε στην ιδιοσυγκρασία μου, στον χαρακτήρα μου, σε αυτά που ζητάω από ένα όχημα. Είναι σπιρτόζικο, με κινητήρα διαμάντι, παιχνιδιάρικη οδική συμπεριφορά και κορυφαία φρένα. Εντάξει, το κιβώτιο μας τα χάλασε λίγο αλλά μπορώ να ζήσω με αυτό. Όπως και να έχει πάντως, ακόμα και με τα παράπονα που έκανα στην προηγούμενη παράγραφο, έχω να οδηγήσω καιρό νορμάλ αυτοκίνητο που να με κάνει να νιώσω σαν παιδάκι. Κάθε φορά που το άφηνα, ήθελα να ξαναμπώ μέσα, να κάνω άλλη μία διαδρομή, να περάσω λίγη ώρα ακόμη μαζί του. Οκ, δεν βγάζει τα άλογα που βγάζει ο ανταγωνισμός. Οκ, μπορεί να μην είναι στο ίδιο επίπεδο –ακόμα- ποιοτικά. Αλλά το συναίσθημα που έχεις στο τέλος της ημέρας δεν το προκαλούν πολλά αυτοκίνητα. Στην τελική, ακόμα και με όλα αυτά τα μειονεκτήματα θα το έπαιρνα… Όσο και να μην αρέσει σε μερικούς, είναι πολύ μεγάλη αλήθεια αυτό που λένε: Τα ιταλικά δεν τα αγοράζεις με την λογική, τα αγοράζεις με την καρδιά…

Τεχνικά Xαρακτηριστικά Abarth Punto Evo

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Αριθμός κυλίνδρων, διάταξη 4 σε σειρά, εγκάρσια εμπρός
Διάμετρος x διαδρομή (mm) 72.0 x 84.0
Κυβισμός 1368
Καύσιμο Βενζίνη
Αντιρρυπαντικές προδιαγραφές Euro 5 με Start&Stop
Μέγιστη ισχύς HP (kW) / σ.α.λ. 165 (212) / 5500 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή Nm (kgm)/ σ.α.λ. 225 (2502) / 2250
Σύστημα χρονισμού κινητήρα 1 εκκεντροφόρος επικεφαλής (σύστημα Multiair με πλευρά εισαγωγής)
Τροφοδοσία καυσίμου Χρονισμένος, διαδοχικός ηλεκτρονικός ψεκασμός πολλαπλών σημείων (MPI) με υπερσυμπιεστή σταθερής γεωμετρίας και intercooler
ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΚΙΝΗΣΗΣ
Κίνηση Εμπρός
Κιβώτιο ταχυτήτων, αριθμός σχέσεων Μηχανικό 6 σχέσεων + όπισθεν
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Τύπος Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση – Dualdrive
ΦΡΕΝΑ : Δ (Δίσκοι) με ABS + ESP με ESP & TTC
Εμπρός: Ø mm Δ 305 (αεριζόμενοι)
Πίσω: Ø mm Δ 264
ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ
Εμπρός Ανεξάρτητη διάταξη μεταξύ των τροχών τύπου McPherson, τηλεσκοπικά αμορτισέρ διπλής ενέργειας, αντιστρεπτική δοκός με ντίζες σύνδεσης με μπίλια
Πίσω Τροχοί συνδεδεμένοι μέσω στρεπτού άξονα και αντιστρεπτικής δοκού. Τηλεσκοπικά υδραυλικά αμορτισέρ
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες αλουμινίου 215/45 R 17
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Μέγιστη Ταχύτητα: km/h 213
Επιτάχυνση (sec) 0-100 km/h 7,9
Κατανάλωση Καυσίμου(Οδηγία ΕΕ 2004/3/CE)
Αστικός κύκλος (λίτρα/100km) 8,1
Kύκλος εκτός πόλης (λίτρα/100km) 4,8
Μικτή διαδρομή (λίτρα/100km) 6,0
Εκπομπές ρύπων – CO2 (gr/km) 142

  • cfu

    εννοειτε πολυ ωραiο αθρο
    αυτη τη στιγμη ειναι το αγαπημενο μου “mikro”hot hatch 
    τωρα που ερχεται το fiesta θα εχει γερο αντιπαλο

    Opoios theli mou kanei doro ayto edo
    http://www.car.gr/classifieds/cars/view/2453159/

    • nikxan1

       και μενα μητσο.
      ειναι μονοδρομος αν καποια στιγμη θελω ενα 2ο αμαξι, για hot-hach

    • cfu

      αυτη τη χρονικη στιγμη ειναι μονοδρομος ειλικρινά,
      και μου αρέσει παρα πολυ εσωτερικο !!! 
      απορω γιατι περνουν τη 3αδα…. 

    • nikxan1

       ενα απο τα αυτοκινητα που εχω στην καρδια μου, ειναι το PUNTO GT.
      οποτε, μην μου λετε για αμπαρθ και γρηγορα φιατακια.

    • Tsou Kostas

      Δεν εχει καμια δουλεια αυτο το αμαξι με το αιμοσταγες και αλητικο GT Νικολα. Αυτο μπροστα στο παλιο ειναι gay.

    • nikxan1

       ναι ρε κωστη, εχεις δικιο…..
      ΠΟΛΥ δικιο ομως.
      καποια στιγμη, θελω να μου ισιωσει να ξαναπαρω GT αλλα αυτη τη φορα, θα το κανω 400 αλογα.
      και τοτε θα δουμε που θα κρυβονται ο ΑΒ και ο μπαμπινος!!!!

    • Mika

       To exei poly kairo aytos stis aggelies….

    • cfu

      mexri prin ligo kairo itan ena poly kalytero GP Pounto oxi to Evo
      13.000 an thimame kala,me foul derma mesa,kai hliorofh se katapliktiki katastash alla tora de to blepo

  • oso καλο το αρ8ρακι ALEX δεν με επεισεσ να το παρω !!!!!
    πιστευω το POLO…KOLO…TSOLO…η οπωσ αλλιωσ το πουνε ορισμενοι ειναι μονοδρομο !!!!!!!  :-)
    y.g πλεον το autoblog kanei kai dokimes  ????????? NICE!!!! :-)

    • Κοίτα, δεν προσπαθώ να πείσω κανέναν. Όσο για το αν το Polo είναι μονόδρομος, θα διαφωνήσω κάθετα, οριζόντια, διαγώνια, όπως θέλεις. Δεν υπάρχουν μονόδρομοι στην κατηγορία, ιδίως με τόσο δυνατούς παίκτες (DS3, Punto Evo, Polo, Fabia). Καθένα απο αυτά έχει τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά του. Απο εκεί και πέρα παίζει ρόλο το γούστο (για μένα DS3 και Punto Evo παίζουν χωρίς αντίπαλο στην αισθητική), οι προτιμήσεις και η τσέπη.

      Όσο για το αν κάνουμε δοκιμές, η απάντηση είναι ΝΑΙ! Αυτή ήταν η πρώτη (περιπετειώδης και “άτυπη”) και αν όλα πάνε καλά απο βδομάδα έρχεται και η επόμενη…

    •  το να με πεισεισ το ειπα με την εννοια οτι το αρθρο ηταν πολυ καλο !!!!  :-P
      alla και παλι δεν μου εκανε το κλικ το αυτοκινητο !!!!  :-P
      οσο για τισ επομενεσ δδοκιμεσ…..βαλε και ενα βιντεακι !!!!!!
      πλεον με τα κινητα ειναι πανευκολο !!!!!
      λιγο πωσ ειναι απο μεσα !!! λιγο ενα ανοιγματακι !!!! λιγο μια περιστροφικη ληψη ρυρω απο το αμαξι !!!! ;-) ;-)

    • V_D

      Ισχύει,δώστε Video στο λαό!!!!!!!! :D
      Υπέροχο το άρθρο

    • Tsou Kostas

      Κανετε δοκιμες επισημα? Το αυτοκινητο το πηρες απο την Fiat, η απο φιλο? Ψωνισε και ενα V-box να φαινεται και αυτο που λες γιατι θα σου σειρουν πολλα…

    • Όχι δοκιμές δεν έγιναν επίσημα καθώς το αμάξι δεν ήταν ούτε δικό μου ούτε δημοσιογραφικό της FIAT γι’ αυτό και οι φωτογραφίες που βλέπεις είναι απο το δελτίο τύπου της εταιρίας και όχι προσωπικές (δεν θέλουμε να τρέχουμε με δικαιώματα κλπ)…

      V-box γιατί να ψωνίσω; Και ποιός θα μου σύρει πολλά; Σε έχασα λίγο…

    • Tsou Kostas

      Επειδη ειπες οτι απο εδω και περα θα κανετε δοκιμες, νομιζα οτι αρχισαν οι αντιπροσωπειες να δινουν αυτοκινητα και στα blog, οποτε σε αυτην την περιπτωση θα χρειαζοσουν ενα V-box γιατι το να λες “παει σφαιρα” δεν λεει τιποτα…. πρεπει να εχεις και μετρησεις και να τις δημοσιευεις.
      Το “θα σου συρουν” παει στο οτι αν δεν υπαρχουν μετρησεις θα σου λεει ο καθενας οτι μερολυπτεις, οτι τα περνεις, και τετοια

    • Για αυτό που λες με τις αντιπροσωπείες και τα blog δεν θέλω να πω τίποτε ακόμα μέχρι να οριστικοποιηθεί η κατάσταση εντός των ημερών. Αυτό που μπορώ να πω είναι οτι δεν έχει καμμία σχέση η αντιπροσωπεία!

      Όσο για το V-box αν υπήρχε η οικονομική δυνατότητα πίστεψέ με θα το έπερνα. Αν και δεν ήμουν, δεν είμαι και δεν θα γίνω ποτέ αριθμολάγνος. Δηλαδή αν πχ το Punto κάνει το 0-100 σε 7,5 και το Polo σε 7,3 δεν πάνε και τα δύο σφαίρα; (υπόψιν, σχετικά, όχι απόλυτα). Ούτε πρόκειται να με δεις ποτέ να παραβιάζω τον νόμο με ξένο αμάξι σε δημόσιους δρόμους μόνο και μόνο για να δω ποια είναι η πραγματική τελική του αυτοκινήτου. Τέτοιου είδους συμπεριφορές είναι επικίνδυνες και ανεύθυνες ΙΔΙΩΣ όταν προβάλονται σε δημόσια μέσα (βλέπε blog). Πέρα απο αυτό όμως,  ΚΑΝΕΙΣ δεν μπορεί να πει οτι μεροληπτώ ή οτι τα παίρνω. Ότι κάνουμε εδώ μέσα το κάνουμε απο την προσωπική μας τρέλα και το μεράκι μας, στον προσωπικό μας χρόνο και με προσωπικά μας έξοδα. Και αν ξεφύγω κάπου το λέω (όπως έγραψα ξεκάθαρα στο άρθρο ότι είμαι ιταλόφιλος). Δεν έχω κρύψει πουθενά τις προτιμήσεις μου αλλά προσπαθώ (και θέλω να πιστεύω οτι τα καταφέρνω καλά μέχρι στιγμής) να τις παραμερίζω και να λειτουργώ και να κρίνω όσο πιο αντικειμενικά μπορώ.

      Γνωρίζω και καταννοώ τους “κινδύνους” του να κάνεις πραγματικές δοκιμές και να γράφεις για αυτά που αποκομίζεις απο το εκάστοτε αμάξι αλλά πιστεύω οτι δεν απευθυνόμαστε σε ανόητους κάφρους αλλά σε άτομα που σκέφτονται και κρίνουν. Και αν απο αυτή την κρίση προκύψει διαφωνία, γι’ αυτό υπάρχουν τα σχόλια, για να κάνουμε κουβεντούλα και χαβαλέ, να πει ο καθένας την γνώμη του όμορφα και να βγάλει ο καθένας τα συμπεράσματά του.

    • Tsou Kostas

      Συμφωνω απολυτα, και ευχομαι να διαψευστω. Να ξερεις παντως (μιλαω καλοπροαιρετα και εκ πειρας) οτι οι δοκιμες δεν ειναι ειδησεις… μπαινετε σε δυσκολα χωραφια οσον αφορα τον τροπο γραφης, το λεξιλογιο, το υφος… ολα.

    • Κώστα απλά θα γράφουμε στις δοκιμές ότι βλέπουμε, όπως κάνουμε συνέχεια! αν δεν αρέσει αυτό σε κάποιους (εταιρίες, αναγνώστες) πολύ απλά δεν μας νοιάζει! Εμείς θα ξέρουμε ότι έχουμε γράψει ακριβώς αυτό που είδαμε ;) ;) ;) ;)

    • Το V-Box θα το πάρουμε στο μέλλον όπως και αρκετές Go Rro. Σιγά σιγά ;)

    • Hkjdnsms

      as min ksexname oti stin idia katigoria einai to MiTo k idika se kapious tomeis ta kseftilizei ta ipolipa :)

    • sofokles5 (ex sofokles)

      katse re pou to polo einai monodromos. k to neo fista st ti rolo varaei?

    • cfu

      tha kleish spitia to Fiesta St !!!! alla mexri na erthei GP Abarth Rules !!!!!

    • sofokles5 (ex sofokles)

      kokobloco tha pathoune!

    • Δοκιμάσαμε και το Super K. μέσα στην εβδομάδα θα έιναι έτοιμο το κείμενο ;) :) ;)

    • σου έχει κάνει τελικά πλύση εγκεφάλου η VW…
      δε εκηγείται αλλιώς να λες ότι ειναι μονόδρομος το Polo…
      ποιο το Polo…
      έλα ρε Μπαμπη…
      παλιότερα το έκραζες περισσότερο το Group..!!!

    •  afoy maresei re si poli !!!!
      ta exei ola !!!
      einai moyri !!!! einai grigoro !!!!!
      einai kai dsg !!!!!  ;-))))

  • Panos

    Aμα ειχα τα λευτα θα το επαιρνα χωρις σκεψη ειναι πανεμορφο κ πολυ καλο στο δρομο (απ οσα εχω διαβασει)

  • marios_7

    polu kali parousiasi,sigxaritiria!! apla mia paratirisoula….kapou pisteyo eprepe na mpoun kai ta specs tou aytokinitou,s periptwsi p dn ta kserei kapoios mn psaxnei s alla arthra!!! kata ta alla apsogos,perimenw k alles parousiaseis!!

    • Δεκτή η παρουσίαση μάριε! τα πρόσθεσα στο τέλος του κειμένου!

  • LiLBLaZeR

    Exw prosopikh empeiria apo ayto to aytokinhto kai mporw na pw mono ta kalytera! Dn einai se kamia periptwsh FIAT! To sthsimo tou einai apla fovero! Kai ayto pou latrepsa perissotero ap ola einai ta bucket kathismata ths Sabelt! Me liga logia amaksara…

    • cfu

      ola ta lefta ta kathismata!!!! eidika an einai dermatina exo dei kati abarth pou exoun kai olo ta tablo apo derma,para poly mamata kathismata

    • LiLBLaZeR

      Na kai h photo me ta sabelt! Einai yperbolika sklira gia ta3idi, alla mono pou ta blepeis sou ftiaxnoun thn mera :P

    • cfu

      ασε ασε θα τα βλεπω τωρα στον υπνο μου 

  • Μπράβο πολύ καλή δουλεία και μην ανησυχείτε σιγά σιγά και οι go pro θα έρθουν και όλα,απλά συνεχίστε την εξαιρετική δουλεία που γίνεται στο blog!

  • billias

    Polu kalo arthro!! Sugxaritiria!!! Perinemoune kai alla polla!!!

  • Dsg32v

    Πολύ καλό το άρθρο Alx.
    (Οι δαγκάνες εμπρός είναι τετραπίστονες, όχι διπίστονες).

    • Ευχαριστώ πολύ

      Χίλια συγνώμη, είχα στο μυαλό μου δύο έμβολα και έγραψα διπίστονες…Ναι, οι δαγκάνες είναι ΤΕΤΡΑπίστονες…

  • CostasP

    Ωραίο άρθρο για ένα ακόμα πιο ωραίο αυτοκίνητο… Bravissima ;-)
    Όταν ήταν να αγοράσω το Abarth 500, το Abarth Grande Punto (όχι το Evo όμως) ήταν το δίλημμά μου. Άλλωστε, η τιμολογιακή διαφορά ήταν πολύ μικρή. Το οδήγησα, το πήρα για μία ολόκληρη ημέρα για την ακρίβεια, το καταυχαριστήθηκα, αλλά δεν κρύβω ότι η εμφάνιση του 500 με οδήγησε σε αυτό. Τώρα, ήρθε το πλήρωμα του χρόνου – μετά απο 3 χρόνια – να πουληθεί το 500αράκι και δεν κρύβω ότι αν το οικονομικό μας “βγει” θα κοιτάξω σοβαρά το GP Evo, αν και η Giulietta 170 ΗΡ μου κλείνει το μάτι… Ίδωμεν.
    Να είστε όλοι καλά…

  • Mika

    Ki emena m aresei to Puntaki.To exw pei polles fores edw mesa, tha to protimousa aneta apo th MITOGKA…Ki as lene ta periodika pws einai kalyterh apo to Abarth EVO…
    Ayto einai pio alhtiko…
    An kai an pote koitaza na parw kati tetoio, epeidh akribws ta italika ta pairneis me kardia oxi logikh, tha xtypaga 500 SS..Ayto leei h kardia, h logikh bebaia, Punto EVO, pio amaksi gia ta lefta tou..

  • Βαρύ όνομα……ο πατέρας μου είχε το τότε GT….σε χρυσό….

  • ΝΙΚΟΣ

    Δεν μπορω να καταλαβω γιατι η fiat δεν ανεβαινει στα 1600cc με 200+ αλογα multiair και διπλοσυμπλεκτη για τρελες αλλαγες και ανεση!!Θεωρω πως θα διελυε τον ανταγωνισμο! Και με ενα καλο χρηματοδοτικο για τους πελατες θα πουλαγε τρελα.Αυτα κανει και αφηνει τα κουβαγκεν να αλωνιζουν ελευθερα..Ελα ρε groupo FIAT ξυπνα λιγο τρελανε μας!!Την εμφανιση την εχουμε, ποιοτητα αποκτησαμε, λιγες στοχευμενες κινησεις χρειαζονται!