Δεν είναι μόνο η Renault που έχει οικονομικά προβλήματα, αλλά όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη, αφού η οικονομική κρίση άρχισε να κάνει την εμφάνιση της και στις υπερδυνάμεις της Γηραιάς Ηπείρου.


Στο Παρίσι ήταν έκδηλος ο σκεπτικισμός που έβγαινε από τις δηλώσεις όλων των ισχυρών στελεχών των αυτοκινητοβιομηχανιών. Όλοι μιλούσαν για τις χαμηλές ευρωπαϊκές πωλήσεις του 2012, αλλά τα χειρότερα πιστεύουν ότι θα έρθουν από το 2013.

Το 2012 σηματοδότησε μια απότομη στροφή στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, αφού η κρίση χρέους της Ευρωζώνης, έχει επεκταθεί και στο κέντρο της. Η ατμόσφαιρα στη φετινή έκθεση του Παρισιού θύμιζε την αντίστοιχη του Detroit του 2009, τότε που η Αμερική βίωνε τις συνέπειες της κρίσης χρέους που ξεκίνησε από τα στεγαστικά δάνεια, ακολούθησε το φιάσκο της Lehman Brothers και στη συνέχεια έπληξε όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες, οδηγώντας μέχρι και την GM σε πτώχευση, αλλά και τη πώληση της Chrysler στον όμιλο Fiat. Τότε στην έκθεση αυτοκινήτου του Detroit, οι Αμερικάνικες αυτοκινητοβιομηχανίες είχανε παρουσιάσει μια πλειάδα νέων μοντέλων, τα οποία γνώριζαν εξ’αρχής, ότι θα έκαναν πολύ χαμηλές πωλήσεις.

Ο Sergio Marchionne, CEO της Fiat και της Chrysler, δήλωσε χαρακτηριστικά:

Η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου είναι μια καταστροφή. Έχει πέσει από έναν γκρεμό και δεν φαίνεται να έχει φτάσει ακόμη στον πάτο. Οι προοπτικές είναι κάθε άλλο παρά ρόδινες.

O CEO της VW, Martin Winterkorn, ανέφερε ότι το 2013 θα είναι μια πολύ δύσκολη χρονιά, ειδικά στην Ευρώπη. Ο Hans Dieter Pötsch, οικονομικός διευθυντής της Volkswagen, φωτογραφίζοντας την Fiat, δήλωσε:

Είναι αβέβαιο εάν όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα επιβιώσουν χωρίς κρατική βοήθεια. Θα επηρεαστούν ιδιαίτερα οι βιομηχανίες στη νότιο Ευρώπη, που παράγουν μικρά αυτοκίνητα.

Από την αρχή του έτους έως και τον Αύγουστο, σύμφωνα με τη ACEA (Ένωση Ευρωπαϊκών Αυτοκινητοβιομηχανιών), έχουνε πουληθεί 8.6 εκατ. αυτοκίνητα στην Ευρώπη, μείωση κατά 7%, με την Susan Docherty, επικεφαλής της Chevrolet στην Ευρώπη, να δηλώνει ότι η κατάσταση που επικρατεί τώρα στην Ευρώπη, της θύμισε τα προβλήματα της General Motors στα τέλη του 2008 και του 2009, όταν Docherty ήταν στέλεχος της GM στο Detroit, και έζησε από κοντά την πτώχευση της GM. H Docherty δήλωσε ότι η πτώση στα ακαθάριστα έσοδα όλου του κλάδου είναι της τάξης του 20% με 30%, ποσοστό υπερβολικά μεγάλο.

Ο μήνας που χτύπησε και τις υγιής αυτοκινητοβιομηχανίες ήταν ο Αύγουστος. Τότε οι μεγάλες εταιρίες είδανε ότι η κρίση χτυπά πλέον και αυτούς και αναθεώρησαν αμέσως τα πλάνα τους, τόσο για το 2012 όσο και για το 2013.

Ο Masahiro Moro, επικεφαλής παγκόσμιων πωλήσεων της Mazda, δήλωσε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων και των πολυτελών, έκαναν μεγάλες εκπτώσεις ώστε να δημιουργήσουν τεχνητή ζήτηση, ώστε να μεγαλώσουν τα αποθεματικά τους, εν μέσω 11 μηνών συνεχής πτώση των πωλήσεων αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Η Mazda δεν επηρεάζεται σημαντικά από τη κρίση, αφού έχει μειώσει την ευρωπαϊκή αγορά της, από τις αρχές του έτους.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη, βρήκαν ένα τέχνασμα να αυξήσουν τις πωλήσεις τους, είτε πουλώντας αυτοκίνητα στον ευατό τους, είτε αναγκάζοντας τους αντιπροσώπους τους να αγοράζουν νέα μοντέλα, πουλώντας τα στη συνέχεια ως μεταχειρισμένα, χάνοντας έτσι πάρα πολλά χρήματα.

O Colin Dodge, πρόεδρος της Nissan Αμερικής δήλωσε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουνε κολλήσει, αφού έχουνε μεγάλο αριθμό στοκ αυτοκινήτων που δεν μπορούν να πουλήσουν. Ερωτώμενος πότε πιστεύει ότι η αγορά θα ανακάμψει δήλωσε απαισιόδοξος και πιστεύει ότι η ανάκαμψη θα έρθει μετά από αρκετά χρόνια, το ίδιο που δήλωσε και ο COO της Renault, Carlos Tavares, ο οποίος δήλωσε ότι ακόμη δεν μπορούν να δουν το πότε θα ξεκινήσει η ανάκαμψη.

Ο Christian Klingler, επικεφαλής πωλήσεων στην μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, την Volkswagen, δήλωσε ότι:

Αναμένουμε περισσότερες αρνητικές εκπλήξεις το 2013, ενδεχομένως και το 2014.

Η PSA Peugeot Citroen, έχει ανακοινώσει ένα πρόγραμμα αναδιάρθρωσης στο οποίο περιλαμβάνονται και 8.000 απολύσεις, ενώ η μετοχή της βγήκε από τον δείκτη CAC 40 του Γαλλικού χρηματιστηρίου. Η PSA χάνει 350 ευρώ από κάθε αυτοκίνητο που πουλά στην Ευρώπη και έτσι ίσως προχωρήσει σε επιπλέον 2.000 απολύσεις, ανεβάζοντας τον αριθμό στις 10.000. Ο Philippe Varin, CEO της PSA, πρόβλεψε ότι και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, φωτογραφίζοντας την Renault, θα ακολουθήσουν το παράδειγμα τους, και ότι αρκετά εργοστάσια στην Ευρώπη θα βάλουν λουκέτο.

Ο Matthias Mueller, CEO της Porsche δήλωσε ότι το 2013 οι πωλήσεις της Porsche ίσως μειωθούν κατά 5% με 10% σε σχέση με της αρχικές προβλέψεις, ενώ ο Luca di Montezemolo, δήλωσε ότι η Ferrari αναμένει να κάνει ρεκόρ πωλήσεων φέτος, κυρίως λόγω της αυξημένης ζήτησης στις ΗΠΑ στη Κίνα και στη Μέση Ανατολή. O CEO της Lamborghini, Stephan Winkelmann, δήλωσε ότι τα αυτοκίνητα της εταιρίας του, απευθύνονται σε ένα κοινό που δεν το επηρεάζει η κρίση.

[Πηγή: Reuters, Autonews]