Mazda-2-Range-Extender1-625x398

Η συζήτηση και οι φήμες σχετικά με το μέλλον των περιστροφικών κινητήρων της Mazda έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις. Από την μία έχουμε φήμες που λένε πως η Mazda σκοπεύει να τοποθετήσει Wankel κινητήρα στο νέο RX-7 που λέγεται πως θα παρουσιαστεί το 2017 και από την άλλη έχουμε τον CEO της Mazda, Masamichi Kogai, που ενώ ξεκαθαρίζει πως δεν υπάρχουν σχέδια για περιστροφικό κινητήρα παραγωγής, λέει πως η εξέλιξη συνεχίζεται.


Όμως η Mazda εξελίσσει και ένα άλλο όχημα που ίσως να μας δώσει μία εναλλακτική χρήση του Wankel. Αναφέρομαι στο ηλεκτρικό Mazda2 που χρησιμοποιεί έναν κινητήρα 330 κ.εκ. και απόδοσης 29.5 ίππων για να φορτίζει τις μπαταρίες του οχήματος και να διπλασιάζει την αυτονομία του.

Για να κάνουμε το ηλεκτρικό αυτοκίνητο προσιτό, πρέπει να προσθέσουμε αξία. Αν το σύστημα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως γεννήτρια, η αξία θα έχει συμπεριληφθεί.

Δήλωσε ο υπεύθυνος εξέλιξης powertrains της Mazda, Takashi Suzuki. Και συνέχισε λέγοντας πως δεν μπόρεσαν να βρουν ένα compact σύστημα που να αποδίδει 20 άλογα γι’ αυτό πιστεύουν πως υπάρχει αγορά για μία τέτοια γεννήτρια. Σκέφτονται δηλαδή να κάνουν ότι κάνει η Honda πχ, όμως ο συμβατικός κινητήρας της Honda είναι μεγάλος και βαρύς. Η γεννήτρια που έχουν στο μυαλό τους στη Mazda θα μπορεί να χωράει σε μία μεσαίου μεγέθους βαλίτσα.

Δεν ξέρω που θα καταλήξει το σήριαλ με τον Wankel. Το καλό πάντως είναι πως οι μηχανικοί της Mazda εξακολουθούν να δουλεύουν πάνω σε αυτόν και αν καταφέρουν να λύσουν τα εγγενή μειονεκτήματα των περιστροφικών κινητήρων όπως η ροπή στις χαμηλές στροφές, η υψηλή κατανάλωση καυσίμου και οι ρύποι που εκπέμπουν και βρεθεί η formula εκείνη που θα προσφέρει και την απαραίτητη βιωσιμότητα για τη Mazda, τότε θα δούμε έναν τέτοιο κινητήρα σχετικά σύντομα κάτω από το καπό ενός sport αυτοκινήτου.

[Πηγή: CarAdvice]