Headquarters_of_GM_in_Detroit

Η κυβέρνηση των Η.Π.Α το 2009 πήρε την απόφαση να σώσει από την χρεοκοπία τις General Motors και Chrysler ξοδεύοντας αρκετά δισεκατομμύρια. Χθες το υπουργείο Οικονομικών των Η.Π.Α πούλησε το υπόλοιπο των μετοχών της GM που είχε στο χαρτοφυλάκιό της, με τους φορολογούμενους των Η.Π.Α να χάνουν συνολικά 10,7 δις δολάρια από την διάσωση της GM.

Το Center for Automotive Research (CAR) μελέτησε τις επιπτώσεις της διάσωσης των δυο εταιριών και κατέληξε στο συμπέρασμα πως είναι πεπεισμένη πως: “Τα επόμενα χρόνια, η παρέμβαση αυτή εν καιρώ ειρήνης στον ιδιωτικό τομέα από την κυβέρνηση των ΗΠΑ θα πρέπει να θεωρηθεί ως μία από τις πιο επιτυχημένες στην αμερικανική οικονομική ιστορία”,, μιας και η πτώχευση των δύο εταιριών, θα είχε σοβαρές συνέπειες τόσο στην Αμερικάνική όσο και στην παγκόσμια οικονομία.

Αν οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες έκλειναν το 2009, 2.631.000 άτομα θα έχαναν τη δουλειά τους το 2009 και επιπλέον 1.519.000 το 2010, με την κυβέρνηση να χάνει σε φόρους 173,5 δις δολάρια το 2009 και 110,9 δις δολάρια το 2010. Αντιθέτως, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, η κυβέρνηση των Η.Π.Α είδε να μπαίνουν στα ταμεία της 284,4 δις δολάρια από φόρους.

Επίσης ο προϋπολογισμός της  ομοσπονδιακής κυβέρνησης θα επηρεαζόταν σε σημαντικό βαθμό λόγω της αύξησης των μεταβιβαστικών πληρωμών, από τη μη πληρωμή ασφαλιστικών εισφορών και τη μη καταβολή του φόρου εισοδήματος των φυσικών προσώπων. Συνολικά το κόστος αυτό ανέρχεται στα 64,7 δις δολάρια το 2009 και 40,6 δις δολάρια το 2010. Τα χρήματα αυτά είναι κατά πολύ περισσότερα από όσα δαπάνησε τελική η κυβέρνηση για την διάσωση των δύο εταιριών, 49,5 δις δολάρια για την GM και 12,5 δις δολάρια για την Chrysler. Επίσης είναι πολύ λιγότερο από την απώλεια του Υπουργείου Οικονομικών των ΗΠΑ το οποίο έχασε 10,7 δις από την διάσωση της GM και 1,9 δις δολάρια από την διάσωση της Chrysler.

[Πηγή: Center for Automotive ResearchThe Detroit News]