car sales, car sale

Οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη, έκλεισαν για το 2013, όπως ακριβώς συνέβη και το 2012. Δραματικά, αλλά χάρη σε μια δυνατή “τελική ευθεία” η ζημιά περιορίστηκε.

Συνολικά 11.850.905 αυτοκίνητα πουλήθηκαν μέσα στο 2013, μείωση της τάξεως του 1,6%, σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA, την ώρα που στη Κίνα πουλήθηκαν περισσότερα από 20 εκατ. αυτοκίνητα, ενώ στην Αμερική 15,6 εκατ. αυτοκίνητα.

acea 2013 1

Ο Δεκέμβριος έκλεισε με αύξηση 13,3%, αφού πουλήθηκαν 906.294 αυτοκίνητα, αλλά αυτή η σημαντική αύξηση δεν ήταν αρκετή ώστε η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων να κλείσει με αρνητικό πρόσημο για 6η συνεχόμενη χρονιά. Συγκεκριμένα το 2013 ήταν η χειρότερη χρονιά από πλευράς πωλήσεων στην Ε.Ε από το 1995.

Τον Δεκέμβριο, η αγορά της Αγγλίας παρουσίασε αύξηση 23,8%, της Ιταλίας 1,4%, της Γερμανίας 5,4%, της Γαλλίας 9,4% και της Ισπανίας 18,2%. Σε ότι αφορά την Ελλάδα, πουλήθηκαν 4.248 αυτοκίνητα παρουσιάζοντας αύξηση 15,8%.

Από την αρχή του έτους η αγορά της Αγγλίας έχει αυξηθεί κατά 10,8%, της Ισπανίας κατά +3,3% και της Ελλάδας κατά 0,4%. Αυτή της Γερμανίας μειώθηκε κατά 4,2%, όπως επίσης της Ιταλίας (-7,1%) και της Γαλλίας (-5,7%).

acea 2013 3

Η μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου ήταν Γερμανική με 2.952.431, ακολουθεί αυτή της Αγγλίας με 2.264.737, της Γαλλίας με 1.790.456, της Ιταλίας με 1.303.534 και της Ισπανίας με 722.703 πωλήσεις.

Σε ότι αφορά τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Το VW Group ήταν η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Γηραιάς Ηπείρου με 2.957.653 πωλήσεις (-0,6%). Ακολουθεί το PSA Group (Peugeot, Citroen) με 1.311.406 πωλήσεις (-8,4%), η Renault-Dacia με 1.076.367 (+4,4%), η GM με 988.571 (-4,3%) και η Ford με 878.786 (-3,2%).

acea 2013 4

Από πλευράς πολυτελών αυτοκινητοβιομηχανιών όπου παγκοσμίως η BMW βρέθηκε στη πρώτη θέση. H Audi τερμάτισε στη πρώτη θέση στην Ευρώπη με 664.173 πωλήσεις, (-1,4%), η BMW στη δεύτερη με 613.152 πωλήσεις (-0,3%) και η Mercedes-Benz στη τρίτη με 594.876 (+5,3%). Στη τελευταία θέση βρέθηκε η Volvo με μόλις 210.649 (-0,4%), με τα νούμερα να δείχνουν με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο πως οι Σουηδοί, ακόμη δεν μπορούν να συγκριθούν σε τίποτα με τις τρεις Γερμανικές εταιρίες, όσο και αν προσπαθούν. Τα έχουμε πει τόσες φορές για τη Volvo. Δεν μπορείς να θέλεις να προβάλλεσαι ως premium εταιρία με γκάμα αυτοκίνητων που δεν ξεπερνά σε αριθμό τα δάχτυλα του ενός χεριού.

Περισσότερες λεπτομέρειες μπορείς να βρεις σε αυτό το PDF.

acea 2013 2

[Πηγή: ACEA]