Η κατηγορία premium supermini ουσιαστικά θεμελιώθηκε από την αναγέννηση του ΜΙΝΙ. Σήμερα ο ανταγωνισμός σε αυτή τη κατηγορία είναι περιορισμένος και πρακτικά αποτελείται από τρεις “παίχτες”, το MINI Cooper, την Alfa Romeo Mito και τέλος η πιο πρόσφατη επιλογή το Audi A1. Δοκιμάσαμε το Α1 και στις δυο εκδόσεις που είναι διαθέσιμη από τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, την 3-θυρη σε επίπεδο εξοπλισμού Attraction αλλά και την 5-θυρη, γνωστή και ως Sportback στο επίπεδο εξοπλισμού Ambition, βαμμένο στο αποκλειστικά για αυτή την έκδοση Samoa Orange επιπλέον εφοδιασμένο με το 7-τάχυτο σειριακό αυτόματο κιβώτιο S-Tronic.
Το Audi A1 έστρεψε πάνω του τα φώτα της δημοσιότητας αλλά και προκάλεσε το ενδιαφέρον του κοινού από τη πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε μέσα του 2010. Αν εξαιρέσουμε το εμπορικά αποτυχημένο αλλά αρκετά καλό Α2, ήταν η πρώτη φορά που η Audi παρουσίασε εκπρόσωπό στη δημοφιλή κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων πόλης μετά από 36 σχεδόν χρόνια και το Audi 50.
Ένα χρόνο αργότερα παρουσιάστηκε και το πιο πρακτικού 5-θυρου Sportback μοντέλου με την εμπορική καριέρα του να ξεκινάει στη χώρα μας από το περασμένο Φεβρουάριο. Στα χαρακτηριστικά του γερμανικού μικρού είναι φυσικά η μοντέρνα εικόνα όντας το πιο νεανικό μοντέλο της Audi, που φυσικά δικαιολογείται καθώς στοχεύει σε αγοραστικό κοινό ηλικίας 27-36, η υψηλή και αναμενόμενη ποιότητα κατασκευής και οι αμέτρητες επιλογές εξατομίκευσης και προσαρμογής στις προσωπικές επιθυμίες του ιδιοκτήτη.
Στα συν
[custom_list type=”check”]
- Νεανικός σχεδιασμός
- Οδική συμπεριφορά
- Ποιότητα
- Άνεση
- Στιβαρό πάτημα και σβέλτο στις στροφές
- Τέλη κυκλοφορίας
Στα μείον
- Μακριές σχέσεις κιβωτίου
- Χώροι
- Αίσθηση τιμονιού
- Τιμή
- Επιδόσεις
Τα αυτοκίνητα
Το Α1 είναι βασισμένο στο MetroprojectQuattro και δανείζεται πολλά κοινά στοιχεία από αυτό με τις κολώνες του αυτοκινήτου να είναι διαθέσιμες σε 4 χρώματα ενώ το αυτοκίνητο είναι διαθέσιμο σε 12 χρώματα. Τα πίσω φωτιστικά σώματα είναι LED και ζάντες 15 ιντσών, με ελαστικά διαστάσεων 205/55, στο βασικό εξοπλισμό και των δυο μοντέλων.
Σχεδιαστικά στο εμπρός μέρος φέρει την χαρακτηριστική εξάγωνη μάσκα χαρακτηριστικό της οικογενειακής ομοιότητας των μοντέλων της εταιρίας, αλλά διαθέτει κάποιες πινελιές και λεπτομέρειες που του χαρίζουν το νεανικό χαρακτήρα και δεν εμφανίζονται σε άλλα μοντέλα. Τα φωτιστικά σώματα έχουν τρισδιάστατο σχεδιασμό με τα φώτα ημέρας να είναι στάνταρ όπως και με κάθε Audi. Το μοντέλο έχει ισορροπημένες και δυναμικές γραμμές.
Είναι κατασκευασμένο στην ίδια πλατφόρμα με τα “αδελφάκια” Polo/Ibiza/Fabia με το συνολικό μήκος της 3-θυρης έκδοσης να είναι 3.95μ μήκος, 1.74μ πλάτος και 1.42μ ύψος ενώ το μεταξόνιο του έχει μήκος 2.47μ. Το συνολικό βάρος του αγγίζει μόλις 1045 κιλά ενώ ο αεροδυναμικός συντελεστής οπισθέλκουσας είναι μόλις 0.32 Cd.
Αντίστοιχα το Sportback έχει σχεδόν ίδιες διαστάσεις με την τρίπορτη έκδοση, με μόνη προσθήκη 6 χλστ. σε ύψος και πλάτος και αμετάβλητο μεταξόνιο και αεροδυναμικό συντελεστή. Η μόνη διαφορά είναι η μετατόπιση προς το εμπρός μέρος του αυτοκινήτου των B-Pillars (μεσαίες κολόνες) και σε συνδυασμό με τη μακρύτερη, κατά 8 εκ. οροφή, είναι εκείνη που δημιούργησε τον επιπλέον χώρο για τη φιλοξενία των πίσω θυρών, προσθέτοντας 1 εκ. ύψος στους πίσω επιβάτες. Σχεδιαστικά δεν υπάρχει καμία διαφορά εκτός από την βαμμένη σε διαφορετικό χρώμα οροφή (επιπλέον εξοπλισμός) και οι όποιες διαφορές να εντοπίζονται στη πίσω κολόνα να είναι πιο όρθια αφού η γραμμή της οροφής είναι ποιο επίπεδη και πιο ψηλή, χωρίς η προσθήκη των δύο επιπλέον θυρών να χάνει τον νεανικό και επιθετικό του προσανατολισμό.
Ο χώρος αποσκευών για τη λιγότερο πρακτική έκδοση είναι 267 λίτρα, με τη πεντάπορτη να έχει 3 λίτρα περισσότερα αλλά και στις δύο να μπορεί να φτάσει έως τα 920 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, τα οποία μπορούν να παραγγελθούν σε διάταξη 2 ή 3 θέσεων χωρίς επιπλέον κόστος. Το βάρος αντίστοιχα είναι αυξημένο κατά 25 κιλά και αγγίζει τα 1.215 κιλά σε σχέση με τα 1.190 κιλά της τρίπορτης έκδοσης, περίπου 100 κιλά περισσότερα από τις βενζινοκίνητες εκδόσεις.
Κάτω από το καπό και των δυο αυτοκινήτων ήταν τοποθετημένος ο entry-level πετρελαιοκινητήρας άμεσου ψεκασμού 1.6-λίτρων TDI απόδοσης 90 ίππων στις 4.200 σ.α.λ και 230 Nm ροπής με το μεγαλύτερο μέρος της να είναι διαθέσιμο από τις 1.500-2.500 σ.α.λ. Υπάρχει επιλογή με επιπλέον επιβάρυνση € 1.000 ο ίδιος κινητήρας να αποδίδει 105 ίππους και 250 Νm ροπής. Ο σκοπός του συγκεκριμένου κινητήρα δεν είναι να βάζει φωτιά στην άσφαλτο με τις επιδόσεις του, αλλά στην ομαλή λειτουργία του και στην οικονομία του καυσίμου. Χαρακτηριστικά τα νούμερα για να φτάσει τα πρώτα 100 χλμ/ώρα από στάση χρειάζεται 11.6 δευτ. και η τελική του ταχύτητα να περιορίζεται στα 182 χλμ/ώρα, με τον ισχυρότερο κατά 15 ίππους κινητήρα να κάνει το “κατοστάρι” σε 10.5 δευτ και η τελική του να είναι 190 χλμ/ώρα. Αντίστοιχα η μέση συνδυασμένη κατανάλωση που ανακοινώνει το εργοστάσιο είναι 4.2 λίτρα/100χλμ κάτι που στη πράξη κυμαίνεται περίπου ενάμιση λίτρο παραπάνω.
Όπως ανέφερα και στην εισαγωγή το Sportback που είχα στα χέρια μου διέθετε το 7-τάχυτο S-Tronic ημι-αυτόματο διπλού συμπλέκτη κιβώτιο ταχυτήτων. Οι αλλαγές των ταχυτήτων γίνονται άνετα, πολύ γρήγορα, ανεπαίσθητες και χωρίς αισθητή διακοπή της δύναμης. Οι δύο συμπλέκτες δεν χρειάζονται ξεχωριστή παροχή πετρελαίου, καθιστώντας το S tronic ακόμη πιο αποτελεσματικό. Περιλαμβάνει επίσης το Hill Hold Assist και οι αλλαγές στη χειροκίνητη λειτουργία μπορούν να γίνουν είτε με τα εξτρά ¨αυτάκια¨ στο τιμόνι, είτε μετακινώντας εμπρός-πίσω το λεβιέ των ταχυτήτων στην επιλογή “+ -” Το μελιτζανί Α1 διέθετε ένα μηχανικό πεντατάχυτο κιβώτιο, με εξατάχυτο να τοποθετείται μόνο στις εκδόσεις με κινητήρα βενζίνης.
Οι εκπομπές ρύπων των δυο αυτοκινήτων, παρόλο που φοράνε τον ίδιο κινητήρα διαφέρουν ελέω κιβωτίου. Το μηχανικό έχει 99 γρ/χλμ CO2 και το S-Tronic 110 γρ/χλμ CO2 κάτι που μεταφράζεται ότι το πρώτο απαλλάσσεται από τέλη κυκλοφορίας και το δεύτερο ο ιδιοκτήτης του επιβαρύνεται με € 99 ετησίως.
Εσωτερικό
Τα αυτοκίνητα που είχα στη διάθεση μου ήταν εξοπλισμένα, όπως προείπα, με δυο διαφορετικές εκδόσεις. Το τρίπορτο με τη “φθηνή” Attraction και βασική τιμή εκκίνηση τα 18.700 και το Sportback την ¨πλούσια” Ambition (+€1.650) που μαζί με τις δυο επιπλέον πόρτες του να χρεώνονται €600 και το αυτόματο S-Tronic (€2.000) κόστιζε σαν βασική έκδοση €22.950. Αρκετά ακριβές και οι δυο εκδόσεις κάτι που η ίδια η Audi αρνείται ότι συμβαίνει καθώς απαντά σε όσους τη κατηγορούν ότι το Α1 είναι ένα “premium” μικρό αυτοκίνητο και απευθύνεται σε ένα “δικό” του κοινό. Ωστόσο αυτό που μου προκάλεσε εντύπωση, είναι ότι καμία από τις δυο εκδόσεις δεν διέθετε αυτόματο κλιματισμό αλλά περιορίζονταν στους κλασικούς περιστροφικούς διακόπτες.
Η γενική εικόνα της ποιότητας του εσωτερικού είναι αυτή που περιμένεις από την εταιρία με τους τέσσερις κύκλους. Διαφορές ανάμεσα στην 3-πορτη και 5-πορτη αλλά και στα δυο επίπεδα εξοπλισμού δεν υπάρχουν.
Η καμπίνα των επιβατών του Α1 έχει σύγχρονη σχεδίαση με κύριο χαρακτηριστικό την υψηλή ποιότητα που εντυπωσιάζει για τα δεδομένα της κατηγορίας. Όλο το ταμπλό είναι επενδυμένο από παχύ αφρώδες υλικό που σε συνδυασμό με τη στιβαρή και γερή συναρμογή δίνει την αίσθηση του “ενός σώματος”. Τα χειριστήρια βρίσκονται εκεί που πρέπει και περιμένεις να είναι, με την εργονομία τους και την αφή τους να αποζημιώνουν τα πολλά χρήματα απόκτησης του supermini της Audi. Η εύκολη και γρήγορα εύρεση της πολύ καλής θέσης οδήγησης με το ρυθμιζόμενο καθ’υψος απόσταση τιμόνι και τη πανοραμική οπτική, κάνει την οδήγηση ευχάριστη και μόνο έπειτα από πολλά χιλιόμετρα θα κουράσουν τα κατά τ’άλλα βολικά καθίσματα, τα οποία προσφέρουν επαρκή πλευρική στήριξη. Οι χώροι για τους δυο μπροστά επιβάτες είναι άφθονοι και δεν θα έχουν κανένα λόγο να παραπονεθούν.
Δε συμβαίνει όμως το ίδιο και για τις πίσω θέσεις ειδικά για τα γόνατα ανεξαιρέτως των θυρών του αυτοκινήτου. Το μόνο αβαντάζ της Sportback είναι ο ελαφρώς περισσότερος “αέρας” για τα κεφάλια αλλά και φυσικά η ευκολία και πρακτικότητα στο μπες-βγες των επιβατών.
Δυο ενήλικες δε θα νιώσουν άνετα ειδικά στη 3-πορτη, με τη 5-πορτη παρά την αύξηση κατά 11 και 13 χλστ. ως προς το εσωτερικό ύψος και πλάτος να μην είναι αρκετά για πολύωρες μετακινήσεις. Πρακτικά, το μικρό της Audi χαρακτηρίζεται ως 2+2 θέσεων (ή 2+3) με καταλληλότερο κοινό μια νέα οικογένεια με το πολύ δύο μικρά παιδιά. Θέσεις για μικροαντικείμενα δεν υπάρχουν πολλές και κυρίως να περιορίζονται στο κεντρικό τούνελ κάτω από τα χειριστήρια του air condition αλλά και στις πόρτες.
Το πορτοκαλί A1 Sportback της δοκιμής μας ήταν εφοδιασμένο με το multimedia σύστημα της Audi, γνωστό και ως ΜΜΙ με ανακλινόμενη έγχρωμη TFT οθόνη 6,5″ που παρέχει όλες εκείνες τις πληροφορίες αλλά και ενδείξεις για το πολύ καλό και δυνατό ηχοσύστημα Audi concert με ενισχυτή 4-καναλιών με 8 ηχεία, για το προαιρετικό σύστημα πλοήγησης (€2.462), για διάφορες πληροφορίες που αυτοκινήτου, για το ραδιόφωνο αλλά και τη δυνατότητα σύνδεσης εξωτερικής συσκευής μέσω USB και AUX. Αντίθετα το “απλό” Α1 το ηχοσύστημα Audi chorus δεν έχει την καθαρότητα του ήχου του “αδερφού” του χωρίς όμως φυσικά να είναι πολύ ενοχλητικό σε δυνατές εντάσεις. Τέλος υπάρχει και η δυνατότητα τοποθέτησης του κορυφαίου σε απόδοση συστήματος ψυχαγωγίας της Bose που κοστίζει €1.098.
Στο δρόμο
Η συμπεριφορά στο δρόμο των δυο αυτοκινήτων, όπως είναι φυσικό, δεν διαφέρει σε τίποτα. Είναι εφοδιασμένο με τη κλασική διάταξη των γονάτων τύπου McPherson στον εμπρός άξονα και στον ημιάκαμπτο πίσω. Είναι προβλέψιμο και ουδέτερο στις αντιδράσεις του υπό πίεση αλλά συνάμα το στιβαρό πλαίσιο, το μικρό μεταξόνιο, οι σφιχτές ρυθμίσεις των αναρτήσεων μαζί με τις ελάχιστες κλήσεις στις καμπές και οι μη εκπλήξεις στις αντιδράσεις του σε βοηθάει να κινηθείς με ένα πιο σβέλτο ρυθμό αλλά να περιορίζεται από τη δύναμη του κινητήρα. Γενικά τα αυτοκίνητα είναι σχετικά άνετα και με εξαιρετική ποιότητα κύλισης, με την ανάρτηση να απορροφά τις περισσότερες ανωμαλίες του δρόμου αλλά κάποιες εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος, εξαιτίας των σφικτών ρυθμίσεων, να περνούν και να ενοχλούν την ομαλή κύλιση. Ένα μελανό σημείο, που συναντάται σε αρκετά αυτοκίνητα τις εταιρίας από το Ιngolstadt είναι το φτωχό σε πληροφόρηση για το τι γίνεται στο δρόμο και αρκετά ελαφρύ τιμόνι. Σε γενικές γραμμές όμως θα ικανοποιήσει και θα ευχαριστήσει το μεγαλύτερο ποσοστό των αγοραστών και τις οδηγικές τους απαιτήσεις χωρίς να παρατηρήσουν τις συγκεκριμένες λεπτομέρειες.
Στον ανοιχτό δρόμο η σταθερότητα του είναι υποδειγματική με έλλειψη ενοχλητικών αεροδυναμικών θορύβων. Οι αλλαγές στη πλήρως αυτόματη λειτουργία γίνονται σε εύρος στροφών 1.900 σ.α.λ. με 2.300 σ.α.λ. ανεπαίσθητες και χωρίς “κλωτσιά”. Στο Sport mode οι στροφές του κινητήρα διατηρούνται μέχρι ο δείκτης του στροφόμετρου να αγγίξει τα κόκκινα στις 5.000 σ.α.λ χωρίς όμως ποτέ να “πιάσω” των κόφτη των στροφών. Τέλος οι χειροκίνητες αλλαγές του S-tronic αποδεικνύονται παιχνίδι για τον οδηγό και να νιώθει ότι συμμετέχει στην οδήγηση χωρίς φυσικά να χάνουν σε ταχύτητα.
Η ροπή του μηχανικού συνόλου είναι υποδειγματική για κίνηση μέσα στη πόλη και ταιριάζει ιδανικά στο μικρό αμάξωμα του Α1, το οποίο κινεί άνετα, χωρίς να ζητάει πολλά από τη τσέπη του οδηγού. Ο κινητήρας της δοκιμής διέθετε αρκετό ξέσπασμα στις χαμηλές στροφές, που συνέχιζε να έχει γεμάτη λειτουργία στις μεσαίες αλλά να χάνει τη δύναμη του πάνω από τις 4.200 σ.α.λ. Μπορεί στο εσωτερικό της καμπίνας, χάρη στην καλή ηχομόνωση, να φτάνουν περιορισμένες συχνότητες και θόρυβοι από το κινητήρα, δε παύει όμως να έχει το χαρακτηριστικό, και προσωπικά, υπερβολικά εκνευριστικό κροτάλισμα αλλά να έχει πολιτισμένη λειτουργία.
Εν κατακλείδι
H συνολική εικόνα και γεύση που αφήνει το Α1 σε οποιαδήποτε έκδοση είναι θετική, αν εξαιρέσεις και δε σε ενδιαφέρουν τα λεφτά που πρέπει να δαπανήσεις για να αποκτήσεις ένα, όπως το επιθυμείς, είναι από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις. Τα ποιοτικά χαρακτηριστικά που συναντιόνται και στα μεγαλύτερα αυτοκίνητα της εταιρίας, επιβεβαιώνουν τον όρο premium που του προσάπτεται. Δάφνες ομορφιάς δε διέπει αλλά απαρατήρητο δεν περνάει.
Έμεινα απόλυτα ικανοποιημένος από τον diesel κινητήρα, με περιορισμό όμως τις πολύ γρήγορες μετακινήσεις, καθώς δεν θα ξηλώσει την άσφαλτο, που δεν είναι αυτός ο σκοπός του, αλλά θα μεταφέρει εύκολα, άνετα και ξεκούραστα δυο σίγουρα επιβάτες. Συνολικά είναι μια δυνατή αλλά ακριβή πρόταση
Υπάρχουν αναρίθμητες προτάσεις στην supermini άκρως ανταγωνιστική κατηγορία αλλά όλα στη ζωή είναι θέμα προτεραιοτήτων. Αναλυτικά τις τιμές του μπορείς να τις δεις εδώ.
[learn_more caption=”Τεχνικά Χαρακτηριστικά”]
Audi A1 1.6 TDI (66 kW) |
|
Engine / electronics | |
Engine type |
Inline four-cylinder diesel engine with VTG turbocharger, DOHC; TDI direct injection |
Valve gear / number of valves per cylinder |
Hydraulic valve compensation / 4 |
Displacement in cc |
1598 / 79.5 x 80.5 / 16.5 |
Max. power output in kW (hp) / at rpm |
66 (90) / 4200 |
Max. torque in Nm (lb-ft) / at rpm |
230 (169.64) / 1500 – 2500 |
Mixture preparation |
Common rail direct injection, intercooler, rapid pre-heating, Simos PCR2 engine management; volume, injection-start and boost-pressure control |
Exhaust emission control |
Maintenance-free particulate filter (diesel particulate filter with primary oxidizing catalytic converter), regulated exhaust gas recirculation |
Emissions class |
EU 5 |
Alternator in A / battery in A/Ah |
140 / 380/68 |
Start-stop system |
Switches the engine off if the vehicle is stationary and no gear is engaged |
Recuperation |
Temporarily stores braking energy in the battery, and thus aids |
Drivetrain / transmission | |
Drive type |
Front-wheel drive |
Clutch |
Hydraulically operated single-plate dry clutch with asbestos-free linings |
Transmission type |
5-speed manual transmission, synchromesh on all gears |
Gear ratio in 1st gear / 2nd gear |
3.778 / 2.118 |
Gear ratio in 3rd gear / 4th gear |
1.269 / 0.865 |
Gear ratio in 5th gear / 6th gear |
0.660 / – |
Reverse gear / final drive ratio |
3.600 / 3.158 |
Suspension / steering / brakes | |
Front suspension |
McPherson struts with lower wishbones, anti-roll bar, track-stabilizing steering roll radius, steel subframe |
Rear suspension |
Torsion-beam rear suspension with separate spring/shock absorber arrangement |
Steering / steering ratio / turning circle in meters (D102) (feet) |
Electrohydraulic steering with speed-dependent power assistance / 14.8 / 10.6 (34.78) |
Brake system |
Dual-circuit brake system with diagonal split; ESP with electronic brake-force distribution EBD, electronic axle-differential lock, ABS, electronic differential lock EDL; brake booster with dual-rate function, hydraulic brake assist; |
Wheels / tires |
6.5Jx15″ steel wheels, 205/55 R15 tires |
Performance / consumption / acoustics | |
Top speed in km/h (mph) |
182 (113.09) |
Acceleration, 0-100 km/h (0-62.14 mph) in sec |
11.4 |
Fuel / octane value |
Diesel, sulfur-free, according to DIN EN 590 |
Fuel consumption: city / highway / combined, l/100 km (US mpg) |
4.4 (53.46) / 3.4 (69.18) / 3.8 (61.90) |
CO2 mass emission, g/km (g/mile) |
115 (185.07) / 89 (143.23) / 99 (159.33) |
Idling / drive-past exterior noise level in dB (A) |
71 / 71 |
Servicing / guarantee (Germany) | |
LongLife Service after max. km (miles) |
According to service indicator up to 30,000 (18,641.14) (max. 2 years) |
Vehicle / paint / rust perforation guarantee |
2 years with unlimited mileage / 3 years / 12 years |
Insurance classification in Germany: third party / fully comprehensive / part-comprehensive |
17 / 18 / 21 |
Weights / loads | |
Unladen weight according to EU (excluding driver) / gross weight limit; in kg (pounds) |
1135 (2,502.25) / 1210 (2,667.59) / 1585 (3,494.33) |
Axle load limit at front / rear in kg (pounds) |
915 (2,017.23) / 765 (1,686.54) |
Trailer load limit on 8% / 12% gradient, braked / unbraked in kg (pounds) |
1200 (2,645.55) / 1200 (2,645.55) / 600 (1,322.77) |
Roof load limit in kg / permissible nose weight in kg (pounds) |
75 (165.35) / 50 (110.23) |
Capacities | |
Engine oil capacity (including filter) in liters (US quarts) |
4.3 (4.54) (oil change incl. filter) |
Fuel tank capacity in liters (US gallons) |
45 (11.89) |
Body / dimensions | |
Body type / number of doors / seats |
Unitary, steel / 3 doors with additional side protection / 4 |
Drag coefficient Cd / frontal area A in m2 (square feet) |
0.33 / 2.04 (21.96) |
Length (L103) / width excluding mirrors (W103) / height (H101-M), mm (feet) |
3954 (12.97) / 1740 (5.71) / 1416 (4.65) |
Wheelbase (L101) / track at front/rear (W101-1/W101-2), mm (feet) |
2469 (8.10) / 1477 (4.85) / 1471 (4.83) |
Height of loading lip in mm (H196) (feet) |
663 (2.18) |
Luggage capacity in liters (cubic feet), according to VDA block method (V211) / rear seat bench folded |
270 (9.53) / 920 (32.49) |
Audi A1 Sportback 1.6 TDI S tronic (66 kW) |
|
Engine / electronics | |
Engine type |
Inline four-cylinder diesel engine with VTG turbocharger, DOHC; TDI direct injection |
Valve gear / number of valves per cylinder |
Hydraulic valve compensation / 4 |
Displacement in cc |
1598 / 79.5 x 80.5 / 16.5 |
Max. power output in kW (hp) / at rpm |
66 (90) / 4200 |
Max. torque in Nm (lb-ft) / at rpm |
230 (169.64) / 1500 – 2500 |
Mixture preparation |
Common rail direct injection; intercooler, rapid pre-heating, Simos PCR2 engine management; volume, injection-start and boost-pressure control |
Exhaust emission control |
Maintenance-free particulate filter (diesel particulate filter with primary oxidizing catalytic converter), regulated exhaust gas recirculation |
Emissions class |
EU 5 |
Alternator in A / battery in A/Ah |
140 / 380/68 |
Start-stop system |
– / – |
Drivetrain / transmission | |
Drive type |
Front-wheel drive |
Clutch |
Two electrohydraulically operated dry clutches |
Transmission type |
7-speed S tronic dual-clutch transmission with electrohydraulic control |
Gear ratio in 1st gear / 2nd gear |
3.500 / 2.087 |
Gear ratio in 3rd gear / 4th gear |
1.343 / 0.933 |
Gear ratio in 5th gear / 6th gear |
0.974 / 0.778 |
Gear ratio in 7th gear / 8th gear |
0.653 / – |
Reverse gear / final drive ratio |
3.722 / 1st – 4th gear 4.438 / 5th – 7th gear 3.227 / reverse gear 4.176 |
Suspension / steering / brakes | |
Front suspension |
McPherson struts with lower wishbones, anti-roll bar, track-stabilizing steering roll radius, steel subframe |
Rear suspension |
Torsion-beam rear suspension with separate spring/shock absorber arrangement |
Steering / steering ratio / turning circle in meters (D102) (feet) |
Electrohydraulic steering with speed-dependent power assistance / 14.8 / 10.6 (34.78) |
Brake system |
Dual-circuit brake system with diagonal split. ESP with electronic brake-force distribution EBD, electronic axle-differential lock, ABS, electronic differential lock EDL; brake booster with dual-rate function, hydraulic brake assist; front: ventilated disks, rear: disks |
Wheels / tires |
6.5Jx15″ steel wheels, 205/55 R15 tires |
Performance / consumption / acoustics | |
Top speed in km/h (mph) |
182 (113.09) |
Acceleration, 0-100 km/h (0-62.14 mph) in sec |
11,6 |
Fuel / octane value |
Diesel, sulfur-free, according to DIN EN 590 / |
Fuel consumption: city / highway / combined, l/100 km (US mpg) |
5.1 (46.12) / 3.7 (63.57) / 4.2 (56.00) |
CO2 mass emission, g/km (g/mile) |
132 (212.43) / 97 (156.11) / 110 (177.03) |
Idling / drive-past exterior noise level in dB (A) |
71 / 71 |
Servicing / guarantee (Germany) | |
LongLife Service after max. km (miles) |
According to service indicator up to 30,000 (18,641.14) or max. 2 years |
Vehicle / paint / rust perforation guarantee |
2 years with unlimited mileage / 3 years / 12 years |
Insurance classification in Germany: third party / fully comprehensive / part-comprehensive |
17 / 18 / 21 |
Weights / loads | |
Unladen weight according to EU (excluding driver) / (including driver) / gross weight limit in kg (pounds) |
1185 (2,612.48) / 1260 (2,777.82) / 1675 (3,692.74) |
Axle load limit at front / rear in kg (pounds) |
945 (2,083.37) / 800 (1,763.70) |
Trailer load limit on 8% / 12% gradient, braked / unbraked in kg (pounds) |
1200 (2,645.55) / 1200 (2,645.55) / 630 (1,388.91) |
Roof load limit in kg / permissible nose weight in kg (pounds) |
75 (165.35) / 50 (110.23) |
Capacities | |
Engine oil capacity (including filter) in liters (US quarts) |
4.3 (4.54) (oil change incl. filter) |
Fuel tank capacity in liters (US gallons) |
45 (11.89) |
Body / dimensions | |
Body type / number of doors / seats |
Unitary, steel / 5 doors with additional side protection / 4 (optionally 5) seats |
Drag coefficient Cd / frontal area A in m2 (square feet) |
0.32 / 2.04 (21.96) |
Length (L103) / width excluding mirrors (W103) / height (H101-M), mm (feet) |
3954 (12.97) / 1746 (5.73) / 1422 (4.67) |
Wheelbase (L101) / track at front/rear (W101-1/W101-2), mm (feet) |
2469 (8.10) / 1477 (4.85) / 1471 (4.83) |
Height of loading lip in mm (H196) (feet) |
663 (2.18) |
Luggage capacity in liters (cubic feet), according to VDA block method (V211) / rear seat bench folded |
270 (9.53) / 920 (32.49) |
[/learn_more]