pat-fry-face-2011-ferrari

Το 2014 αναμένεται να αποτελέσει μια από τις πιο ενδιαφέρουσες χρονιές στην ιστορία της Formula 1. Οι νέοι κανονισμοί δείχνουν να μπερδεύουν τους μηχανικούς των ομάδων, αφού άλλοι θεωρούν πως βασικό ρόλο θα παίξουν οι νέοι κινητήρες, άλλοι το βάρος του μονοθεσίου και άλλοι η αεροδυναμική. Με την πάροδο του χρόνου, είναι σίγουρο πως θα δούμε διαφορετικές και ιδιαίτερες λύσεις, ανάλογες με τις ιδέες των επικεφαλής των ομάδων, ανακατεύοντας έτσι την τράπουλα και ανεβάζοντας την προσμονή για το μήνα Ιανουάριο, όπου παραδοσιακά ξεκινούν οι παρουσιάσεις των νέων “όπλων”.


Ο Διευθυντής Μηχανολογίας της Ferrari, Pat Fry, θεωρεί πως η αεροδυναμική θα είναι ο κυρίαρχος τομέας και το 2014, όπως ήταν τα τελευταία 15 χρόνια στη Formula 1. Ο πολύπειρος Βρετανός δεν παραγνωρίζει το γεγονός πως και η αξιοπιστία θα είναι πρωτίστης σημασίας, επιμένει όμως πως από πλευράς απόδοσης, οι νέοι κινητήρες δεν θα έχουν μεγάλες διαφορές μεταξύ τους.

Η αεροδυναμική θα είναι τόσο ίδιο σημαντική το επόμενο έτος, όπως ήταν και τα τελευταία 15 χρόνια.

Οι διαφορές μεταξύ των κινητήρων θα καθορίζονται κυρίως από την αξιοπιστία. Η τεχνολογία τους είναι τόσο πολύπλοκη, που πέντε μονάδες ανά οδηγό, είναι πραγματικά πολύ λίγες. Πιστεύω πως μεγάλες διαφορές στην απόδοση, δεν θα προκύψουν. Ίσως στον αγώνα, μόνο όταν η κατανάλωση καυσίμου θα καθορίζει και τη δύναμη που θα χρησιμοποιείται.

Η Scuderia, τα τελευταία χρόνια δεν μας έχει συνηθίσει σε ριζοσπαστικές λύσεις και καινοτόμα μονοθέσια. Ο Fry όμως δείχνει διατεθειμένος να το αλλάξει αυτό, βοηθούμενος κι από τη νέα αεροδυναμική σήραγγα της ομάδας.

Οι κανονισμοί στην αεροδυναμική είναι αρκετά σαφής, αλλά εγώ βλέπω μερικούς τρόπους για να ερμηνεύουν τα πράγματα διαφορετικά.

Θα υπάρξουν λύσεις που δεν θα έχετε ξαναδεί.

Τέλος, σε ό,τι αφορά τα μονοθέσια και τις δηλώσεις Newey περί άσχημης εμφάνισής τους, ο Pat Fry πήρε τέτοια θέση, που σίγουρα την ενστερνίζονται και οι φίλοι της Ιταλικής ομάδας, μετά από 5 χρόνια αποχής από τους τίτλους.

Εάν κερδίζει, δεν θα είναι άσχημο.

[Πηγή: GMM | Photo Copyrights: LAT Photographic]