Mercedes-Benz Turbo V6 F1 Engine

Με όλες τις εταιρίες να έχουν προϊδεάσει τους οπαδούς τους, για τους νέους turbo κινητήρες που θα χρησιμοποιούν στην Formula 1 από το 2014, η Ferrari έχει προβληματίσει τους tifosi κρατώντας τον μυστικό.

Συζητήσεις για τον νέο πανίσχυρο κινητήρα της Mercedes έχουν τρομάξει τους Ιταλούς, που σε αντίθεση με τους αντιπάλους τους, ούτε φωτογραφίες, ούτε βίντεο, ούτε καν ήχο του κινητήρα δεν έχουν ελευθερώσει στο κοινό.

Πριν από 2 μήνες ακριβώς, η Φιλανδική εφημερίδα Turun Sanomat ανέφερε τα προβλήματα της Scuderia σχετικά με το βάρος του νέου της κινητήρα. Παρόλο που πολλοί θα θεωρήσετε πως το αυξημένο βάρος του κινητήρα ήταν το πρόβλημα, ήταν ακριβώς το αντίθετο.

Ο νέος κινητήρας της Ferrari είναι ελαφρύτερος από ότι είχαν υπολογίσει οι Ιταλοί, με αποτέλεσμα να υπάρχουν προβλήματα ταλάντωσης του πλαισίου, που είχε κατασκευαστεί για να τον φιλοξενήσει. Το αποτέλεσμα ήταν να πρέπει να κατασκευαστεί νέο πλαίσιο για την εδραίωση του κινητήρα, που δεν είναι και ότι ευκολότερο.

Magneti Marelli Turbo 2014

Οι ομάδες που έμαθαν για τον πανάλαφρο κινητήρα της Ferrari, άρχισαν λίγο αργότερα τις δηλώσεις για αύξηση του συνολικού βάρους των μονοθεσίων, κάνοντας αναφορές σε βαρύτερους οδηγούς και τα πιθανά μειονεκτήματα τους. Χαρακτηριστικά ο Martin Whitmarsh είχε δηλώσει τον περασμένο μήνα:

Νομίζω ότι οι ομάδες εργάζονται σκληρά τώρα για να είναι κοντά στο όριο βάρους και θα επικρατήσει το συμφέρον της ομάδας. Η ομάδα που νομίζει ότι τα καταφέρνει, φοβάμαι ότι θα μπλοκάρει την αλλαγή. Για ένα ή δύο χρόνια, οι βαρύτεροι οδηγοί μπορεί να είναι μειονέκτημα, αλλά έτσι γίνεται.

Αντίστοιχα ο Eric Boullier της Lotus έκανε παρόμοια δήλωση:

Προτείναμε ένα ελαφρώς μεγαλύτερο όριο βάρους, αλλά καταψηφιστήκαμε από ανθρώπους που είχαν αντίθετες απόψεις. Αν οι ομάδες αποτύχουν στα όρια βάρους του 2014, οι βαρύτεροι οδηγοί θα έχουν μειονέκτημα.

Το κλειδί στις δηλώσεις των δυο αγωνιστικών διευθυντών, δεν είναι τα κιλά των οδηγών, αλλά το βέτο στην αλλαγή του ορίου βάρους των 690 κιλών. Ένα βέτο το οποίο όλα δείχνουν πως ήρθε από την Ιταλική εταιρία, η οποία κατάφερε να κάνει πλεονέκτημα τον ελαφρύ της κινητήρα.

Renault-F1-Motor-2014-V6

Με τις υπόλοιπες εταιρίες να ζητάνε αύξηση του ορίου βάρους κατά 5 κιλά και την Ferrari να ασκεί βέτο σε αυτήν την αλλαγή, καταλαβαίνουμε πως η ομάδα του Maranello κατάφερε να αξιοποιήσει στο μέγιστο καινοτόμες τεχνολογίες και υλικά, φέρνοντας τους αντιπάλους της σε σκέψεις.

Χαρακτηριστική ήταν η απάντηση του υπεύθυνου κινητήρων της Ferrari, Luca Marmorini, σε ερώτηση δημοσιογράφου, για το πότε σκοπεύει η Ferrari να παρουσιάσει τον νέο της V6 κινητήρα.

Ποτέ.

[Πηγή: Turun Sanomat, F1Sport]