Τον Φεβρουάριο του 2013 η Volkswagen παρουσίασε την έκδοση παραγωγής του XL1, του πιο οικονομικού αυτοκινήτου παραγωγής του κόσμου, το οποίο έκανε το ντεμπούτο του στην έκθεση της Γενεύης του ίδιου χρόνου. Η γερμανική εταιρία έβγαλε σε περιορισμένη παραγωγής μόλις 200 αυτοκινήτων, όλα κατασκευασμένα στο χέρι, με το μοντέλο να ξεκινούσε από τα 110.000 ευρώ στη Γερμανία, όταν ξεκίνησαν οι παραδόσεις του το καλοκαίρι του 2014.

Σήμερα όποιος ενδιαφέρεται να αποκτήσει ένα από τα μεταχειρισμένα που υπάρχουν ας δει αυτό που έχει διανύσει 19.504 χλμ από το 2017, και έχει βγει σε δημοπρασία από τον Collecting Cars. Τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές, το υψηλότερο bid ανέρχεται σε 41.000 λίρες Αγγλίας (€47.800), με την δημοπρασία να λήγει σε δύο ημέρες.

Το αυτοκίνητο είναι βαμμένο σε Sunset Red χρώμα, ενώ στο εσωτερικό υπάρχουν μαύρες Alcantara επενδύσεις. Έχει μέση κατανάλωση μόλις 0,9 λίτρα/100 χλμ και 21 γρ/χλμ εκπομπές CO2, με το διθέσιο αυτοκίνητο να έχει ηλεκτρική αυτονομία 50 χλμ. Με ένα ντεπόζιτο 10 λίτρων, το XL1 έχει αυτονομία μεγαλύτερη των 500 χλμ, μιας και χρειάζεται μόλις 1 λίτρο καυσίμου προκειμένου να διανύσει 111 χιλιόμετρα.

Κινείται από ένα υβριδικό σύστημα που αποτελείται από έναν δικύλινδρο TDI 800 κ.εκ. που αποδίδει 48 ίππους και 120 Nm ροπής και έναν ηλεκτροκινητήρα 20 kW (27 ίππων) και 100 Nm ροπής, ο οποίος τροφοδοτείται από μπαταρίες ιόντων λιθίου 5,5 kWh. Συνδυαστικά, το σύστημα παράγει 70 άλογα και 140 Nm ροπής και συνεργάζεται αρμονικά με ένα 7-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο DSG. Τα 100 χλμ/ώρα από στάση έρχονται σε 12,7 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα, περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 χλμ/ώρα.

Το XL1 ζυγίζει μόλις 795 κιλά χάρη στην εκτενή χρήση CFRP τόσο στο σασί όσο και στο σώμα και έχει αεροδυναμικό συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,189 Cd. Το μήκος του ανέρχεται στα 3.888 χλστ., το πλάτος του στα 1.665 χλστ., το ύψος του στα 1.153 χλστ. και το μετατρόχιο του τα 2.224 χλστ.. Διαθέτει πλαϊνούς καθρέπτες από κάμερες, πόρτες που ανοίγουν προς τα πάνω, LED φωτιστικά σώματα ενώ ο χώρος των αποσκευών του αγγίζει τα 120 λίτρα. Η μπροστά ανάρτησή του αποτελείται από διπλά ψαλίδια ενώ φρενάρει με κεραμικά δίσκους. Από CFRP είναι κατασκευασμένες και οι αντιστρεπτικές.