Porsche-TAG-Motor

Λίγοι είναι εκείνοι που δεν έχουν αντιρρήσεις με τους κανονισμούς του 2014, οι οποίοι περιλαμβάνουν νέο turbo V6 κινητήρα, καθώς και άλλες αλλαγές που θα κάνουν τα μονοθέσια της Formula 1 περίπου 5 δευτερόλεπτα πιο αργά σε κάθε γύρο! Μάλιστα, η FIA ήθελε να μειώσει ακόμα περισσότερα τα επίπεδα κάθετης δύναμης που παράγουν τώρα τα μονοθέσια, ωστόσο υπήρχαν φόβοι ότι τα μονοθέσια θα γίνονταν πιο αργά από τ’ αυτοκίνητα στο Le Mans και το Indycars! Τελικά, αποφασίστηκε να υπάρχουν τα ίδια επίπεδα κάθετης δύναμης μ’ αυτά που είχαμε φέτος.

Πέρα, όμως, από την ταχύτητα, ένα πολύ μεγάλο ερωτηματικό είναι και ο ήχος που θα παράγουν οι turbo κινητήρες. Το turbo σε συνδυασμό με την “πτώση” του περιοριστή στροφών στις 15.000 σ.α.λ. έχουν κάνει πολλούς ν’ ανησυχούν για τον ήχο, μεταξύ των οποίων ο Bernie Ecclestone και ο Luca di Montezemolo.

Ο Charlie Whiting, τώρα, ο επί κεφαλής για τεχνικά θέματα της Παγκόσμια Ομοσπονδίας, λέει ότι ο ήχος θα είναι σε καλά επίπεδα, αλλά και ότι θα τον συνηθίσουμε γρήγορα.

Νομίζω ότι οι άνθρωποι θα συνηθίσουν τον ήχο αρκετά γρήγορα. Ειλικρινά, όταν σκέφτομαι τον παλιό κινητήρα της BMW με τους 4 κυλίνδρους που είχαμε στην Brabham, και ήταν στις 11.000 σ.α.λ., ήταν μια χαρά. Οι νέοι κινητήρες δε θα είναι ήσυχοι. Ο ήχος θα είναι διαφορετικός, αλλά ο κόσμος θα τον συνηθίσει πολύ γρήγορα, νομίζω.

Είναι μια μεγάλη πρόκληση, μια πολύ μεγάλη πρόκληση για τους κατασκευαστές κινητήρων. Ανυπομονώ να δω τους νέους κινητήρες σε λειτουργία, για να διαπιστώσουμε ότι πόσο περίπλοκοι κι “έξυπνοι” είναι. Θα είναι κινητήρες με τεράστια τεχνολογία επάνω τους, αυτό είναι σίγουρο.

Ρε, δεν τ’ αφήνετε αυτά! Φέρτε πίσω τους ατμοσφαιρικούς V10 με τα 900+ άλογα, να τους ακούμε να στροφάρουν στις 19.000+ σ.α.λ. και να γίνουν τα μονοθέσια πιο δύσκολα στην οδήγηση. Επίσης, αφήστε ελεύθερη την εξέλιξη των κινητήρων, βάλτε 2 προμηθευτές ελαστικών, δώστε 3 δοκιμές εξέλιξης μέσα στη σεζόν, και χαλαρώστε τα λουριά για την αεροδυναμικής, που μόνο πώς θα κρατάν τα στυλό τους οι σχεδιαστές δεν έχετε γράψει στους κανονισμούς σας.

Οικολογία και οικονομία δεν ταιριάζουν στη Formula 1, πάρτε το χαμπάρι! Αλλά, ακόμα κι αν το κάνετε γι’ αυτό, οι νέοι κινητήρες θα κοστίσουν πολλά εκατομμύρια ευρώ στις ομάδες, και τα μονοθέσια εκπέμπουν μόνο το 3% των καυσαερίων απ’ όλα τα οχήματα που χρησιμοποιούνται στη Formula 1 σ’ ένα Grand Prix. Έχετε διώξει αρκετούς οπαδούς από τις πίστες και τις τηλεοράσεις, και αυτό δεν πρόκειται ν’ αλλάξει αν δεν κάνετε τη Formula 1 πιο αντρικό άθλημα! Είναι το πιο αντρικό άθλημα στον πλανήτη· μην το κάνετε φλώρικο. Γιατί από τους V12 μάς πηγαίνετε στους V6; Ξέρω, για οικονομία και οικολογία. Ποια οικονομία και ποια οικολογία δε μας λέτε, όμως!

Ρε, η τεχνολογία πάει μπροστά, και τ’ αυτοκίνητα γίνονται όλο και πιο γρήγορα, κι εσείς έχετε βάλει στόχο να κερδίσετε βραβείο από την WWF και την Greenpeace. Δε λέω, νοιάζομαι για το περιβάλλον, αλλά ΔΕΝ ευθύνεται η Formula 1 για την καταστροφή του! Άντε, και κινητήρες με 4 κυλίνδρους και 300 άλογα εύχομαι, που να λειτουργούν με νερό εύχομαι! Ντροπής σας!

[Πηγή: GMM]