Sergio Perez in action

Η ιδέα των turbo V6 κινητήρων, 1.6 λίτρων, που θα δούμε στη Formula 1 από το 2014 δεν αρέσει σε πολλούς όχι μόνο για το ότι θα χαθεί η ποιότητα και η ένταση του σημερινού ήχου, αλλά γιατί τα μονοθέσια θα χάσουν μέρος από την ταχύτητά τους, με τη FIA να μην προχωρά σε μείωση των επιπέδων κάθετης δύναμης που παράγουν τα τωρινά μονοθέσια, καθώς φοβάται ότι τα νέα μονοθέσια θα γίνουν πολύ πιο αργά από τα φετινά.

Την ίδια άποψη δε φαίνεται πως έχει ο Remi Taffin, επί κεφαλής τής Renault SportF1, υποστηρίζει ότι τα μονοθέσια που θα φορούν τους νέους turbo V6 κινητήρες θα είναι λίγο πιο αργά από τα φετινά στην αρχή, αλλά θα γίνουν πιο γρήγορα απ’ ό,τι τώρα στα μέσα τής σεζόν!

Δε νομίζω ότι θα χάσουμε πολλή δύναμη. Η Formula 1 είναι Formula 1, και θέλουμε τ’ αυτοκίνητα να είναι τα ταχύτερα. Και θα είναι γρήγορα. Νομίζω ότι, στην αρχή τής σεζόν, θα είναι πιο αργά απ’ αυτά που έχουμε τώρα, περίπου ένα δευτερόλεπτα, αλλά, μετά το μέσον τής σεζόν, θα είναι ακόμα πιο γρήγορα. Πάντα έτσι είναι, όπως όταν πήγαμε από τους V10 στους V8, και όταν έγιναν μεγάλες αεροδυναμικές αλλαγές το 2009.

Ο Taffin αναφέρθηκε και στο “καυτό” θέμα τού ήχου, τονίζοντας ότι θα είναι διαφορετικός απ’ ό,τι τώρα, αλλά θα είναι πολύ δυνατός.

Έχετε ακούσει τ’ αυτοκίνητα στο GP3; Αν βρεθείτε στο pit lane κατά τη διάρκεια των αγώνων τους, δε θα μπορέσετε να βγάλετε τον αγώνα χωρίς ωτοασπίδες. Ναι, ο ήχος των νέων κινητήρων θα είναι αρκετά διαφορετικός το 2014, αλλά θα εξακολουθεί να είναι πολύ δυνατός. Θα συνεχίσει να είναι Formula 1.

Ό,τι και να διαβάσω, δε θα σταματήσω να είμαι αρνητικός για τους turbo V6 κινητήρες με τα 600 άλογα, που θα κάνουν τα μονοθέσια πιο αργά και πιο “ήσυχα”, γιατί η Formula 1 έχει “φτιαχτεί” για το ακριβώς αντίθετο! Μακάρι, να διαψευσθώ, αν και δεν το βλέπω…

[Πηγή: GMM]