xl1

Οι φήμες έγιναν πραγματικότητα μιας και η Volkswagen ανακοίνωσε τη τιμή πώλησης του XL1, το οποίο στη Γερμανία ξεκινά από τις 110.000 ευρώ. Το φοβερά αεροδυναμικό και φοβερά οικονομικό διθέσιο όχημα/μελέτη της VW, περιγράφεται ως ένα από τα πιο ενδιαφέροντα μοντέλα του Γερμανικού κολοσσού και το πιο οικονομικό αυτοκίνητο παραγωγής του κόσμου. Έχει μέση κατανάλωση μόλις 0,9 λίτρα/100 χλμ με το διθέσιο αυτοκίνητο να έχει ηλεκτρική αυτονομία 50 χλμ. Με ένα ντεπόζιτο 10 λίτρων, το XL1 έχει αυτονομία μεγαλύτερη των 500 χλμ.

Μόλις 200 αυτοκίνητα θα βγούνε στην αγορά, τα οποία όλα θα είναι κατασκευασμένα στο χέρι. Θα πωλείται και στην Αγγλία με αρχική τιμή τις £100.000, ενώ και τα 200 θα είναι αριστεροτίμονα.

Το XL1 ζυγίζει μόλις 795 κιλά χάρη στην εκτενή χρήση CFRP τόσο στο σασί όσο και στο σώμα και έχει αεροδυναμικό συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0.189 Cd. Το μήκος του ανέρχεται στα 3.888 mm, το πλάτος του στα 1.665 mm, το ύψος του στα 1.153 mm και το μετατρόχιο του τα 2.224 mm.

Φορά ένα υβριδικό σύστημα που αποτελείται από έναν δικύλινδρο TDI πετρελαιοκινητήρα 800cc, 48 ίππων και 120 Nm ροπής και ένα ηλεκτροκινητήρα 20 kW (27 ίππων) με 100 Nm ροπής ο οποίος τροφοδοτείται από μπαταρίες ιόντων λιθίου 5,5 kWh. Και οι δύο κινητήρες αποδίδουν συνολικά 70 άλογα με 140 Nm ροπής και συνεργάζονται αρμονικά με ένα 7-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο DSG καταναλώνοντας μόλις 0,9 λίτρα/100 χλμ και εκπέμποντας 21 γρ/χλμ CO2. Το 0-100 χλμ/ώρα τα κάνει σε 12,7 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 χλμ/ώρα. Με την αφαίρεση του περιοριστή, το όχημα είναι ικανό να πιάσει τα 209 χλμ/ώρα.

Διαθέτει πλαϊνούς καθρέπτες από κάμερες, πόρτες που ανοίγουν προς τα πάνω, LED φωτιστικά σώματα ενώ ο χώρος των αποσκευών του αγγίζει τα 120 λίτρα. Η μπροστά ανάρτησή του αποτελείται από διπλά ψαλίδια ενώ φρενάρει με κεραμικά δίσκους. Από CFRP είναι κατασκευασμένες και οι αντιστρεπτικές.

Η Volkswagen θα περάσει τις τεχνολογίες του XL1 στα υπόλοιπα μοντέλα παραγωγής της, ενώ παράλληλα ετοιμάζει και τη γρήγορη σπορ έκδοση του, το οποίο θα φορά τον κινητήρα 1.198 κ.εκ. και απόδοσης 190 ίππων από την Ducati 1199 Panigale.

[Πηγή: Volkswagen]