Empty-main-road-Athens

Ο,τι δεν κατάφεραν τα κυκλοφοριακά μέτρα τόσα χρόνια φαίνεται ότι έγινε πραγματικότητα μέσα σε μία τριετία, αφού συγκριτικά με το 2009 ο μέσος χρόνος διαδρομών στην Αθήνα μειώθηκε έως και κατά 60% τις ώρες αιχμής και κατά 20% τις υπόλοιπες ώρες, ενώ η κίνηση των ΙΧ περιορίστηκε κατά τουλάχιστον 30%.


Η οικονομική κρίση έχει φέρει τις γειτονιές, το κέντρο και τα προάστια του λεκανοπεδίου πιο κοντά, καθώς το κυκλοφοριακό φαίνεται να ακολουθεί πορεία αντιστρόφως ανάλογη με αυτήν της ύφεσης.

Την ίδια στιγμή, η επιβατική κίνηση στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς μειώθηκε κατά περίπου 9,5%, οδηγώντας και τα έσοδα σε συρρίκνωση έως και 20%, ενώ και η κίνηση με ταξί είναι μικρότερη έως και κατά 40%. Αυτό προκύπτει από τα στοιχεία που παρουσίασαν οι υπεύθυνοι του Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας της Περιφέρειας Αττικής σε ημερίδα του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων με θέμα τις «Μεταφορές σε περιόδους οικονομικής στενότητας».

Σύμφωνα με αυτά, οι κυκλοφοριακοί φόρτοι σε βασικές οδικές αρτηρίες αλλά και οι χρόνοι διαδρομής έχουν μειωθεί σημαντικά, ενώ από την άλλη έχει αυξηθεί η μέση ταχύτητα των οχημάτων ακόμα και σε δρόμους που παλαιότερα ήταν συνυφασμένοι με το «μποτιλιάρισμα».

kinisi

Βασική αιτία για όλα αυτά είναι ο περιορισμός των μετακινήσεων των κατοίκων της πρωτεύουσας σ’ αυτές που κρίνονται απολύτως απαραίτητες και αφορούν κατά κύριο λόγο τις διαδρομές από και προς την εργασία, καθώς οι μετακινήσεις για ψώνια ή ψυχαγωγία έχουν ελαχιστοποιηθεί ακόμα και με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Είναι χαρακτηριστικό ότι στη λεωφόρο Συγγρού με κατεύθυνση προς το κέντρο ο μέσος ημερήσιος κυκλοφοριακός φόρτος μειώθηκε κατά περίπου 17% την τριετία 2009-2012, ενώ σχεδόν κατά 16% μειώθηκε ο φόρτος και στη λεωφόρο Αθηνών με κατεύθυνση προς το Δαφνί και στη λεωφόρο Συγγρού προς τη λεωφόρο Ποσειδώνος. Οι χρόνοι διαδρομής μειώθηκαν κατά 9% το 2010, εκ νέου κατά 5% το 2011, ενώ το 2012 καταγράφηκε επιπλέον μείωση 10%.

Αντίστοιχα η μέση ταχύτητα κίνησης τις καθημερινές κατά τη διάρκεια των ωρών αιχμής αυξήθηκε σε όλες τις βασικές οδικές αρτηρίες και περισσότερο στη λεωφόρο Κηφισού με κατεύθυνση προς τον Πειραιά (πάνω από 20%), στη λεωφόρο Αθηνών προς κέντρο, στη λεωφόρο Αλεξάνδρας προς την Κηφισίας, στη λεωφόρο Ποσειδώνος προς Γλυφάδα και στη λεωφόρο Κηφισίας προς κέντρο. Αντίθετα τη μικρότερη αύξηση ταχύτητας εμφάνισαν οι δρόμοι του κέντρου.

Τα νέα στοιχεία οδήγησαν μοιραία και στη συρρίκνωση των ωρών αιχμής κατά περίπου 60% τα τελευταία τρία χρόνια.

Η μείωση του εισοδήματος, η ανεργία αλλά και η ραγδαία αύξηση στην τιμή της βενζίνης είναι οι βασικοί λόγοι που οδήγησαν στη μείωση του κυκλοφοριακού στην Αθήνα, σημειώνει ο επίκουρος καθηγητής στην Πολυτεχνική Σχολή του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Κωνσταντίνος Βογιατζής, ο οποίος προσθέτει ότι και οι εμπορευματικές μεταφορές έχουν συρρικνωθεί σημαντικά.

[Πηγή: Έθνος]