Δεν είμαι μεγάλος οπαδός των κλισέ και προσπαθώ να τα αποφεύγω όσο μπορώ, όμως σε αυτή τη περίπτωση δεν μπορώ να σκεφτώ κάτι καλύτερο για να συνοψίσω αυτό το αυτοκίνητο από το «μην κρίνεις ένα βιβλίο από το εξώφυλλό του». Στην προκειμένη περίπτωση βέβαια είναι: μην κρίνεις ένα αυτοκίνητο από το χρώμα του, γιατί αν το κάνεις θα χάσεις ένα πολύ αξιόλογο όχημα! Όταν το πρωτοείδα, και τι δεν το είπα: καγκουριά, καρακιτσαριό, το ξεφτίλισε το αμάξι κ.ά. Συνέχισα όμως να διαβάζω και σας παρακαλώ να κάνετε το ίδιο και να μην κρίνετε πριν διαβάσετε ολόκληρη την ιστορία.

Το όχημα κύλισε τις ρόδες του για πρώτη φορά βγαίνοντας από τη γραμμή παραγωγής ως μία απλή Mustang GT, με τον γνωστό πεντάλιτρο V8 να αποδίδει κάτι παραπάνω από 400 άλογα και άλλα τόσα Nm ροπής. Αγοράστηκε σε stock μορφή από τον Gary Watson, ιδιοκτήτη της Creations n’ Chrome, μίας εταιρίας που το όνομά της νομίζω εξηγεί και το αντικείμενό της, ο οποίος αποφάσισε να μετατρέψει την ολοκαίνουρια Mustang του σε demo car για το μαγαζί του. Έτσι το πρώτο πράγμα που αποφάσισε να κάνει είναι να βάψει την Mustang. Ναι, σωστά διαβάσατε, το αυτοκίνητο δεν είναι καλυμμένο με βινύλιο, είναι βαμμένο σε χρώμα κόκκινο με φινίρισμα Spectra Chrome. Στην ουσία, όπως εξηγεί ο Gary, είναι ένα στρώμα μετάλλου ανάμεσα σε δύο στρώματα βαφής και μπορεί να το περιποιηθεί όπως οποιαδήποτε άλλη βαφή αυτοκινήτου χωρίς τους περιορισμούς του βινυλίου. Φυσικά, ακόμα και ο ιδιοκτήτης γνωρίζει ότι το να χρωμιώσεις ένα ολόκληρο αμάξι είναι extreme και δεν πρόκειται να έχει πολλούς πελάτες που θα ζητήσουν κάτι τέτοιο, αλλά η Mustang είναι απλά μία βιτρίνα, μία «ζωντανή» απόδειξη του τι μπορεί να γίνει με αυτήν την τεχνοτροπία βαφής. Δεν μπορείτε να πείτε πάντως, τραβάει τα βλέμματα και στην τελική αυτό ήθελε εξ αρχής ο Gary. Αν νομίζετε όμως ότι οι αλλαγές στην εμφάνιση σταματάνε στο χρώμα, κάνετε μεγάλο λάθος. Οι προφυλακτήρες, τα sideskirts, η πίσω αεροτομή και οι αεραγωγοί στο πλάι είναι της 3dCarbon ενώ το καπό, η οροφή και το πορτ μπαγκάζ είναι carbon από την Autosport Dynamics. Είπατε τίποτε;

Οι τροποποιήσεις όμως δεν σταματάνε στο αισθητικό κομμάτι… φτάνουν πιο βαθιά και γίνονται πιο ενδιαφέρουσες κάνοντας αυτή την Mustang ένα ολοκληρωμένο αμάξι. Τα δομικά μέρη του κινητήρα παραμένουν stock αφού έχει αποδειχθεί ότι αντέχουν την καταπόνηση αλλά πλέον το όχημα έχει αποποιηθεί τον ατμοσφαιρικό του χαρακτήρα για χάρη ενός V3-Si Supercharger της Vortech που με μόλις 0,55 bar πίεση, ανεβάζει την ιπποδύναμη κατά 250 άλογα και 200 Nm ροπής. Για απροβλημάτιστες βόλτες, έχει προστεθεί και ένα front mount intercooler με επιπλέον μπεκ που ψεκάζουν νερό σε αυτό αν τα πράγματα ζορίσουν ενώ το σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου έχει αναβαθμιστεί και η ECU έχει αναπρογραμματιστεί. Απλά πράγματα που όμως δουλεύουν αφού το αυτοκίνητο έχει φτάσει τα 182 μίλια ανά ώρα στο Mojave Mile. Η μετάδοση παρέμεινε εργοστασιακή με εξαίρεση τα γραναζώματα του κιβωτίου που αλλάζουν ανάλογα με τις απαιτήσεις (standing mile ή πίστα).

Τόσο υψηλές ταχύτητες όμως καλούν για αυξημένα μέτρα προστασίας των επιβατών έτσι το εσωτερικό της Mustang γδύθηκε και προστέθηκε ένα διακριτικότατο roll cage. Όλα τα εργοστασιακά πάνελς παραμένουν και κόπηκαν τόσο όσο χρειαζόταν για να περνάνε οι σωλήνες! Το ίδιο δεν μπορούμε να πούμε για την κονσόλα αφού τα φθηνά πλαστικά με τα οποία εξοπλίζεται εργοστασιακά το αυτοκίνητο δεν ικανοποίησαν τον ιδιοκτήτη που τα αντικατέστησε στην πλειοψηφία τους με υψηλής ποιότητας carbon. Παρέα στα πλαστικά σε κάποιον κάδο κάνουν και οι διακόπτες αλλά και το σύστημα ήχου τα οποία αντικαταστάθηκαν με ανώτερα. Ο πίνακας οργάνων έφυγε και αυτός και όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται ο οδηγός τις βλέπει από το ψηφιακό όργανο της Racepak με την ονομασία IQ3. Ο μοναδικός συμβιβασμός που έχει γίνει αφορά τις πίσω θέσεις που απλά δεν υπάρχουν πλέον. Επειδή όμως μιλάμε για demo car, το να αφήσουν το μέταλλο εκτεθειμένο δεν ήταν ποτέ επιλογή και έτσι προμηθεύτηκαν το kit κατάργησης των πίσω θέσεων με το οποίο είναι εξοπλισμένη η Mustang Boss Laguna Seca και το οποίο έρχεται μαζί με X-brace για να «δένει» το πίσω μέρος.

Στον τομέα των αναρτήσεων, ο Gary δεν λυπήθηκε τα έξοδα. Οι ρυθμιζόμενες coilover αναρτήσεις Variant 3 της KW αντικατέστησαν τις εργοστασιακές, ενώ το ίδιο έγινε και με τις ρυθμιζόμενες αντιστρεπτικές εμπρός και πίσω. Τα ψαλίδια είναι πρωτότυπα της Hotchkis ενώ νέοι είναι και οι πύργοι των αναρτήσεων. Τα φρένα είναι τις Wilwood με δίσκους 14 ιντσών (355mm) εμπρός και πίσω ενώ οι δαγκάνες είναι εξαπίστονες εμπρός και τετραπίστονες πίσω. Οι ζάντες είναι της HRE, 18 ιντσών και τα ελαστικά είναι τα Falken Azenis RT615K σε διάσταση 265/35/18 εμπρός και 315/30/18 πίσω.

Δεν ξέρω για εσάς αλλά όσο πιο πολύ την κοιτάω, τόσο περισσότερο μου αρέσει. Ίσως να είναι από τα αυτοκίνητα που σε κερδίζουν με τον χρόνο, ίσως από την άλλη να γίνομαι σιγά-σιγά κάγκουρας… ποιος ξέρει, δεν θα ντρεπόμουν πάντως να το κυκλοφορώ. Πάντως κάτω από το χρώμα, κρύβεται ένα πολύ ικανό αμάξι με βελτιώσεις σε όλους τους τομείς (κινητήρας, πλαίσιο, φρένα, αναρτήσεις) που ο ιδιοκτήτης του δεν το έχει κλεισμένο στην έκθεση αλλά το τρέχει σε πίστες, σε standing miles και όπου αλλού μπορείτε να φανταστείτε. Τα συμπεράσματα δικά σας.

Πηγή: Speedhunters]