[lightbox link=”https://www.autoblog.gr/wp-content/uploads/2013/07/BMW-i3-2014-1.jpg”]BMW i3 2014 (1)[/lightbox]

Στις 29 του μηνός η BMW θα παρουσιάσει επίσημα το i3, το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο και πρώτο μοντέλο του i brand και τώρα έγιναν γνωστά τα επίσημα τεχνικά χαρακτηριστικά του.

Το i3 φορά έναν ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα απόδοσης 125 kW (170 ίππων) με 250 Nm ροπής, ο οποίος ζυγίζει 50 κιλά. Συνδυάζεται με ένα μονοτάχυτο κιβώτιο με τα 0-60 χλμ/ώρα να τα κάνει σε 3,7 δευτερόλεπτα, τα 0-100 χλμ/ώρα σε 7,2 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να ανέρχεται στα 150 χλμ/ώρα. Θα κοστίζει ανάμεσα από €35.000 και €40.000 στη Γερμανία, και έχει αυτονομία μεταξύ 130 με 160 χλμ.

[lightbox link=”https://www.autoblog.gr/wp-content/uploads/2013/07/BMW-i3-2014-4.jpg”]BMW i3 2014 (4)[/lightbox]

Σε ότι αφορά το i3 με range-extended κινητήρα, θα φορά έναν μικρό δικύλινδρο κινητήρα βενζίνης, προερχόμενος από μια μοτοσυκλέτα της BMW. Πρόκειται για τον 652 κ.εκ. της GS απόδοσης 34 ίππων ο οποίος θα φορτίζει την μπαταρία ώστε να επεκτείνει την αυτονομία του i3 στα 300 χλμ, σε σχέση με τα 160 χλμ της αμιγούς ηλεκτρικής έκδοσης. Ο κινητήρας είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα, δίπλα ακριβώς από τον ηλεκτροκινητήρα.

[lightbox link=”https://www.autoblog.gr/wp-content/uploads/2013/07/BMW-i3-2014-2.jpg”]BMW i3 2014 (2)[/lightbox]

Οι μπαταρίες μπορούν να φορτίσουν κατά 80% μέσα σε μισή ώρα με χρήση ταχυφορτιστή (50 kW), ενώ με χρήση απλής οικιακής πρίζας, οι μπαταρίες φορτίζουν 100% μέσα σε 8 ώρες, ενώ με τον οικιακό φορτιστή BMW i Wallbox, οι μπαταρίες φορτίζουν πλήρως μέσα σε 6 ώρες.

Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της BMW δεν διαφέρει σημαντικά από το πρωτότυπο. Η έκδοση παραγωγής φυσικά και δεν διαθέτει τις γυάλινες πόρτες, αφού έχουν αντικατασταθεί από συμβατικές. Αυτές έχουν τοποθετηθεί μάλιστα και πιο πίσω, κάνοντάς τες μικρότερες σε μέγεθος. Πιο συμβατική σχεδίαση έχουν επίσης οι προφυλακτήρες, τα φωτιστικά σώματα και οι καθρέπτες. Επίσης η γραμμή των πίσω παραθύρων δεν είναι σε ευθεία γραμμή, με τους σχεδιαστές της BMW να έχουν επιλέξει μια ασύμμετρη σχεδίασή, με τα πίσω παράθυρα να είναι τοποθετημένα χαμηλότερα σε σχέση με αυτά των μπροστά θυρών.

[lightbox link=”https://www.autoblog.gr/wp-content/uploads/2013/07/BMW-i3-2014-3.jpg”]BMW i3 2014 (3)[/lightbox]

Ζυγίζει 1.195 κιλά χάρη στο CFRP σασί του, έχοντας αναλογία βάρους 50:50 μπροστά-πίσω. Οι αναρτήσεις του αποτελούνται από γόνατα MacPherson μπροστά και πολλαπλών (5) συνδέσμων πίσω, ενώ πατά στη γη με ζάντες 19″ με ελαστικά διαστάσεων 155/70.

Η BMW καταβάλλει σημαντικές προσπάθειες για να προσελκύσει πελάτες που θα αγοράζουν το νέο i3 και εκτός ότι θα δίνει τη δυνατότητα ενοικίασης ενός συμβατικού μοντέλου της BMW για κάποιες μέρες το χρόνο, αλλά και θα εγκαταστήσει προαιρετικά συσκευές ταχείας φόρτισης στο σπίτι των μελλοντικών αγοραστών.

Στην Αγγλία θα ξεκινά από τις £35.000 (€40.800) για την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση και από τις £38.000 (€44.300) για την range-extender έκδοση. Οι πρώτες παραδώσεις αναμένεται να ξεκινήσουν από τα τέλη του Οκτώβρη, με την BMW να έχει ήδη δεχτεί περισσότερες από 100.000 αιτήσεις για test drive του αυτοκινήτου. Περισσότερες λεπτομέρειες μπορείς να βρεις σε αυτό το PDF.

[Πηγή: BMW]