peugeot-208-test-drive-6

Πριν από δύο μήνες, η Γαλλική κυβέρνηση ανακοίνωσε επίσημα ότι θα δώσει 7 δισ. ευρώ για να σωθεί η PSA Peugeot Citroen, αγοράζοντας ομόλογα για να εγγυηθεί τα δάνεια του ομίλου, αλλά τώρα η Ευρωπαϊκή ένωση αμφισβητεί τους όρους της γαλλικής κυβέρνησης.

Η συμφωνία έχει τεθεί υπό αμφισβήτηση από τουλάχιστον τρεις ανταγωνιστές: την Ford, την Renault – της οποίας το 15% ανήκει στη γαλλική κυβέρνηση, και από το γερμανικό κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας, το οποίο κατέχει το 15% της Volkswagen.

Με επιστολή του προς τη γαλλική κυβέρνηση, ο Επίτροπος Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης, Χοακίν Αλμούνια δήλωσε ότι η αναχρηματοδότηση της Banque PSA Finance συνιστούσε κρατική ενίσχυση και ζητά από την PSA να του στείλει το τελικό έγγραφο της συμφωνίας ανάμεσα στις δύο πλευρές, η οποία αναμένεται να κλείνει στις αρχές του επόμενου έτους. Συνέχισε λέγοντας ότι η Ford Ευρώπης δεν δέχτηκε καμία κρατική βοήθεια παρότι και αυτή βρίσκεται σε δύσκολη οικονομική θέση.

Η γαλλική κυβέρνηση θα δώσει 7 δις ευρώ με αντάλλαγμα να μην γίνουν οι 8.000 απολύσεις και να ενισχυθεί η επιρροή της στο μηχανισμό αποφάσεων της εταιρείας. Το κράτος της Γαλλίας θα αποκτήσει μια θέση στο Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας, ενώ θα συσταθεί και μια ανεξάρτητη επιτροπή, η οποία θα έχει το δικαίωμα άσκησης βέτο για κάθε σημαντική τροποποίηση των δραστηριοτήτων του PSA Group. Παράλληλα, η PSA θα πρέπει να παγώσει τη διαδικασία αποκοπής μερισμάτων και το δικαίωμα αγοράς μετοχών από τα υψηλόβαθμα στελέχη του. H PSA πήρε την διαβεβαίωση της γαλλικής κυβέρνησης ότι θα στηρίξει τη χρηματοδοτική τράπεζα του ομίλου, ενώ η PSA βρίσκεται πολύ κοντά σε συμφωνία για την αναχρηματοδότηση του χρέους του, ύψους 11,5 δισεκατομμυρίων ευρώ.

[Πηγή: Reuters, Financial Times]