tesla model s

Ο πόλεμος μεταξύ της Tesla και των New York Times σχετικά με την αυτονομία του Model S πήρε άλλη διάσταση, αφού ο Elon Musk έκανε την υπόσχεσή του πράξη και έδωσε στη δημοσιότητα τα logs του συγκεκριμένου Model S που οδήγησε ο συντάκτης John Broder της New York Times, ξεμπροστιάζοντας τον ότι όσα έγραψε στο review του ήταν ψέμματα.

 Tesla Model S Vehicle Logs for Media Drive by John Broder on January 23 and 24

Η Tesla στα logs είδε ότι ο Broder προσπάθησε πολύ σκληρά στο να κάνει το Model S να μείνει από μπαταρία. Τα στοιχεία έδειξαν ότι το Model S της δοκιμής ποτέ δεν έμεινε από μπαταρία, ακόμη και όταν ο Broder κάλεσε την οδική βοήθεια. Επίσης τα logs έδειξαν ότι ο Broder σταμάτησε τη φόρτιση του αυτοκινήτου στα 32 μίλια (51 χλμ), την ώρα που για να ολοκληρώσει το ταξίδι του, ήθελε ακόμη 61 μίλια (98 χλμ).

Ο Musk συμπλήρωσε ότι όταν η φόρτιση της μπαταρίας του Model S είχε πέσει πολύ χαμηλά, ο Broder άνοιξε και τον κλιματισμό αυξάνοντας την θερμοκρασία στο εσωτερικό, παρότι στο άρθρο του ανέφερε ότι έκανε το εντελώς αντίθετο. Ο Broder στο άρθρο του έγραψε ότι θέλησε να βάλει το cruise control στα 54 mph (87 χλμ/ώρα), αλλά το αυτοκίνητο πήρε μόνο τα 45 mph (72 χλμ/ώρα). Ωστόσο τα logs για ακόμη μια φορά δείχνουν ότι έλεγε ψέμματα.

 Tesla Model S Vehicle Logs for Media Drive by John Broder on January 23 and 24

Από τα δεδομένα των logs προκύπτει επίσης ότι ο Broder ποτέ δεν φόρτισε πλήρως τις μπαταρίες του Model S, αφού την πρώτη φορά τις φόρτισε έως το 90%, την δεύτερη 72% και την τρίτη μόλις 28%. Ο Musk σχολιάζοντας τα δεδομένα αυτά δήλωσε ότι κάποιος θα έκανε κάτι τέτοιο μόνο και μόνο αν ήθελε να μείνει το αυτοκίνητο από μπαταρία.

Και τα δεδομένα συνεχίζουν να κάνουν “ρόμπα” των Broder. Όπως έδειξε το GPS, ο Broder έκανε κύκλους με το Model S για περίπου μισό μίλι σε ένα μικρό χώρο στάθμευσης, έτσι ώστε να κάνει το αυτοκίνητο να μείνει από μπαταρία.

Τέλος ο Musk δήλωσε ότι επικοινώνησε με τον Broder ώστε να αλλάξει αυτός τα “λάθη” που έγραψε στο άρθρο του, αλλά αυτός ποτέ δεν τα άλλαξε, αφού όπως του δήλωσε δεν το έκανε επειδή “δεν ταιριάζει με την γνώμη του”.

 Tesla Model S Vehicle Logs for Media Drive by John Broder on January 23 and 24

Ο Broder μάλλον δεν γνώριζε για το ότι το Tesla Model S διαθέτει σύστημα που κρατά στοιχεία τηλεμετρίας και έτσι έγινε ρόμπα! Κάθε αυτοκίνητο της Tesla έχει τη δυνατότητα καταγραφής των στοιχείων του, όπως η ταχύτητα και οι συντεταγμένες του, μέσω GPS. Το σύστημα αυτό ενεργοποιείται μόνο κατόπιν αιτήματος των ιδιοκτητών, αλλά τα δημοσιογραφικά αυτοκίνητα έχουν το σύστημα ενεργοποιημένο by default, έτσι ώστε η Tesla να γνωρίζει κάθε στιγμή που βρίσκεται το κάθε αυτοκίνητό της.

[Πηγή: Tesla Motors, The New York Times]