Test Drive: Δοκιμάζουμε το Ford B-Max EcoBoost 120

Σχετικά άρθρα

test-drive-ford-b-max-ecoboost-120-293

H Ford έχει βαθιά παράδοση στα πολυμορφικά και πολυχρηστικά μεγάλα οχήματα. Μη σας κάνει έκπληξη ότι το πρώτο της τέτοιο όχημα το παρουσίασε πριν περίπου 30 χρόνια, όταν το 1985 κυκλοφόρησε, έστω μόνο στη Βόρεια Αμερική, το Ford Aerostar. Μια δεκαετία αργότερα είδε το θέμα πιο ζεστά και παρουσιάζει στην Ευρώπη το τεραστίων διαστάσεων Galaxy, που σαν μοντέλο κυκλοφορεί ακόμα και σήμερα στη τρίτη του γενιά.

Με τη πάροδο των χρόνων και με τις τάσεις αλλά και ανάγκες της εποχής να αλλάζουν οι απαιτήσεις για περισσότερους χώρους να αυξάνονται αλλά ταυτόχρονα τα αυτοκίνητα της να μην χάνουν χαρακτήρα και να διατηρούν τις σπορτίφ καταβολές της μάρκας, παρουσίασε το 2008 το S-Max. Μετά από άλλο ένα μικρόμεσαίο πολυμορφικό, το C-Max και Grand C-Max, και με την κατηγορία των mini MPV ή MAV (Multi Activity Vehicle) να γίνονται όλο και πιο θελκτική στα μάτια του κόσμου, η Ford έχοντας στη πλάτη της την τόση εμπειρία που απέκτησε, δε θα μπορούσε να αφήσει αναπάντητη αυτή τη πρόκληση. Έτσι για να κάνει καρέ στα πολυμορφικά της, εγένετο το B-Max.

Μια κατηγορία άκρως δελεαστική, που ναι μεν δεν διεκδικεί εντυπωσιακά νούμερα πωλήσεων αλλά όλο και περισσότεροι υποψήφιοι αγοραστές στρέφουν το ενδιαφέρουν τους μιας και στις δύσκολες οικονομικές συγκυρίες τα αυτοκίνητα αυτά καλύπτουν τα περισσότερες ανάγκες. Οι κόμπακτ διαστάσεις των αυτοκινήτων, με τους μεγάλους εσωτερικούς χώρους, τα καθιστά ιδανική επιλογή για όσους μένουν με μεγάλα αστικά κέντρα αλλά δεν θα θελήσουν να στερηθούν τα μεγάλα ταξίδια. Ο ανταγωνισμός μεγάλος και έχει συγκεντρώσει όλα τα μεγάλα ονόματα της πιάτσας έχοντας δυνατές προτάσεις. Toyota Verso S, Fiat 500L, Mini Coutryman, Citroen C3 Picasso, Skoda Roomster, Honda Jazz, Nissan Note, Opel Meriva είναι κάποια από αυτά που περιμένουν στη γωνία για τη μερίδα του λέοντος!

Στα συν

  • Δύναμη Κινητήρα
  • Κατανάλωση
  • Πρακτικότητα/ευχρηστία
  • Άνοιγμα θυρών και απουσία μεσαία κολόνας
  • Άνεση και στιβαρό πάτημα
  • Εξοπλισμός
  • Τιμή και κόστος συντήρησης

Στα μείον

  • Κινητήρας κάτω από 2.000 σ.α.λ.
  • Χώρος αποσκευών
  • Πλαστικά στις πόρτες
  • Ορατότητα προς το πλάι

Το αυτοκίνητο

Test Drive: Ford B-Max EcoBoost 120 - 268

Η Ford παρουσίασε επίσημα το B-Max στην έκθεση της Γενεύης τον Μάρτιο του 2012, με την έκδοση παραγωγής να μη διαφέρει σημαντικά από το πρωτότυπο που παρουσιάστηκε στην ίδια έκθεση τη προηγούμενη χρονιά. Στην Ελλάδα, κυκλοφορεί από τον Οκτώβριο, με τη μέχρι τώρα πορεία του να χαρακτηρίζεται αναμενόμενη και ικανοποιητική. Αποτελεί πρακτικά τη πρώτη προσπάθεια της φίρμας στα mini MPV, μετά την αποτυχημένη πρόταση του Fusion (ομοίως και το Modus της Renault) και φέρνει μαζί του όλα τα όπλα της εταιρίας, όπως ποιότητα κατασκευής, σύγχρονοι και οικονομικοί κινητήρες,  εσωτερική πρακτικότητα και ευρυχωρία αλλά έχει και κάτι ακόμα. Τις πίσω συρόμενες πόρτες και την απουσία μεσαίας κολόνα. Η λύση αυτή αποτελεί το “φανερό” άσο τoυ B-Max, με το άνοιγμα όταν και οι δύο πόρτες είναι ανοικτές, να φτάνει το 1.5 μέτρο, και τη πρόσβαση στο εσωτερικό, ειδικά πίσω, να γίνεται παιχνιδάκι. Και το εννοώ μέχρι να συνηθίσω τη διάταξη αυτή ανοιγόκλεινα τις πόρτες πολλές φορές. Όπως και να το κάνουμε είναι κάτι το εντυπωσιακό να βλέπεις τέτοιο άνοιγμα και κυρίως απουσία μεσαίας κολόνας. Ιστορικά να αναφέρω ότι η Peugeot με το 1007 είχε παρουσιάσει αυτοκίνητο χωρίς κεντρικές κολόνες, άσχετα αν εκείνο είχε μόνο δυο πόρτες. Με το B-Max η Ford αποδεικνύει ότι είτε υπάρχουν ανάγκες που δεν τις γνωρίζαμε είτε δημιουργούν επιθυμίες που καλούμαστε να τις καλύψουμε.

Test Drive: Ford B-Max EcoBoost 120 - 296

Σχεδιαστικά ακολουθεί τις αρχές της φιλοσοφίας kinetic design, με το αυτοκίνητο να φωνάζει από μακριά την νέα “Αston Martin” εταιρική ταυτότητα. Το συνολικό αποτέλεσμα χαρακτηρίζεται κάτι παραπάνω από ουδέτερο χωρίς όμως να εντυπωσιάζει, δεν είναι αυτός ο σκοπός του άλλωστε. Παρόλα αυτά όμως, συναντάς μυώδης γραμμές στο πλάι του αμαξώματος, κυρίως στους θόλους και στο τελείωμα της πόρτας. Το εμπρός μέρος με το έντονα κεκλιμένο παρμπρίζ και με τη μεγάλη τραπεζοειδή μάσκα να έχει επανασχεδιαστεί ελαφρώς, το κάνει λίγο πιο δυναμικό χαρίζοντας του παράλληλα συντελεστή οπισθέλκουσας 0,32 cd. Τα μεγάλα φώτα δημιουργούν ψευδαίσθηση για πιο μακριά μούρη ενώ από την άλλη το πίσω μέρος δεν έχει να επιδείξει κάτι το ιδιαίτερο σχεδιαστικά. Γενικά, οι λίγο τολμηρές και “τρισδιάστατες” επιφάνειες των πλευρών του αμαξώματος αποφεύγουν τη δημιουργία του γνωστού σχήματος “κουτιού” της κατηγορίας. Σαν σύνολο φαίνεται μεγαλύτερο σε διαστάσεις απ’ότι πραγματικά είναι κ μόνο οι πολύ παρατηρητικοί θα δουν τη ράγα στο πίσω φτερό (μετά από προσπάθεια της Ford να φαίνεται το λιγότερο δυνατό) και δε θα το μπερδέψουν με το μεγαλύτερο αδερφάκι του, C-Max.

Test Drive: Ford B-Max EcoBoost 120 - 303

Είναι χτισμένο πάνω στη γνώριμη, δοκιμασμένη και επιτυχημένη πλατφόρμα του Fiesta, Β3, και ουσιαστικά πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που έχει πάρει μικρή δόση κρεατίνης και έχει αυξήσει τις εξωτερικές του διαστάσεις, χωρίς όμως να ξεφεύγει από το μέσο όρο της κατηγορίας. Έτσι, το συνολικό του μήκος ανέρχεται στα 4077 χλμ και είναι 110 χλμ μεγαλύτερο από το Fiesta αλλά και 320 μικρότερο από το C-Max, διαφορά αρκετή ώστε να χωρέσει το μικρότερο αδερφάκι του. Συνεχίζοντας, το πλάτος του φτάνει τα 2067 χλστ και το ύψος του τα 1604 χλστ, χαρίζοντας 120 περισσότερα χιλιοστά “αέρα” για τα κεφάλια. Τέλος το μεταξόνιο του φτάνει τα 2489 χλστ χαρίζοντας επαρκή χώρο για τους πίσω επιβάτες που όμως περιορίζει λίγο το διαθέσιμο χώρο αποσκευών, καθώς με τα 318 του λίτρα σίγουρα δεν τον λες μικρό αλλά βρίσκεται λίγο κάτω από το μέσο όρο. Το συνολικό του βάρος, από την άλλη είναι 1204 κιλά.

IMG_6174

Κάτω από το καπό βρίσκεται ο γνώριμος πλέον 1.000αρης τρικύλιδρος turbo EcoBoost κινητήρας που είδαμε και στον test drive του Focus. Όμως, για άγνωστο και περίεργο λόγο, στη συγκεκριμένη περίσταση αποδίδει 120 άλογα, με τη ροπή να παραμένει ίδια στα 170 Nm. Πιο συγκεκριμένα ο χωρητικότητας 999 κ.εκ. κινητήρας με 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο,  χρησιμοποιεί υπερσυμπίεση και διαθέτει σύστημα άμεσου ψεκασμού και μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων. Η υψηλή ροπή των 170 Nm (με overboost στιγμιαία στα 200 Nm) είναι  όντως διαθέσιμη μεταξύ 1.400 σ.α.λ. και 4.500 σ.α.λ. όμως συχνά παρατήρησα έντονη δυσκολία κάτω από τις 1.900 στροφές να ανεβάσει εύκολα στροφές εξαιτίας του 5-τάχυτου κιβωτίου με μακριές σχέσεις.. Στο επίκεντρο βέβαια του κινητήριου συνόλου είναι η τουρμπίνα μικρών διαστάσεων με πίεση υπερπλήρωσης τα 1,2 bar (1,3 στη διαδικασία Overboost) και λειτουργία η οποία έχει επικεντρωθεί στην παροχή της μέγιστης ροπής στο χαμηλό φάσμα του κινητήρα, αλλά και στην ελαχιστοποίηση του παραδοσιακού lag των turbo κινητήρων. Μια πολύ μικρή υστέρηση απόκρισης του turbo (lag) ήταν παρούσα μόνο όταν κινήθηκα σε γρήγορους ρυθμούς με αρκετά on/off πατήματα του γκαζιού. Η μέση εργοστασιακή κατανάλωση του είναι 4.9 λίτρα/100 χλμ ενώ οι εκπομπές CO2 με τη βοήθεια του και του συστήματος start/stop φτάνουν τα 114 γρ/χλμ, κάτι που σημαίνει ότι ο ιδιοκτήτης του πρέπει να καταβάλει τέλος στο ελληνικό δημόσιο ύψους €102.6. Οι επιδόσεις του αυτοκινήτου είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικές, με το το B-Max να επιταχύνει από στάση σε 10,9 δλ. και τη τελική ταχύτητα του να ξεπερνάει τα 195 χλμ./ώρα.

Τέλος, η Ford έχει αποδείξει ότι παίρνει πολύ σοβαρά το θέμα ασφάλειας και το μικρό πολυμορφικό της δε θα μπορούσε να έχει τίποτα λιγότερο από πέντε αστέρια στις δοκιμές συγκρούσεις του οργανισμού ασφάλειας Euro NCAP, αποσπώντας συνολικά υψηλότατη βαθμολογία στις κατά μέρους μετρήσεις.

Εσωτερικό

Test Drive: Ford B-Max EcoBoost 120 - 273

Μπαίνοντας μέσα από τη μεγάλη πόρτα του οδηγού αντικρίζεις γνώριμα στοιχεία από τρία διαφορετικά μοντέλα της εταιρίας. Από το Fiesta είναι ο πίνακας οργάνων, κάποια χειριστήρια από το Focus, με τη κεντρική κονσόλα να φέρνει στο C-Max αλλά να έχει πιο στρογγυλεμένα τελειώματα. Το αποτέλεσμα, αυτής της διαλογής σίγουρα επιτυχημένο, που παρά τα αρκετά κουμπιά του κεντρικού τμήματος είναι πιο εύχρηστο από το αντίστοιχο του Focus.

Με τη πρώτη ματιά τα μαύρα γυαλιστερά καλύμματα, τύπου “piano black” κερδίζουν τις εντυπώσεις και κυρίως δεν έχουν κούφια αίσθηση. Μετά τα χειριστήρια του ηχοσυστήματος δε θα χρειαστούν πολύ χρόνο για να τα συνηθίσεις και να ξέρεις τι πατάς. Το “σκίαστρο” της μικρής κεντρικά τοποθετημένης οθόνης πληροφοριών, για μένα που είμαι ψηλός (1.92) και παρόλο τη ρύθμιση του καθίσματος στο πιο χαμηλό σημείο μου έκρυβε κάποιες γραμμές χωρίς αυτό φυσικά να είναι δεδομένο για όλους. Το ταμπλό είναι επενδυμένο με αφρώδες πλαστικό πολύ καλή ποιότητας στο μεγαλύτερο μέρος του και ακόμα και στα χαμηλότερα μέρη τα σκληρά πλαστικά έχουν φινίρισμα και συναρμογή καλύτερη από άλλα μοντέλα της φίρμας.

Test Drive: Ford B-Max EcoBoost 120 - 274

Το χειριστήριο στο τιμόνι ρυθμίζει μόνο την ένταση της φωνή, το “ψάξιμο” των σταθμών αλλά και την απάντηση του τηλεφώνου που συνδέεται μέσω Bluetooth. Οι διάφορες λειτουργίες του trip computer εμφανίζονται στη μικρή οθόνη ανάμεσα από τα όργανα ένδειξης των στροφών του κινητήρα και της ταχύτητας, η οποία ακόμα ενσωματώνει τις τεχνολογίες του προγράμματος ECOnetic. Το Ford Eco Mode βοηθάει στην οικολογική και οικονομική οδήγηση καθώς με το Gearshift Indicator επισημαίνει την ιδανική στιγμή για αλλαγή σχέσης στην κλίμακα στροφών. Την απόδοση του ηχοσυστήματος δεν θα την χαρακτήριζα άριστη στις υψηλές εντάσεις αλλά φυσικά δε θα απογοητεύσει με την γενική λειτουργία του με την θύρες συνδεσιμότητας USB και AUX να βρίσκονται στη βάση του λεβιέ ταχυτήτων.

Test Drive: Ford B-Max EcoBoost 120 - 350 Test Drive: Ford B-Max EcoBoost 120 - 322

Test Drive: Ford B-Max EcoBoost 120 - 275 Test Drive: Ford B-Max EcoBoost 120 - 333

Ο “τεμπέλης” υπάρχει μόνο για τον οδηγό και είναι ενσωματωμένος πάνω στο κάθισμα, με τη θέση οδήγησης να χαρακτηρίζεται όχι ψηλότερη απ’ότι θα περίμενε κανείς για το χαρακτήρα του αυτοκίνητου, με τα καθίσματα να έχουν ικανοποιητική πλευρική στήριξη, πολλές ρυθμίσεις ώστε να βρεις εύκολα την ιδανική θέση οδήγησης και με τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες να συντελούν σε μια ευχάριστη οδηγική εμεπειρία. Ένα σοβαρό μειονέκτημα όμως είναι οι πολύ χοντρες κολόνες που σχηματίζουν όταν κλείνουν οι πόρτες με αποτέλεσμα να υπάρχει πρόβλημα στη περιφερειακή ορατότητα.

Test Drive: Ford B-Max EcoBoost 120 - 287 Test Drive: Ford B-Max EcoBoost 120 - 288

Πάμε τώρα στις στο άνοιγμα των θυρών με το πρωτοποριακό σύστημα Ford Easy Access Door. Όπως προείπα είναι εθιστικό να ανοίγεις όλες τις πόρτες για να βλέπεις το τεράστιο άνοιγμα. Οι εμπρός και πίσω πόρτες ανοίγουν ανεξάρτητα και προσφέρουν υψηλότατα επίπεδα πρόσβασης και ευελιξίας. Το σύστημα αποτελείται από συμβατικές εμπρός πόρτες (με μεντεσέ) και πίσω συρόμενες πόρτες, σε συνδυασμό με μία νέα σχεδίαση αμαξώματος που ενσωματώνει την παραδοσιακή δομή των κεντρικών κολόνων στις εμπρός και πίσω πόρτες. Όταν οι εμπρός και πίσω πόρτες είναι ανοιχτές, η πρόσβαση στο εσωτερικό είναι εξαιρετική με ένα ενιαίο τεράστιο άνοιγμα μήκους μεγαλύτερου του 1.5 μ., τιμή σχεδόν διπλάσια του πλάτους που προσφέρουν οι κλασικές λύσεις, διευκολύνοντας την είσοδο/έξοδο των πίσω επιβατών, την ασφάλιση των παιδιών στα παιδικά καθίσματα, ή τη φόρτωση και εκφόρτωση αντικειμένων. Cool λύση για τους πίσω είναι όταν βρίσκεσαι σε συνωστισμένους δρόμους ή σε στενούς χώρους στάθμευσης, με εμπρός και πίσω πόρτες ανοίγουν ανεξάρτητα, ανάλογα με τις απαιτήσεις πρόσβασης.

Test Drive: Ford B-Max EcoBoost 120 - 281

Σε συνεργασία με το σύστημα των θυρών υπάρχει και το αντίστοιχο ευέλικτο και εύχρηστο των καθισμάτων. Τα διαιρούμενα 60/40 πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται πλήρως με μία απλή κίνηση, ενώ όταν αναδιπλωθεί και το κάθισμα του συνοδηγού δημιουργεί μία μεγάλη, επίπεδη επιφάνεια από μπροστά μέχρι πίσω, κατάλληλη για μεγάλα φορτία μήκους μέχρι 2.35 μέτρα. Η ευκολία πρόσβασης είναι εξαιρετική για φόρτωση ογκωδών αντικειμένων μέσω των πλαϊνών θυρών, όπως έπιπλα σε επίπεδες συσκευασίες ή ακόμα και ένα ποδήλατο. Το ρυθμιζόμενο πάτωμα στο χώρο αποσκευών δημιουργεί μία επίπεδη επιφάνεια φόρτωσης όταν τα πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται, ενώ ο κρυφός αποθηκευτικός χώρος είναι ιδανικός για διάφορα εύθραυστα και ευπαθή αντικείμενα. Σε επίπεδο εξοπλισμού και τιμής το Ford B-Max, προσωπικά πιστεύω, ότι απολαμβάνει την επιτυχία του.

Test Drive: Ford B-Max EcoBoost 120 - 311

Με τον εξοπλισμό στη βασική έκδοση Trend με τον EcoBoost 120 να περιλαμβάνει τα πάντα, όπως 7 αερόσακους (οδηγού/συνοδηγού, πλευρικούς, οροφής και γονάτων οδηγού), ABS με EBD σύστημα ευστάθειας ESP με έκτακτη υποβοήθηση πέδησης (EBA), σύστημα ελέγχου πρόσφυσης, σύστημα προστασίας από ανατροπή, υποδοχές παιδικού καθίσματος ISOFIX, φώτα ημέρας και φώτα/αλάρμ απότομου φρεναρίσματος (EBW), ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι εξωτερικοί καθρέφτες με ενσωματωμένα φλας με κάλυμμα στο χρώμα του αμαξώματος, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, air condition, Hill Start Assist, σύστημα ανίχνευσης απώλειας πίεσης ελαστικών, Auto Start/Stop, φωτιζόμενο ντουλαπάκι ταμπλό, πλαφονιέρα με φώτα ανάγνωσης εμπρός, δερμάτινο τιμόνι, θήκη γυαλιών στην πλευρά του οδηγού, βοηθητική πίσω πρίζα 12V, ράδιο-CD, 6 ηχεία, αναπαραγωγή MP3, χειριστήρια στο τιμόνι, θύρες Aux & USB, Bluetooth με Voice Control, & Σύστημα Ford SYNC Gen1 με δυνατότητα Επείγουσας Κλήσης, πολυλειτουργική οθόνη ένδειξης στο κέντρο του ταμπλό Dot Matrix Display 3,5” η αρχική του τιμή ανέρχεται στην άκρως ανταγωνιστική τιμή των €15.280. Με €1.130 παραπάνω μπορείς να πάρεις την Titanium έκδοση που είχα στα χέρια μου και επιπρόσθετα περιλαμβάνει trip computer, αυτόματο κλιματισμού, φώτα ημέρας LED, προβολείς ομίχλης εμπρός, χρωμιωμένο φινίρισμα πλαϊνών παραθύρων, δερμάτινη λαβή λεβιέ ταχυτήτων, κρυφός φωτισμός εμπρός, κεντρικό υποβραχιόνιο εμπρός και πίσω ρύθμιση της μέσης στο κάθισμα του οδηγού, καθρέφτης επιτήρησης των παιδιών, ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών με ελαστικά 195/60 και μάσκα εμπρός σε μαύρο γυαλιστερό χρώμα με χρωμιωμένο πλαίσιο. Αναλυτικά όλες τις εκδόσεις εξοπλισμού, τους διαθέσιμους κινητήρες μπορείς και τις τιμές μπορείς να τις δεις εδώ.

Στο δρόμο

Test Drive: Ford B-Max EcoBoost 120 - 309

Τα Ford διακρίνονται για την εξαιρετική τους συμπεριφορά στο δρόμο και ποιότητα κύλισης με το B-Max δε θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση. Σε θέμα ανάρτησης φοράει τη κλασσική διάταξη με Γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, όμως οι μηχανικοί της Ford έχουν ρυθμίσει το σύνολο έτσι ώστε να συνάδει με τον οικογενειακό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Γι’αυτό είναι πιο άνετο από το Fiesta, με τη ποιότητα κύλισης να βρίσκεται σε υψηλότατα επίπεδα που σε συνδυασμό με την απουσία αεροδυναμικών θορύβων (μόνο πάνω από τα 150 χλμ/ώρα) αλλά και από το δρόμο κάνουν τα ταξίδια εξαιρετικά άνετα. Μόνη παραφωνία στον αυτοκινητόδρομο είναι ένα μικρό “μούγκρισμα” του κινητήρα που γι’αυτο δε φταίει κανείς άλλος από την απουσία 6ης σχέσης στο κιβώτιο που θα πρόσφερε στο αυτοκίνητο κίνηση με χαμηλότερες στροφές.

Στη πόλη τα 4 μέτρα μήκους του κουμαντάρονται πολύ εύκολα χάρη στο ακριβέστατο και κοφτερό τιμόνι με τη διάμετρος του κύκλου στροφής είναι 10.45 μέτρα κάτι που βοηθάει στις επί τόπου μανούβρες. Από θέμα ορατότητας εμπρός και πίσω, αν εξαιρέσω το πρόβλημα των χοντρών πλαϊνών κολόνων, δεν έχει άλλο πρόβλημα κάνοντας το παρκάρισμα εύκολη υπόθεση. Η χρηστικότητα του βρίσκεται σε εξαιρετικά επίπεδα με την αίσθηση του πεντάλ των φρένων αλλά και το “βάρος” του τιμονιού να προσφέρουν άνετες μετακινήσεις.

Test Drive: Ford B-Max EcoBoost 120 - 306

Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι απλά και λιτά ιδανική καθώς περνάει με χαρακτηριστική άνεση πάνω από τις λακκούβες των ελληνικών δρόμων αλλά παράλληλα προσφέρει πολύ καλή πρόσφυση. Οι κλίσεις είναι μικρότερες απ’ότι αρχικά θα φανταζόσουν και όσο “δένεσαι” με το αμάξι σου δίνει θάρρος για πιο γρήγορες βόλτες, βγάζοντας ακαριαία τη ταμπέλα που έχουν τα πολυμορφικά αυτοκίνητα, καθιστώντας το ένα από τα πιο ενδιαφέροντα οδηγικά μοντέλα της κατηγορίας. Σε αυτό φυσικά συνεπικουρεί και ο εξαιρετικός και ευχάριστος κινητήρας που εκδηλώνει τη δύναμη του σε κάθε φάσμα των στροφών πάνω από τις 1.900 στροφές. Πατώντας το γκάζι με οποιαδήποτε ταχύτητα, παρά την μακρύτερη κλιμάκωση του κιβωτίου 5 σχέσεων (σε σχέση με το Focus) το μοτέρ θα ανεβάσει στροφές με ευκολία μέχρι να χτυπήσει κόφτη στις 6.400 σ.α.λ., χωρίς ξεσπάσματα και άκρως γραμμικά κάνοντας τις προσπεράσεις με οποιαδήποτε σχέση στο κιβώτιο μια εύκολη και χωρίς άγχος διαδικασία. Προσωπικά, έχοντας οδηγήσει και το B-Max των 100 ίππων (θα ακολουθήσει και συγκριτικό με άλλο αυτοκίνητο) θεωρώ ότι η μικρότερη ιπποδύναμη ταιριάζει πιο πολύ στον οικογενειακό χαρακτήρα του αυτοκινήτου χωρίς να υστερεί σε επιδόσεις καθόλου. Τέλος, οι κραδασμοί του κινητήριου συνόλου είναι ελαφρώς αισθητοί, ειδικά στις χαμηλές στροφές, χωρίς όμως να ενοχλούν ιδιαίτερα.

Το B-Max διαθέτει και το σύστημα ανάκτησης ενέργειας, Smart Regenerative Charging το οποίο βοηθά στην επαναφόρτιση της μπαταρίας ώστε να εξοικονομεί καύσιμο αλλά και Auto Start/Stop. Έτσι από θέμα κατανάλωσης το δυνατό B-Max κρίνεται αξιοπρεπέστατο. Στα 600 χλμ που έγραψα η μέση κατανάλωση δεν υπερέβη τα 6,2 λίτρα/100 χλμ. Παραδόξως στον αυτοκινητόδρομο έδειξε τις μεγαλύτερες τιμές, με το μέσο όρο να κυμαίνεται 7,0 λίτρα/100χλμ με ταχύτητες κοντά στα 140 χλμ/ώρα, ενώ στον αστικό κύκλο της Αττικής, με βαριά κίνηση αλλά και πορεία στους διάφορους δρόμους η κατανάλωση ήταν της τάξης των 5,8 λίτρα/100χλμ. Με τη χωρητικότητα του ρεζερβουάρ να είναι τα 48 λίτρα δίνει στο αυτοκίνητο μια αυτονομία πάνω από 740 χλμ.

Εν κατακλείδι

Test Drive: Ford B-Max EcoBoost 120 - 304

Τα τμήματα marketing των εταιριών κάνουν θαύματα, αυτό το ξέρουμε. Το Ford B-Max είναι ίσως η καλύτερη επιλογή για κάποιον νεαρό οικογενειάρχη (όχι απαραίτητα) που ζει μέσα στη πόλη αλλά οι εξορμήσεις του είναι στο αίμα του. Έρχεται δυναμικά και γεμάτο αισιοδοξία να πολεμήσει με τη πλούσια φαρέτρα του το κραταιό Meriva και η μάχη κρίνεται στις λεπτομέρειες. Ο EcoBoost κινητήρας, οι συρόμενες πόρτες, ο πλούσιος εξοπλισμός του και η πολύ καλή τιμή κτήσης δε μπορούν να το κάνουν να περάσει απαρατήρητο. Θα αποτελέσει ιδανική επιλογή για κάποιον που τα θέλει κόμπακτ διαστάσεις αλλά μεγάλους χώρους.

[learn_more caption=”Τεχνικά Χαρακτηριστικά”]

Ford B-MAX 1.0 Ecoboost 120 PS

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός

999 cc

Διάμετρος x διαδρομή

71,9 x 82,0 mm

Διάταξη/κύλινδροι

εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος

Ισχύς

88 kW (120 PS) / 6.000 rpm

Ροπή

200 Nm (20,4 kgm) / 1.400-4.500 rpm

Τροφοδοσία

άμεσος ψεκασμός με υπερτροφοδότηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 km/h

11,2 sec

Τελική ταχύτητα

189 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Μέση δοκιμής

6,5 lt/100 km

Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική

6,0 / 4,9 / 4,2 lt/100 km

Ρεζερβουάρ

48 lt

Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής)

738 km

ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ

Προδιαγραφή

Euro 5

Εκπομπή CO2

114 g/km

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση

Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο

Μηχανικό 5 σχέσεων

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός/πίσω

Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός/πίσω

Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι

ΤΡΟΧΟΙ

Τύπος ελαστικών, διάσταση

Continental EcoContact, 195/60 R15

ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ

Διάταξη/υποβοήθηση

Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση

ΑΜΑΞΩΜΑ

Μήκος x πλάτος x ύψος

4077x1751x1604 mm

Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω)

1492/1482 mm

Μεταξόνιο

2489 mm

Χώρος αποσκευών

318-1386 lt

Απόβαρο

1279 kg

ΤΙΜΕΣ

Αρχική τιμή:

 €15.280

Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής:

 €16.410

[/learn_more]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Υπάλληλος τράκαρε μια Ferrari F40

Ένας 24χρονος Γερμανός υπάλληλος της αντιπροσωπείας αυτοκινήτων Mechatronik, είχε την ατυχία να τρακάρει μια Ferrari F40 ενώ την οδηγούσε για να την πάει να...