936600_10152814567755593_1112589452_n

Η Ιταλία είναι άλλη μια χώρα που το κορμί της έχει “βιαστεί” από την οικονομική κρίση που κυριαρχεί στην Ευρωπαϊκή αγορά. Όπως και στην Ελλάδα, έτσι και στη γείτονα η πώληση νέων αυτοκινήτων έχει δει τη κατιούσα τα τελευταία χρόνια. Φυσικά αιτία, εκτός από τη μείωση των εισοδημάτων, είναι και οι πολύ σκληρές φορολογικές ρυθμίσεις που έχουν επιβληθεί αλλά και ο αυστηρότερος έλεγχος των οικονομικά εύρωστων.

Πολλοί, λοιπόν, ήταν και οι Ιταλοί κάτοχοι μεγάλων και πολυτελών σκαφών αλλά και ακριβών supercars που δήλωναν πολύ λιγότερα στην εφορία απ’ότι πραγματικά ήταν το εισόδημα τους που σε μερικές φορές έφταναν να έχουν ετήσιες αποδοχές λιγότερες και από τους εργαζόμενους τους. Τότε οι ιδιοκτήτες των ακριβώς αυτών “παιχνιδιών” άρχισαν να πουλάνε τα αυτοκίνητα τους αλλά κυρίως να μην αγοράζονται νέα γρήγορα αυτοκίνητα.

Χαρακτηριστικά ένα παράδειγμα για τη πτώση των πωλήσεων είναι η Lamborghini που το 2011 πούλησε 1.302 αυτοκίνητα σε όλο τον κόσμο, 1.602 αυτοκίνητα το 2011 και 2.083 αυτοκίνητα το 2012. Εξαιρετικά νούμερα, για τη παγκόσμια αγορά αλλά ας δούμε τι έγινε στην Ιταλία. Το 2010, έτος που η ιταλική επέβαλε μεγαλύτερη φορολογία αλλά και εντατικότερους ελέγχους, πωλήθηκαν 96 Lamborghini, την επόμενη χρονιά πούλησε 72 ενώ πέρυσι πούλησε μόλις 60. Οι μειώσεις για τη Maserati και Ferrari είναι ακόμη πιο έντονες.

Μπορείς να διαβάσεις την πλήρη αναφορά από το Αμερικάνικο Car and Driver πατώντας το σύνδεσμό της πηγής. Το πιο απίστευτο δεν είναι η αιτία και το αποτέλεσμα, αλλά που ρίχνεται το φταίξιμο. Πριν από ένα χρόνο ο πρόεδρος της Federauto Ιταλίας κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι τρομοκρατεί τους δυνητικούς πελάτες, ενώ πριν λίγο καιρό ο Luca di Montezemolo δήλωσε ότι πλέον η κυβέρνηση έχει δημιουργήσει “ένα εχθρικό περιβάλλον” για αγαθά πολυτελείας. Εγώ θα έλεγα “Una Faccia Una Razza” και ότι είναι δύσκολη η ζωή των πλουσίων.

[Πηγή: Car and Driver]