Η Ευρωπαϊκή Ένωση σκέφτεται να αμβλύνει τη πίεση της προς της ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες όσον αφορά το μέσο όρο εκπομπής CO2 του στόλου κάθε εταιρείας.


Σύμφωνα με τη γερμανική εφημερίδα Die Welt, ο Επίτροπος Βιομηχανίας της ΕΕ, Antonio Tajani, μαζί με τον πρόεδρο της FIAT, Sergio Marchionne, ο οποίος είναι επίσης επικεφαλής της ένωσης ευρωπαϊκών βιομηχανίας αυτοκινήτου (ACEA), είναι έτοιμοι να υποβάλουν έκθεση με συστάσεις για μια αλλαγή στον τρόπο γίνονται οι μετρήσεις.

Οι Γερμανοί κατασκευαστές αυτοκινήτων εδώ και καιρό πιέζουν για μεγαλύτερη ευελιξία στον τρόπο που η ΕΕ μετρά την πρόοδο που σημειώνουν στη μείωση των εκπομπών CO2. Οι εταιρείες θέλουν να ληφθούν υπόψη πρόσθετοι παράγοντες, όπως η συμπεριφορά των οδηγών και των υποδομών των εθνικών οδικών δικτύων και όχι απλώς οι εκπομπές καυσαερίων από τα νέα αυτοκίνητα.

Υπάρχει επίσης η ανησυχία μεταξύ των Ευρωπαίων κατασκευαστών ότι τα αυστηρά όρια εκπομπών που ισχύουν σήμερα αυξάνουν τα έξοδα έρευνας και ανάπτυξης και σαν αποτέλεσμα τα προϊόντα τους να έχουν λιγότερο ανταγωνιστικές τιμές έναντι της εισαγόμενων εκτός ΕΕ.

Τα όρια τα οποία οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα πρέπει να ανταποκρίνονται κατά μέσο όρο είναι 130 γρ/χλμ για όλη τη γκάμα τους μέχρι το 2015 αλλιώς θα αντιμετωπίσουν οικονομικές κυρώσεις. Μια περαιτέρω περαιτέρω μείωση στα 95 γρ/χλμ είναι ο στόχος μέχρι το 2020 αναμένεται να υπογραφεί από την ΕΕ τον Ιούλιο.

Ο Tajani θα παρουσιάσει την έκθεση-πρόταση σε μια συνεδρίαση CARS 21 HIgh Level Group (Competitive Automotive Regulatory System for the 21st century).

Ένα άλλο πιθανό θέμα συζήτησης είναι η πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα, ένα πρόβλημα που βρήκε υποστηρικτή το αφεντικό της Fiat, Sergio Marchionne, να καλέσει την ΕΕ να προσφέρει βοήθεια στον εξορθολογισμό της βιομηχανίας.

[Πηγή: Autocar]

  • Anonymous

    στα 85 γρμ μεχρι το 2020 ??  δηλαδη ξεχναμε τις επιδοσεις ??  
    Καποιος πρεπει επιτελους να βγαλει τις κυψελες υδρογονου στην μαζικη παραγωγη !!