Vehicles drive on the Third Ring Road on a very hazy winter day in Beijing

Σύμφωνα με μία μελέτη, οι σύγχρονοι κινητήρες άμεσου ψεκασμού, εκπέμπουν περίπου 1000 φορές περισσότερα σωματίδια (μεταξύ αυτών και κάποια καρκινόγονα) σε σύγκριση με σύνολα προηγούμενης γενιάς.

Δεν αποτελεί είδηση το γεγονός πως όσο οι κατασκευαστές πιέζονται για ολοένα και χαμηλότερες εκπομπές CO2, τόσο δοκιμάζουν νέες τεχνολογίες. Όμως μερικές είναι δίκοπα μαχαίρια αν δεν αντιμετωπιστούν με κάποιον τρόπο τα μειονεκτήματά τους. Μία από αυτές είναι και ο άμεσος ψεκασμός. Η έρευνα της TUEV Nord έδειξε λοιπόν πως οι σύγχρονοι κινητήρες άμεσου ψεκασμού, «χάνουν» όχι μόνο σε σύγκριση με σύνολα της προηγούμενης γενιάς αλλά και σύγκριση με τους νέους diesel, εκπέμποντας περίπου 10 φορές περισσότερα σωματίδια από αυτούς.

Αιτία της αυξημένης εκπομπής βλαβερών ουσιών στους κινητήρες άμεσου ψεκασμού, είναι σύμφωνα με την TUEV Nord οι σημαντικά υψηλότερες πιέσεις στο εσωτερικό των κυλίνδρων που τείνουν να παράγουν μεγαλύτερο αριθμό σωματιδίων. Όμως μην απογοητεύεσαι και μην ορμήξεις να κράξεις ακόμα γιατί δεν ολοκλήρωσα…

Οι πιο αποδοτικοί (από πλευράς κατανάλωσης καυσίμου) και με χαμηλότερο CO2 κινητήρες άμεσου ψεκασμού θα ήταν μία φανταστική εφεύρεση αν δεν εξέπεμπαν βλαβερά σωματίδια. Αυτά τα σωματίδια μπορούν να εξαφανιστούν με το αντίτιμο ενός hands-free kit

Γράφουν οι ερευνητές στην δημοσίευσή τους. Τι σημαίνει αυτό; Το κόστος ενός φίλτρου που θα κρατάει τα σωματίδια αυτά πριν φτάσουν στην ατμόσφαιρα είναι 50€ και δεν έχει αντίκτυπο ούτε στην κατανάλωση ούτε στις επιδόσεις. Όμως, οι κατασκευαστές καθυστερούν επιδεικτικά να ενσωματώσουν αυτά τα φίλτρα στα αυτοκίνητά τους και προσπαθούν να χειραγωγήσουν τα tests για να δείξουν τα αποτελέσματα που θέλουν αυτοί να δείξουν.

[Πηγή: TransportEnvironment (1), (2)]