zonda exhaust

Η Ευρωπαϊκή Ένωση, αφού έχει θέσει ως στόχο τη μείωση του μέσου όρου των εκπομπών CO2 της κάθε αυτοκινητοβιομηχανίας στα 95 γρ/χλμ, πλέον πιέζει και για τη μείωση του επιπέδου θορύβου που παράγουν τα αυτοκίνητα.


Δεν είναι η πρώτη φορά που η Ε.Ε ανακοινώνει μέτρα μείωσης του παραγόμενου ήχου των αυτοκινήτων. Η τωρινή δέσμη μέτρων ωστόσο, αναφέρει ότι εταιρίες σε βάθος επταετίας θα πρέπει να μειώσουν στο μισό τα επίπεδα θορύβου των αυτοκινήτων τους.

Η νομοθεσία πέρασε με μόλις 1 ψήφο υπέρ και σε αυτή δεν περιλαμβάνεται καμία εξαίρεση για τα supercars και hypercars, τα οποία η E.E τα θεωρεί ως τα πιο ρυπογόνα αυτοκίνητα του κόσμου.

H τελική απόφαση θα πρέπει να ψηφιστεί από το Ευρωπαικό Συμβούλιο της Ε.Ε τον Μάρτιο του 2013. Όσες εταιρίες δεν συμμορφώνονται θα πληρώνουν πρόστιμα που θα είναι ανάλογα με τα επιπλέον dB που θα παράγουν τα αυτοκίνητα τους, ακριβώς όπως συμβαίνει και με τις εκπομπές CO2.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση αναφέρει ότι τα επιτρεπόμενα όρια εκπομπών θορύβου που θεσπίστηκαν με νόμο της ΕΕ δεν έχουν αλλάξει από το 1995, παρά την ολοένα αυξανόμενη οδική κυκλοφορία.

Λαμβάνοντας υπόψη τα σημερινά επίπεδα περιβαλλοντικού θορύβου και τον αριθμό των ατόμων που επηρεάζονται από τον θόρυβο αυτό, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προτείνει τη μείωση των επιτρεπόμενων ορίων θορύβου για τα μηχανοκίνητα οχήματα. Στόχος της πρότασης είναι η μείωση του θορύβου που προξενείται από επιβατικά αυτοκίνητα, ελαφρά εμπορικά αυτοκίνητα, λεωφορεία, ελαφρά φορτηγά, πούλμαν και φορτηγά.

Η E.E αναφέρει ότι οι σημερινοί κανόνες της για τις εκπομπές θορύβου από οχήματα θα επικαιροποιηθούν και θα ευθυγραμμιστούν με τα διεθνώς αναγνωρισμένα πρότυπα των Ηνωμένων Εθνών.

Οι νέοι κανόνες της ΕΕ θα διασφαλίζουν ότι τα καινούρια οχήματα θα κάνουν λιγότερο θόρυβο που θα μετράται με μια νέα και πιο ρεαλιστική μέθοδο δοκιμής, ενώ τα νέα ηλεκτρικά και υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα θα εξοπλιστούν με επαρκείς συσκευές παραγωγής ήχου, ώστε να αποφεύγεται η πρόκληση βλαβών λόγω ατυχήματος.

Για τα συμβατικά αυτοκίνητα το καταλαβαίνω, αλλά γιατί κάποιος να ασχοληθεί με τα supercars, την ώρα που αυτά δεν αντιπροσωπεύουν ούτε το 1% των συνολικών πωλήσεων νέων αυτοκινήτων κάθε χρόνο στην Ευρώπη. Φαντάζεσαι δηλαδή μια Aventador, μια F12berlinetta ή μια Zonda να κάνει σαν το οικογενειακό αυτοκίνητο του παππού σου;

[Πηγή: europa]