Το 2013 η Volkswagen είχε βγάλει σε περιορισμένη παραγωγή μόλις 200 μονάδων το XL1, το εξαιρετικά αεροδυναμικό και φοβερά οικονομικό διθέσιο όχημα/μελέτη της VW, το οποίο ήταν ένα από τα 6 ορόσημα του Ferdinand Piech κατά τη θητεία του στο VW Group.


Έχει μέση κατανάλωση μόλις 0,9 λίτρα/100 χλμ και 21 γρ/χλμ εκπομπές CO2, με το διθέσιο αυτοκίνητο να έχει ηλεκτρική αυτονομία 50 χλμ. Με ένα ντεπόζιτο 10 λίτρων, το XL1 έχει αυτονομία μεγαλύτερη των 500 χλμ, μιας και χρειάζεται μόλις 1 λίτρο καυσίμου προκειμένου να διανύσει 111 χιλιόμετρα.

Κινείται από ένα υβριδικό σύστημα που αποτελείται από έναν δικύλινδρο TDI 800 κ.εκ. που αποδίδει 48 ίππους και 120 Nm ροπής και έναν ηλεκτροκινητήρα 20 kW (27 ίππων) και 100 Nm ροπής, ο οποίος τροφοδοτείται από μπαταρίες ιόντων λιθίου 5,5 kWh. Συνδυαστικά, το σύστημα παράγει 70 άλογα και 140 Nm ροπής και συνεργάζεται αρμονικά με ένα 7-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο DSG. Τα 100 χλμ/ώρα από στάση έρχονται σε 12,7 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα, περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 χλμ/ώρα.

Μόλις 200 αυτοκίνητα κατασκευάστηκαν, όλα κατασκευασμένα στο χέρι, με το μοντέλο να ξεκινούσε από τα 110.000 ευρώ στη Γερμανία και σήμερα όποιος ενδιαφέρεται να αποκτήσει ένα από τα μεταχειρισμένα που υπάρχουν σε Γερμανία και Αγγλία, πρέπει να πληρώσει τουλάχιστον 100.000 ευρώ.

Το XL1 ζυγίζει μόλις 795 κιλά χάρη στην εκτενή χρήση CFRP τόσο στο σασί όσο και στο σώμα και έχει αεροδυναμικό συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0.189 Cd. Το μήκος του ανέρχεται στα 3.888 mm, το πλάτος του στα 1.665 mm, το ύψος του στα 1.153 mm και το μετατρόχιο του τα 2.224 mm. Διαθέτει πλαϊνούς καθρέπτες από κάμερες, πόρτες που ανοίγουν προς τα πάνω, LED φωτιστικά σώματα ενώ ο χώρος των αποσκευών του αγγίζει τα 120 λίτρα. Η μπροστά ανάρτησή του αποτελείται από διπλά ψαλίδια ενώ φρενάρει με κεραμικά δίσκους. Από CFRP είναι κατασκευασμένες και οι αντιστρεπτικές.

  • ανακοινωνουν καταναλωση 0.9/100 και μιλανε για αυτονομια με ενα ντεποζιτο 10 λιτρων στα +500χιλιομετρα ???
    κανονικα θα επρεπε να μιλανε για+1000 !!!!! σιγα που θα εχει καταναλωση μονο 0.9 !!!!

    παντως το αγοραζεις…..του πετας πανω το λιτρο μοτερ απο το GTI…και πας στον φανοποιο της γειτονιας σου να σου κανει εναν ωραιο κωλο μεεξωτερικους τροχους και εχεις ενα απιστευτο κουπε!!!!!!

    • Mika

      Τα ελληνικα μαστορια το εχουν ευκολα!

    • charris

      ουτε καν….παλι ασχημο θα ειναι….
      αστο ετσι να ειναι τουλαχιστον το πιο αεροδυναμικο χιχιχιχι

    • Διαφωνώ απο μπροστα μέχρι και την πόρτα ειναι για το γούστο μου απίστευτο !!!

  • Yiannis P

    Τι τα θέλει τα κεραμικά φρένα; Πάν-αργο είναι..

    • για να φτασει τα 795 κιλα….απο παντου κοβεις !!! ασχετα και αν το πληρωνεις ακριβα !!!

    • Mika

      Ετσι!

  • Smartass

    Από την μια η φαου βε έβγαλε αυτό το αυτοκίνητο και από την άλλη την μαστίζει το Dieselgate.
    Η φαου βε είναι σαν τον Edward Mordake. Τον άντρα με τα δυο πρόσωπα.
    https://www.youtube.com/watch?v=yssLedcdbe4

  • SAMURAI-66

    Θελουν 100 χιλιαρικα για την μπανιερα οσοι την εχουν αγορασει και θελουν τωρα να σουταρουν το vw?
    Ρε τι ακουμε!
    Αν εχει σαμπουαν και πιγκαλ με χαρτοθηκη και καλαθι μπανιου θα το σκεφτω!

  • panos

    παντως μπροστα στο κακομοιραι που δεν κανει ουτε για κοτετσι με μεταλλαγμενες
    κοτες ειναι κουκλα το xl..
    http://st.motortrend.com/uploads/sites/5/2017/01/2016-Toyota-Mirai-Fuel-Cell-rear-three-quarters-in-motion.jpg