[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

toyota gt86

Ναι αυτό είναι το πολυσυζητημένο Toyota GΤ86 και το είχα στα χέρια μου για μια εβδομάδα. Θα προσπαθήσω να μεταφέρω με όσο το δυνατόν λιγότερα λόγια, αλλά περισσότερο ουσία τα συναισθήματα μου για το αυτοκίνητο που τόσο λάτρευα από πριν και ερωτεύτηκα μετά την συμβίωσή μου μαζί του.

Δύσκολο, πολύ θα έλεγα, γιατί μπορεί να το βλέπεις σαν ένα απλό sport coupe αμάξι αλλά η φιλοσοφία και η τεχνολογία που έχει από πίσω του είναι εξίσου μεγάλη με το θέαμα και τις ατελείωτες πλαγιολισθήσεις που σε προκαλεί γράψεις.

H Toyota έχει μακρά και πλούσια ιστορία στα πισωκίνητα αυτοκίνητα και ο λόγος που από πολλούς petrolehad έχει αγαπηθεί δεν είναι η παροιμιώδες αξιοπιστία της αλλά μοντέλα σαν το Starlet KP60, το MR-2 (κυρίως 2ης γενιάς, W20), το ΑΕ86 (ή Corolla Levin ή Sprinter Trueno ή όπως αλλιώς θες) και φυσικά η μυθική Supra που άνθρωπος που αγαπάει τα αυτοκίνητα και σέβεται τον εαυτό του ξέρει ότι σαν σύνολο πρέπει να θεωρείται ένα από τα καλύτερα αυτοκίνητα του περασμένου αιώνα. Η τελευταία δεκαετία όμως, η ιαπωνική εταιρία που μετατράπηκε σε ιαπωνικό trend, επέλεξε ένα άλλο μονοπάτι, αυτό της οικολογίας και των “καθαρών” αυτοκινήτων. Οποιεσδήποτε προσπάθειές με τα TS μοντέλα του Yaris, του Auris, ακόμα και της Celica ήταν απλά μια…”τρίχα” απ’ότι ιστορία της εταιρίας και επουδενί μπορούσαν να σηκώσουν το ένδοξο βάρος των προαναφερθέντων μοντέλων.

[one_half]

Στα συν

[custom_list]

  • Ελιξήριο νεότητας και χαράς
  • Κινητήρας ψηλά
  • Διαμαντένιο πλαίσιο
  • Τιμόνι ξυράφι
  • Ευχρηστία σε καθημερινή βάση
  • Επιβλητικό πάτημα
  • Εξοπλισμός

[/custom_list] [/one_half] [one_half_last]

Στα μείον

[custom_list type=”x”]

  • Κινητήρας κάτω από 4.000 σ.α.λ.
  • Χώρος αποσκευών
  • Χώροι πίσω
  • Τιμή
  • Μέτρια κατανάλωση
  • Ορατότητα προς τα πίσω

[/custom_list] [/one_half_last]

[/nextpage]

[nextpage title=”Το αυτοκίνητο” ]

IMG_0240

Ο Akio Toyoda όμως έφερε άλλο αέρα. Η προαγωγή ενός πάρα πολύ δραστήριου στελέχους του Ιαπωνικού κολοσσού σε αντιπρόεδρου το 2005 και τελικά σε πρόεδρο της Toyota Motor Corporation το 2009, εκτός του ότι μας πρόσφερε το εξαιρετικό Lexus LFA, ήταν δικιά του η παρακίνηση να κατασκευάσει πάλι η φίρμα ένα προσιτό στο ευρύ κοινό σπορ πισωκίνητο αυτοκίνητο. Όλα ξεκίνησαν τον Ιανουάριο του 2007 όταν παρουσιάστηκε το πρώτο concept Toyota FT-HS, με τη παγκόσμια κοινότητα να εντυπωσιάζεται με την ιδέα ύπαρξης ενός 2+2 coupe.

IMG_0466

Στη συνέχεια, η αλήθεια είναι ότι κούρασε και μάλιστα πολύ, μέχρι να βγει επίσημα στη κυκλοφορία το αυτοκίνητο. Ο λόγος είναι γιατί το 2008 η Toyota αγόρασε το 16.5 % της Fuji Heavy Industries (δηλαδή Subaru) και αποφάσισαν από κοινού να υλοποιήσουν και εξελίξουν την αρχική ιδέα. Έτσι, εμφάνισαν ένα δεύτερο, νέο πρωτότυπο στην έκθεση του Τόκιο το 2009, το FT-86. Το Μάρτιο του 2011 στην έκθεση της Γενεύης είδα από κοντά το FT-86 II Concept, που μας έδειχνε πιο πολύ την ιδέα που είχαν στο μυαλό τους οι Ιάπωνες για το αυτοκίνητο. Για να φτάσουμε μετά από βασανιστική αναμονή σχεδόν μια πενταετίας τον Νοέμβριο του 2011 που παρουσιάζεται το Toyota GT 86 (και το αδερφάκι του Subaru BRZ) η έκδοση παραγωγής του FT-86, με σαφώς έχει ηπιότερο σχεδιασμό, αφού το επιθετικό bodykit του πρωτότυπου είχε αφαιρεθεί, με τις πρώτες live φωτογραφίες του να τις βλέπουμε από την Έκθεση του Τόκυο.

IMG_0108

Το όνομα 86 (Hachi-Roku, ハチロク, στην ενδιαφέρουσα ιαπωνική γλώσσα) αναφέρεται στο θρυλικό Corolla GT AE86 το οποίο βγήκε στη παραγωγή από το 1983 έως το 1987. Το AE86 ήταν ένα αυτοκίνητο που έμεινε στην ιστορία ως ένα από τα απόλυτα fun to drive αυτοκίνητα GT86, με το πακέτο του κινητήρα μπροστά, της κίνησης πίσω, και όλα αυτά σε ένα πολύ μικρό σε διαστάσεις και βάρους αυτοκίνητο, με άψογη ισορροπία βάρους/ιπποδύναμης, να κάνουν το AE86 να είναι το απόλυτο must-have αυτοκίνητο της εποχής του. Το νέο μοντέλο αποτίει φόρο τιμής ως αντικαταστάτης του συγκεκριμένου αλλά παράλληλα να θέλει να δείξει τη βαριά κληρονομιά της εταιρίας έχοντας κάποιες σχεδιαστικές επιροές από το σπάνιο (μόλις 337 κομμάτια) Toyota 2000GT του 1967 καθώς και στο Toyota Sports 800, το πρώτο σπορ αυτοκίνητο της Toyota. Επιγραμματικά να αναφέρω ότι το όνομα του BRZ βγαίνει από τα αρχικά “Boxer engine”, “Rear-wheel drive” και “Zenith”.

IMG_0032

Αρκετά με τα κουραστικά παρασκηνιακά ζητήματα του αυτοκινήτου. Ας περάσουμε στο πρωταγωνιστή ονείρων πολλών από εμάς. Το ιαπωνικό coupe είναι ουσιαστικά ένα grand tourer για πολύ ανήσυχους οδηγούς, γνώστες των μυστικών της πισωκίνησης και της χαράς που μπορεί άπλετα να σου προσφέρει το συνεχές “σπάσιμο” της πρόσφυσης του πίσω μέρους.

Το GT86 στα μάτια μου είναι ο πρωτοπόρος μιας νέας εποχής. Θα μου πεις υπήρχαν τόσα χρόνια το S2000, RX8, MX5 κλπ αλλά εύχομαι και ελπίζω μετά την κατάργηση των δύο πρώτων και το μη ολοκληρωτικό πακέτο του MX-5 (όντας πιο soft) να δημιουργήσει “μόδα” και να ακολουθήσουν και άλλοι μεγάλοι παίχτες είτε ξανά από Ιαπωνία μεριά είτε επιτέλους να τολμήσουν και οι Ευρωπαίοι να βγάλουν ένα αντίστοιχο προσιτό “παιχνίδι”. Χωρίς υπερβολή είναι ένα αυτοκίνητο που περίμενε η αυτοκίνηση πολλά χρόνια, καθώς κάθε λάτρης της οδήγησης και με περιορισμένους πόρους έπρεπε να ανεχθεί όλα τα υπόλοιπα αυτοκίνητα πριν ένας κατασκευαστής πάρει το θάρρος να φτιάξει ένα ελαφρύ και αυθεντικό συμπαγές σπορ αυτοκίνητο.

IMG_0228

Το αυτοκίνητο έχει σαν αρχή τη ιαπωνική λέξη “homono kan” που σημαίνει “αυθεντικό” ή “γνήσια αίσθηση” και είναι σχεδιασμένο από το Ευρωπαϊκό γραφείο σχεδιασμού της Toyota, ED2, και οι ηπιότερες γραμμές σε σχέση με το FT-86 II Concept δε του αποτάσσουν τον επιθετικό χαρακτήρα. Αυτό που εξαρχής διακρίνεις είναι το μακρύ καπό και το πόσο πίσω είναι τα εμπρός καθίσματα. Τα αμυγδαλωτά φώτα, τα νεύρα στο καπό, τα έντονα γωνιώδη φτερα, η μεγάλη εισαγωγή αέρα στο προφυλακτήρα, η “bubble” οροφή (ή pagonda roof), οι διπλές απολήξεις της εξάτμισης, το σήμα με τα δύο πιστόνια στα φτερά, η αεροτομή, το χαμηλό ύψος του. Άλλες τέτοιες λεπτομέρειες είναι το τριγωνικό φως στο πίσω διαχύτη και η παγκόσμια πρωτοτυπία, σύμφωνα με τη Toyota, του εσωτερικού καθρέφτη χωρίς πλαίσιο. Όλα αυτά συν το έντονο κόκκινο χρώμα κάνουν το αυτοκίνητο μαγνήτη βλεμμάτων απ’όπου και αν πέρασα, όπου δίχως ίχνος υπερβολής, ιδιοκτήτες Ferrari F430 και Lamborghini Gallardo Superleggera μετά από τυχαία συνάντηση θέλησαν να μάθουν λεπτομέρειες για το ταπεινό Toyota. Δε μοιάζει με κανένα άλλο αυτοκίνητο της οικογένειας Toyota με αυτό μόνο θετικό να μπορώ να το χαρακτηρίσω.

IMG_0024

Το πάτημα του είναι επιβλητικό και χωρίς καν να κινείται δείχνει ότι τρέχει με κάθε γραμμή του να είναι προσεκτικά σχεδιασμένη όχι μόνο για αισθητικούς αλλά και για χάρη της αεροδυναμικής. Το χαμηλό καπό, λόγω boxer, είναι ίσως ο κύριος λόγος του εκπληκτικού αεροδυναμικού συντελεστή μόλις Cd 0,27, με το αυτοκίνητο να ενστερνίζεται τη φιλοσοφία «Aero Sandwich», που σημαίνει ότι είναι σχεδιασμένο ώστε να δέχεται τις δυνάμεις του αέρα απ’όλες τις κατευθύνσεις. Οι διαστάσεις του σοφά μελετημένες μετράνε 4.200 χλστ για μήκος, 1.770 χλστ για πλάτος και 1.270 χλστ για ύψος, με το μεταξόνιο να φτάνει τα 2.570 χλστ και τα μετατρόχια να είναι 1.520 χλστ και 1.540 χλστ για τον εμπρός και πίσω άξονα αντίστοιχα.

[/nextpage]

[nextpage title=”Κινητήρας” ]

IMG_0446

Κάτω από το καπό ο ατμοσφαιρικός κινητήρας της είναι της Subaru που διαθέτει την D-4S τεχνολογία ψεκασμού της Toyota που συνδυάζεται με άμεσο ψεκασμό στην εισαγωγή των βαλβίδων. Ο τετρακύλινδρος boxer κινητήρας έχει χωριτικότητα 1998 κ.εκ. και ποδίδει 200 άλογα στις 7.000 σ.α.λ με 205 Nm ροπής στις 6.600 σ.α.λ., με το “κόφτη” να μπαίνει στις 7.400 σ.α.λ, όπου ανάβει και το σχετικό λαμπάκι για αλλαγή σχέσης. Είναι διαθέσιμο με δύο 6-τάχυτα κιβώτια, ένα μηχανικό και ένα αυτόματο με paddles στο τιμόνι.Έχει συμπίεση 12,1:1. με τους κυλίνδρους του κινητήρα να έχουν διάμετρο/διαδρομή 86 χλστ x 86 χλστ.

Το βάρος του είναι από 1.210 κιλά έως 1.250 κιλά (ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού και το κιβώτιο), κάτι που αν σκεφτείς του δίνει αναλογία κιλών ανά ίππο περίπου στο 6.1, νούμερο αρκετά καλό που ανταγωνίζεται πολύ ακριβότερες προτάσεις. Έχει αναλογία βάρους 53:47 μπροστά-πίσω για καλύτερο έλεγχο αλλά και ελαφρύ πίσω μέρος με το πιο σημαντικό απ’όλα να είναι το πολύ χαμηλό κέντρο βάρους 475 χλστ και μόλις 460 χλστ απόσταση από το έδαφος μέχρι το κέντρο του στροφάλου. Το νούμερο αυτό είναι χαμηλότερο από αυτό των Porsche Cayman, Nissan GT-R, Lancer EVO X και Subaru WRX STI δείχνοντας το βαθμό της προσοχής στις λεπτομέρειες που έχουν επιδείξει οι μηχανικοί, προσφέροντας στο αυτοκίνητο αγνή οδηγική απόλαυση και έλεγχο κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες. Από θέμα επιδόσεων το GT86 είναι αρκούντως ικανοποιητικό καθώς για τα 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται 7,6 δευτ. (αν και υπάρχουν μετρήσεις που δείχνουν το αυτοκίνητο να κάνει 0-100 χλμ/ώρα από 6,5 έως 6,7 δευτερόλεπτα) και χρειάζεται μόνο μια αλλαγή ταχύτητας, ενώ η πραγματική τελική ταχύτητα ξεπερνάει τα 226 χλμ/ώρα που ανακοινώνει το εργοστάσιο. Το τετρακοσάρι το κάνει σε 14.9 με ταχύτητα εξόδου 153 χλμ/ώρα. Μπορεί να νομίζεις ότι δεν είναι εντυπωσιακά τα νούμερα αλλά πρώτον το αυτοκίνητο ποτέ δε δήλωσε ότι θέλει να γίνει ο “αρχηγός” των απόλυτων χρόνων και δεύτερον πραγματικά πιστεύω ότι δεν είναι καθόλου κακοί οι χρόνοι σε σχέση με τι άλλο μπορείς να πάρεις στα ανάλογα λεφτά.

IMG_0577

Για την κατανάλωση, αυτό, δηλώνει 8 λίτρα/100 χλμ κάτι που φυσικά δεν ανταποκρίνεται στη πραγματικότητα αλλά δε διαφέρει και πολύ φτάνοντας περίπου τα 10 λίτρα/100 χλμ μέση κατανάλωσης και μόνο όταν πας συνέχεια με κόφτες θα φτάσει τα 13-13.5 λίτρα/100 χλμ, που και πάλι μόνο κακή δεν είναι. Αλλά πραγματικά ποιος νοιάζεται για την κατανάλωση σε τέτοια οχήματα; Δεν είναι για όσους σκέφτονται το πόσο θα κάψουν, ούτε για όσους τσιγκουνεύονται τις βόλτες και τα παιχνίδια. Όσον αφορά το “κεφαλικό” φόρο που πρέπει να πληρώσεις στο κράτος για να κυκλοφορείς το αυτοκίνητο, αυτός είναι €461.55 καθώς οι εκπομπές CO2 είναι 181 γρ./χλμ. Τέλος για να μη σε ζαλίζω άλλο με τα τεχνικά, το αυτοκίνητο δε θα μπορούσε να μην αποσπάσει πέντε αστέρια στις συγκρούσεις ασφαλείας.

[/nextpage]

[nextpage title=”Εσωτερικό” ]

IMG_0179

Αν περιμένεις πολυτέλεια απλά προσπέρνα παράγραφο. Το εσωτερικό του 2+2 ιαπωνικού coupe δε το πρόσεχα καθόλου. Δε χρειάζεται φανφάρες και φουτουριστικά σχέδια γιατί όταν οδηγείς αυτό το αμάξι το μόνο που σε νοιάζει είναι ο δρόμος μπροστά σου και όχι το τι βλέπεις μεσα. Παρόλα αυτά είναι αρκετά όμορφο, σπορ, οδηγοκεντρικό λες και είναι συνέχεια του σώματος του οδηγού και τέλος λιτό. Μπαμ με τη πρώτη κάνουν ο θεϊκός κοντός λεβιές ταχυτήτων με απίστευτη ακρίβεια χειρισμών, το κόκκινο χειρόφρενο, το ευανάγνωστο και μεγάλο κεντρικά τοποθετημένο άσπρο στροφόμετρο το οποίο τερματίζει στις 9.000 σ.α.λ., τα μπάκετ καθίσματα επενδυμένα με αλκαντάρα και δέρμα που βιδώνεις μέσα τους και δεν κουνιέσαι όσο και να σε τραβάνε να βγεις έξω και τέλος το τριάκτινο δίχρωμο δερμάτινο τιμόνι με κόκκινες ραφές και την εκπληκτική λαβή με διαμέτρο 365 χλστ, η μικρότερη που έχει τοποθετηθεί σε αυτοκίνητο της Toyota.

IMG_0679

Η κεντρική κονσόλα αποτελείται από ένα συνεχόμενο πάνελ απομίμησης carbon, με την 7-ιντση οθόνη Touch & Go στο κέντρο να δείχνει όλες τις λεπτομέρειες του multimedia και του προαιρετικού συστήματος πλοήγησης. Το πάνω μέρος του ταμπλό είναι επενδυμένο εξ ολοκλήρου με μαλακό αφρώδες πλαστικό, το οποίο συνεχίζεται και στο πάνω μέρος των θυρών βρίσκεται και ένα “μαξιλαράκι” στο ύψος του αγκώνα. Οι κολόνες και η οροφή είναι μαύρες δημιουργώντας ένα πολεμικό και κλειστοφοβικό περιβάλλον που αν το γουστάρεις θα το λατρέψεις αμέσως, αλλιώς θα σε δυσκολέψει. Η κεντρική κονσόλα με τους αεροπορικού τύπου on/off διακόπτες θυμίζει κάτι από Gallardo και GT-R, με το start/stop button βρίσκεται στη προέκταση του δείκτη του χεριού. Για χάρη εντυπωσιασμού, κυρίως, λειτουργεί και το keyless entry, καθώς όταν πλησιάζεις σε απόσταση 80 εκ. από το αυτοκίνητο ανάβει το φως της πλαφονιέρας για να σε υποδεχτεί ενώ το αυτοκίνητο ξεκλειδώνει με το που ακουμπήσεις τη χειρολαβή. Παρόμοια, με ένα απλό άγγιγμα κλειδώνει και έτσι είσαι ξένοιαστος έχοντας το κλειδί μονίμως στη τσέπη σου.

Δε θα αναλωθώ για θέσεις μικροαντικειμένων, πρακτικότητα και εργονομία, που παρόλα αυτά υπάρχουν και βρίσκονται σε υψηλό βαθμό για να κάνουν εύκολη τη καθημερινή συμβίωση μαζί με το GT. Αυτό που μένει είναι η ποιότητα των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί που αν εξαιρέσεις τη μαύρη απομίμηση carbon όλα τα άλλα είναι σε πολύ υψηλά στάνταρ που φαίνεται ότι θα αντέξουν στο χρόνο.

IMG_0684 IMG_0683

Οι χώροι για τους δυο εμπρός επιβάτες είναι ιδανικοί. Θα “κουμπώσουν” εύκολα στα bucket καθίσματα με τους χώρους για τα γόνατα να είναι υπέραρκετοί. Κάθεσαι χαμηλά με τη κλήση της άρθρωσης των γονάτων να σχηματίζει αμβλεία γωνία και τη “πολεμική” διάθεση να ξυπνά από το πρώτο κιόλας δευτερόλεπτο και τα σωστά τοποθετημένα αλουμινένια πεντάλ στη κατάλληλη απόσταση για τους λάτρεις της τεχνικής “μύτη-τακούνι”. Κατά τα λοιπά, το +2 για τους πίσω επιβάτες είναι καθαρά φιλολογικού ενδιαφέροντος και μόνο στα χαρτιά θα κάτσει κάποιος πίσω, αφού πολύ δύσκολα, με αρκετό κόπο και μόνο αν ο μπροστά πάει πολύ μπροστά το κάθισμα θα έχει κάποιο χώρο ζωτικής σημασίας για τα γόνατα του ο πίσω. Ακόμα και έτσι όμως ο χώρος για τα κεφάλια των πίσω είναι περιορισμένος, άρα η χρησιμότητα των πίσω καθισμάτων είναι καθαρά για θέμα εσωτερικού χώρο αποσκευών. Ποιος άλλωστε θα βάλει άτομα πίσω; Το πολύ-πολύ να κάτσει στο κάθισμα του συνοδηγού κάποιο φιλαράκι σου για να χαρείτε ατελείωτα drift ή το έτερο ήμισυ για πιο classy βόλτες.

Κλείνοντας ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 243 λίτρα, όντας μεν βαθύς αλλά αρκετά ρηχός. Δεν θα τον έλεγα πολύ μικρό, αλλά με την πτώση της ενιαίας πλάτης του πίσω καθίσματος τα πράγματα βελτιώνονται αρκετά για να χωρέσουν αρκετά πράγματα, ενώ είναι ειδικά σχεδιασμένος έτσι ώστε να μπορεί να μεταφέρει έως και 4 ελαστικά, σε περίπτωση που πας για κάποιο trackday για να έχεις λάστιχα για καβάτζα.

IMG_0797 IMG_0190

Φτάνοντας στον εξοπλισμό του, χωρίς υπερβολή από τη βασική έκδοση το μόνο που λείπει είναι το σύστημα πλοήγησης. Έτσι αυτή διαθέτει ζάντες αλουμινίου 17″, 7 αερόσακους, ABS, ρύθμιση τιμονιού πάνω-κάτω/εμπρός-πίσω, ηλεκτρικά παράθυρα και καθρέφτες, αλουμινένια πεντάλ, το keyless σύστημα Smart Key, ηλεκτρονικό cruise control, διζωνικό αυτόματο ηλεκτρονικό κλιματισμό, μπλοκέ διαφορικό, αεριζόμενα δισκόφρενα μπροστά-πίσω, σπορ καθίσματα, δερμάτινο τιμόνι, 6 ηχεία της Pioneer, φώτα xenon, LED ημέρας και προβολείς ομίχλης, VCS με ESP (το οποίο μπορεί να απενεργοποιηθεί πλήρως), συνδεσιμότητα Bluetooth και USB ενώ υπάρχει διαθέσιμο και το σύστημα ψυχαγωγίας BeSpoke το οποίο μπορεί να συνεργαστεί με iPhone και να αποκτήσει πρόσβαση σε Facebook και Twitter. Στο επιπλέον εξοπλισμό υπάρχουν τα θερμαινόμενα καθίσματα, αισθητήρες παρκαρίσματος, το σύστημα πλοήγησης Toyota Touch & Go καθώς και το Aero πακέτο, με το αυτόματο 6-τάχυτο κιβώτιο κοστίζει επιπλέον 1.550 ευρώ. Όλα αυτά με τιμή βασικής έκδοσης χωρίς όφελος απόσυρσης να είναι τα €35.900. Για πολλούς που θα βιαστούν να το χαρακτηρίσουν ακριβό θέλω να σας θυμίσω ότι εν έτη 2006 μια Celica TSport με τα 192 άλογα κόστιζε €35.250 και προσπαθώ να σκεφτώ πιο προκαλεί περισσότερα χαμόγελα… Ναι ξέρω αρκετοί θα πουν ότι εγώ μεταχειρισμένο βρίσκω αυτό…εκείνο…και το παρ άλλο. Το γνωρίζω ότι μέχρι και Cayman S βρίσκεις σε αυτά τα λεφτά (και λιγότερα) αλλά όλα ξεκινούν από την ίδια βάση. Πόσοι έχουν εμπιστοσύνη να αγοράσουν ένα μεταχειρισμένο sportscar γνωρίζοντας εκ των πραγμάτων ότι ο προηγούμενος ιδιοκτήτης του, του έχει πιει το αίμα, αφού γι’αυτο το λόγο υπάρχουν αυτά τα αυτοκίνητα; Ναι, προσωπική εκτίμηση δεν είναι το πιο φθηνό και προσιτό αυτοκίνητο, ειδικά με τη κατάσταση που επικρατεί στη χώρα μας, αλλά δυσκολεύομαι να γεμίσω τα πέντε δάχτυλα του χεριού μου με άλλα πισωκίνητα αυτοκίνητα που μπορούν να προσφέρουν τις ενέσεις χαράς στη καθημερινότητα μας.

[/nextpage]

[nextpage title=”Στον δρόμο” ]

Στο δρόμο, με το πλάι και όχι μόνο

IMG_0700

Πριν μπω στο ζουμί θέλω να καταρρίψω άλλον ένα μύθο. Πολλά έχουν ακουστεί ότι είναι τόσο εύκολο στο drift εξαιτίας των “φθηνών” ελαστικών του Prius. Όσοι το πιστεύουν αυτό ας γυρίσουν πλευρό. Ναι, από το εργοστάσιο φοράει το ίδιο μοντέλο ελαστικού (και όχι διαστάσεις) της Michelin, τα Primacy HP σε διαστάσεις 215/45 μπροστά και 225/40 πίσω. Όμως, το αυτοκίνητο δοκιμής φυσικά και έχει αλλάξει αρκετά σετ ελαστικών, με αυτά που φορούσε όταν το είχα στα χέρια μου να είναι τα πολύ καλύτερα Continental ContiSportContact 5 στις ίδιες φυσικά διαστάσεις και με αρκετό πέλμα διαθέσιμο (μη με ρωτάτε με πόσο το γύρισα). Το αποτέλεσμα; Να γράφεις πλαγιολισθίσεις μόνο με τη σκέψη καθώς στη πράξη με μισό γκάζι και έχει σπάσει η πρόσφυση και ελέγχεις το αυτοκίνητο με χαρακτηριστική ευκολία μέσω του ακριβέστατου τιμονιού αλλά και του πολύ άμεσου πεντάλ του γκαζιού.

Η ανάρτηση τoυ GT86 είναι ίδια με το αδερφό BRZ, καθώς φοράνε γόνατα MacPherson μπροστά και διπλά ψαλίδια πίσω, με τη πρόταση της Toyota να χαρακτηρίζεται ως πιο “tail happy” ενώ αυτή της Subaru πιο “πιστάδικη”. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω των διαφορετικών ρυθμίσεων στις “μπουκάλες”, οι οποίες είναι πιο μαλακές μπροστά και πιο σκληρές πίσω, με προφανή στόχο το απροβλημάτιστο drift. Διαφορές όμως που θα τις καταλάβουν μόνο πολύ έμπειροι οδηγοί.

IMG_0780

Το αυτοκίνητο είναι θιασώτης της σωστής αντίληψης στο κόσμο. Τα πιο δύσκολο πράγμα στο κόσμο είναι να κάνει κάτι που φαίνεται δύσκολο, απλό! Αυτές οι απλές χαρές είναι που σε γεμίζουν χαρά και σε ταξιδεύουν στον κόσμο της αυτοκινητικής απόλαυσης. Η οδήγηση του GT86 είναι ερεθιστική, εθιστική σε βαθμό που πολλές φορές είπα “better than sex”. Μετά από κάθε διαδρομή βγαίνεις έξω από το αυτοκίνητο μόνο με χαμόγελο. Εκλύει μια παράξενη, που δε μπορώ να περιγράψω θετική ενέργεια και σε βάζει σε σκέψεις κάθε φορά να βγεις έξω για μια ακόμα βόλτα, χωρίς ιδιαίτερο λόγο κάνοντας κάθε δουλειά ευχάριστη. “Κουμπώνεις” μέσα στο bucket και, βλέπεις μπροστά σου το μεγάλο στροφόμετρο και το κάθετα τοποθετημένο τιμόνι και λες “εδώ είμαστε”. Γίνεσαι ένα με το αυτοκίνητο, το οδηγάς-δε σε οδηγεί, νιώθεις τη παραμικρή αντίδραση και ο κ@λος σου καταλαβαίνει σε χρόνο dt τη παραμικρό γλίστρημα και δίνει εντολή στον εγκέφαλο για τις επόμενες κινήσεις σου. Υποκλίνεσαι νοερά και με ιαπωνικό στυλ στους Tetsuya Tada και Yoshinori Sasaki, τους δύο μηχανικούς της Toyota που είναι υπεύθυνοι για το GT 86.

Κάνει ότι πραγματικά θες στο βαθμό που θες. Η επιταχύνση του δε σε κολλάει στο κάθισμα αλλά μόνο κακή δε τη λες. Ο κινητήρας πάνω από τις 4.500 σ.α.λ. και μέχρι τον κόφτη στις 7.400 είναι λες και οδηγάς άλλον απ’ότι είχες δει στις χαμηλές στροφές. Το κροτάλισμα του boxer δεν είναι αυτό που σου έρχεται στο μυαλό από τα Impreza αλλά έχει υπόκοφο ήχο που με εξιτάρει. Σε αυτό βοηθάει και ένας σωλήνας που έρχεται κατευθείαν από την εισαγωγή του κινητήρα στο χώρο των επιβατών και πιο συγκεκριμένα στα πόδια του οδηγού.  Το κιβώτιο του πραγματικό διαμάντι. Ακόμα και όταν δε χρειάζεται να κάνεις αλλαγή σκέφτεσαι να κάνεις μόνο και μόνο για να νιώσεις αυτή την αίσθηση του “γκλουπ”, έχοντας πάντα το χέρι σου ακουμπισμένο πάνω του.

photo 2 copy

Πραγματικά πιστεύω ότι αυτό το αυτοκίνητο είναι πραγματικό σχολείο. Ένας οποιοσδήποτε αρχάριος αν αρχικά το σεβαστεί, θα σε “πάρει” από το χεράκι και θα σου μάθει τα μυστικά του drift. Είτε θες να κάνεις πλαγιολίσθιση ισχύος είτε με κατέβασμα και φλικάρισμα, το τρίπτυχο πλαίσιο-ανάρτηση-τιμόνι και διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης τύπου Torsen (προαιρετικά μηχανικό) θα σε βοηθήσει αργά αλλά σταθερά να νομίσεις ότι γίνεσαι drift king. Κάθε απότομο πάτημα του γκαζιού στη στροφή θα προσφέρει και ένα απαλό και ομαλό γλίστρημα που το ελέγχεις σαν “να πίνεις νερό”. Το σύνολο είναι τόσο εξαιρετικά ζυγισμένο με πολύ ακριβές και σοκαριστικό σε αίσθηση και αμεσότητα ηλεκτρικό τιμόνι, με 2,4 στροφές από άκρη-σε-άκρη, αποτελεί το διαβατήριο για το ελιξήριο νεότητας και παλιμπαιδισμού, που σπάνια συναντάς σε άλλη αυτοκίνητο στις μέρες σας ή αξίας πολλών περισσοτέρων €€€. Αν πραγματικά γουστάρεις τη χαρά της οδήγησης και του drift το μόνο που θα σε σταματήσει είναι όταν τελειώσουν τα 50 λίτρα βενζίνης του ρεζερβουάρ μετά από περίπου 450 με 500 χλμ.

photo 2

Όμως το Toyota δεν είναι μόνο καμένο λάστιχο και με το πλάι όσο πάει. Μπορείς εύκολα να κάνεις μεγάλα ταξίδια (grand tourer γαρ) ρυθμίζοντας το cruise control στη ταχύτητα της αρεσκείας σου και απολαμβάνοντας ξεκούραστος τη διαδρομή. Ακόμα και μέσα στη πόλη δεν είναι καθόλου κουραστικό, με το μόνο πρόβλημα να είναι η ορατότητα προς τα πίσω αλλά και πάλι “ποιος νοιάζεται;”

[/nextpage]

[nextpage title=”Επίλογος” ]

toyota gt86

Δε θα πω τίποτα άλλο επειδή το ξέρω ότι αν με αφήσω μπορώ να συνεχίζω να γράφω ώρες ατελείωτες γι’αυτό το αυτοκίνητο. Οι Ιάπωνες, βγήκαν από τη χειμερία νάρκη που βρισκόντουσαν τα τελευταία χρόνια και με απαρχή το GT86 μας έχουν υποσχεθεί ότι θα ακολουθήσουν και άλλα sport μοντέλα με κυριότερο το αντικαταστάτη της Supra. Όμως με GT86 δείχνουν τι μπορούν να καταφέρουν, αν θέλουν, και δίνουν μάθημα δημιουργικής μηχανολογίας που είναι χαραγμένο στο DNA του ιαπωνικού κολοσσού. Αυτό το αυτοκίνητο έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να είναι επικεντρωμένο 100% στον οδηγό, δημιουργώντας έτσι το “απόλυτο” sportcar έτοιμο να μπορεί να προσφέρει συγκινήσεις που μια μηχανή δε φαντάζεσαι θα μπορούσε να παράγει. Τα αναλυτικά τεχνικά χαρακτηριστικά του μπορείτε να τα βρείτε εδώ.

ΥΓ: Οφείλω να πω ένα τεράστιο ευχαριστώ στο Γιώργο και την ομάδα Turbo Rage για τη δημιουργία του video.

[/nextpage]

[nextpage title=”Φωτογραφίες” ]

Στατικές

Εν κινήσει

[/nextpage]