_W2Q9267

Η δεύτερη μέρα δοκιμών στη Jerez ανακηρύχθηκε βρόχινη. Με βάση τους νέους κανονισμούς, μια ημέρα από τις συνολικά 4 που θα βρεθούν οι ομάδες στην Ισπανική πίστα, θα πρέπει να αφιερωθεί σε δοκιμές βρόχινων ελαστικών και αυτή αποφασίστηκε να είναι η σημερινή, αντί της Παρασκευής που είχε αρχικά προγραμματιστεί. Βασικός λόγος το ότι η πίστα ήταν ήδη νωπή το πρωί, έπειτα από τις χθεσινοβραδινές ψιχάλες, και οι προβλέψεις μιλούσαν για βροχή στο υπόλοιπο της ημέρας. Βέβαια στις 10 το πρωί, ώρα έναρξης του τεστ, τα βρόχινα ελαστικά δεν μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν, οπότε επιστρατεύτηκε έναν τρακτέρ για να  βρέξει την πίστα, καθυστερώντας την έναρξη της διαδικασίας κατά 18 λεπτά. Ίσως κάποιοι να θυμούνται την πρόταση του Bernie Ecclestone για τεχνητή βροχή και ψεκαστήρες στις πίστες, με σκοπό την αύξηση του θεάματος σε βαρετούς αγώνες. Μήπως η εικόνα που ακολουθεί, αποτελέσει το έναυσμα για αλλαγές στους κανονισμούς; Διπλοί βαθμοί και τεχνητή βροχή στους τρεις τελευταίους αγώνες της χρονιάς, δεν πρέπει να ακούγεται άσχημα στα αυτιά του Bernie…

55a78606-17e2-4f89-aa8d-c1381cf64ce3_800

Τα στοιχήματα των δημοσιογράφων έδιναν και έπαιρναν, για το εάν θα βλέπαμε περισσότερους γύρους από τους 93 χθεσινούς και με την έναρξη της διαδικασίας 3 μονοθέσια έκαναν την εμφάνισή τους στην πίστα. Η MP4-29 της McLaren, η FW36 της Williams, στην οποία λύθηκε το πρόβλημα που υπήρχε σε έναν αισθητήρα βασικό για τη λειτουργία του κινητήρα, και η C33 της Sauber.

Η πίστα ζωντάνευε όσο περνούσε η ώρα, με τις Ferrari, Force India (η Ινδική ομάδα άλλαξε το πρόγραμμα των οδηγών της, αντικαθιστώντας σήμερα τον Hulkenberg με τον Sergio Perez) και Red Bull να γράφουν κι αυτές κάποιους γύρους, κυρίως για έλεγχο των συστημάτων των μονοθεσίων. Εξάλλου όπως έχουμε πει, οι χρόνοι του τεστ της Jerez μόνο αντιπροσωπευτικοί δεν μπορούν να είναι, αφού στην πραγματικότητα δεν έχουμε δει κάποιον να πιέζει στο 100% σε δυο μέρες δοκιμών. Για αυτό το λόγο, δεν θα προβούμε καν σε κάποια προσπάθεια “αποκρυπτογράφησης” αυτών.

Με 2μιση ώρες δοκιμών να έχουν περάσει, η χρησιμοποίηση των ενδιάμεσων ελαστικών ήταν γεγονός, με την Pirelli πιθανότατα να μην μαζεύει τα απαιτούμενα δεδομένα για τη βρόχινη γόμα. Οι μόνες ομάδες που πραγματοποίησαν μέχρι εκείνο το σημείο stint άνω των 3ων γύρων, ήταν οι Ferrari και Sauber, με τη Scuderia να απαντά με αυτό τον τρόπο στο tweet της Mercedes, νωρίτερα το πρωί, που παινευόταν πως οι ομάδες με τους δικούς της κινητήρες ήταν οι πρώτες που ολοκλήρωσαν γύρο.

Λίγο αργότερα τη σκυτάλη πήρε ο Bottas, με την FW36 να μπαίνει στην κορυφή των χρόνων και το 1:38.374 να είναι ταχύτερο κατά 0.774 του δευτερολέπτου από τον Raikkonen και τη Ferrari. Με την πίστα να στεγνώνει και τον ουρανό να καθαρίζει, Perez και Gutierrez βελτίωσαν τους χρόνους τους, ενώ οι δυο Φινλανδοί αντάλλαζαν ταχύτερους γύρους. Λίγο νωρίτερα, η Marussia ενημέρωσε πως το νέο της μονοθέσιο θα φτάσει στην πίστα σήμερα αργά το απόγευμα, κάτι που σημαίνει πως αν όλα πάνε καλά το βράδυ, αύριο θα πραγματοποιηθεί και η επίσημη παρουσίασή του.

Κατά τη διάρκεια του τεστ ανακοινώθηκε και η πρόσληψη του Eric Boullier από τη McLaren. Αυτό φάνηκε πως έδωσε ώθηση στην ομάδα, με τον Button να γράφει τον πρώτο του χρονομετρημένο γύρο λίγο αργότερα. Ο Γάλλος θα έχει τον τρίτο λόγο στην ιεραρχία της ομάδας, ακριβώς κάτω από τον νέο ρόλο του Racing Chief Executive, για την κατάληψη του οποίου δεν υπάρχει κάποια σχετική ανακοίνωση, και κάτω από την κορυφή της πυραμίδας όπου βρίσκεται ο Ron Dennis.

BfKBNXoIUAAQBtH.jpg large

Στις 12:39 η Mercedes βγήκε για πρώτη φορά από τα pit, όμως η πρώτη κόκκινη σημαία, 2 λεπτά μετά, σήμαινε πως ο Gutierrez έμεινε κάπου στην πίστα και ότι η διαδικασία έπρεπε να διακοπεί. Χθες το απόγευμα, ο Τεχνικός Εκτελεστικός Διευθυντής της ομάδας, Paddy Lowe, δήλωσε για το πρόβλημα που προέκυψε με την εμπρός αεροτομή της W05:

Ξέρουμε πού απέτυχε (η πτέρυγα) και απλά προσπαθούμε να κατανοήσουμε ακριβώς, γιατί το περιθώριο δεν ήταν επαρκές σε αυτή την περιοχή.

Αυτά είναι πράγματα που έχουμε δοκιμάσει εκτενώς στο μοντέλο και έχει γίνει πολλή δουλειά στο εργαστήριο, έτσι είναι μια κατάσταση που μας προκαλεί σύγχυση.

Ευτυχώς για τον Gutierrez το πρόβλημα δεν ήταν μηχανικό, με το Μεξικανό να γλιστράει στην όλο και πιο στεγνή πίστα, φορώντας ενδιάμεσα ελαστικά. Μικρή έξοδο χωρίς να κολλήσει στην αμμοπαγίδα, είχε και ο Raikkonen, με τα μονοθέσια να αρχίζουν σιγά-σιγά να πλαγιολισθαίνουν. Στη συνέχεια της διαδικασίας τον πρώτο χρόνο έκανε ο Jenson Button με 1:36.094, με τη Ferrari να ανακοινώνει πως τελείωσε το – όποιο – βρόχινο πρόγραμμά της και τις ομάδες να κάνουν το μεσημεριανό τους διάλειμμα.

Μετά το απαραίτητο διάλειμμα, οι χρόνοι άρχισαν να πέφτουν ακόμη περισσότερο. Αρχικά, ο Button βελτίωσε την προηγούμενη επίδοσή του, έπειτα ο Perez με τη Force India κατέβασε στο 1:29.641 και ύστερα ήρθε η ώρα για την πρώτη σημερινή εμφάνιση της Caterham, που έχασε όλο το πρωινό, αλλά και για τα στεγνά ελαστικά της Pirelli.

Κι ενώ τα μονοθέσια των υπόλοιπων ομάδων έβγαιναν στην πίστα μετά τη μεσημεριανή διακοπή, η RB10 του πρωταθλητή Sebastian Vettel βρισκόταν στο box της Red Bull, με τον ίδιο να έχει βγάλει την αγωνιστική του φόρμα , έχοντας συμπληρώσει μόλις 8 γύρους. Αρκετή ώρα αργότερα, έγινε γνωστό πως το μονοθέσιο δεν θα έβγαινε ξανά στην πίστα, με τις πληροφορίες να αναφέρουν πρόβλημα στο σύστημα αποθήκευσης ενέργειας του power unit της Renault. Αύριο σειρά παίρνει ο νεοφερμένος Daniel Ricciardo, ελπίζοντας σε καλύτερη τύχη.

TEST PRE-CAMPIONATO F1/2014 JEREZ DE LA FRONTERA

Λίγο πριν τις 4 το απόγευμα προέκυψε μηχανικό πρόβλημα και για τη Force India του Perez, προερχόμενο από τον κινητήρα, οδηγώντας τη διαδικασία σε καθεστώς κόκκινης σημαίας για περίπου 20 λεπτά. Αυτή ήταν η πρώτη φορά φέτος που είδαμε μονοθέσιο να “καπνίζει” και μάλιστα αρκετά. Αμέσως μετά την επανέναρξη, ο Rosberg βγήκε στην πίστα και πήρε κεφάλι στους χρόνους με 1:27.073, σπάζοντας το χθεσινό 1:27.104 του Raikkonen.

Με την πίστα να αποκτά ξανά ζωή, η Ferrari F14 T έθεσε νέο στόχο με το 1:26.585 να την φέρνει στην κορυφή των χρόνων και να γυρνάει ταχύτερα στο ίδιο stint αργότερα με 1:26.421, πριν ο Bottas κατεβάσει τους χρόνους στο 1:26.322 και τη Williams να βάζει τα πράγματα στη θέση τους μερικά δευτερόλεπτα μετά, μέσω twitter!

Η τρίτη κόκκινη σημαία της ημέρας ήταν “δωρεά” του Marcus Ericsson και της Caterham, κάνοντας εμφανή τα προβλήματα του power unit της Renault. Μόλις 11 γύροι για την Caterham, 8 η Red Bull, κανένας για την Toro Rosso και απούσα η Lotus, με μέσο όρο για τις 3 ομάδες τους 6 γύρους… Την ίδια στιγμή διακόπηκε το μέχρι τότε μεγαλύτερο stint της ημέρας, οι 21 γύροι του Nico Rosberg, πολύ μπροστά από το αμέσως μεγαλύτερο, τους 10 γύρους του Button με τη McLaren.

F1 Testing in Jerez - Day Two

Με μια ώρα να απομένει για το τέλος της διαδικασίας, οι 3 ομάδες της Mercedes βγήκαν στην πίστα και ο Button κατέβασε τον προηγούμενο ταχύτερο χρόνο κατά 2,1 δευτερόλεπτα, φανερώνοντας πως οι οδηγοί δεν πιέζουν ακόμη στα όρια τα μονοθέσια. Χαρακτηριστικό και το γεγονός πως όσοι βγήκαν στην πίστα εκείνη την ώρα (Bottas, Rosberg, Raikkonen), βελτίωσαν κατά πολύ το γυρολόγιό τους.

Ο Rosberg ήταν ο μοναδικός οδηγός που συνέχισε τα μεγαλύτερα σε διάρκεια stint, με ένα από τα τελευταία να αριθμεί 24 γύρους, ανεβάζοντας το συνολικό αριθμό στους 97. Η τελική κατάταξη της δεύτερης μέρας είχε ως εξής:

Θέση Οδηγός Ομάδα Χρόνος Γύροι
1 Jenson BUTTON McLaren 1:24.165 43
2 Kimi RAIKKONEN Ferrari 1:24.812 47
3 Valtteri BOTTAS Williams 1:25.344 35
4 Nico ROSBERG Mercedes 1:25.588 97
5 Sergio PEREZ Force India 1:28.376 37
6 Esteban GUTIERREZ Sauber 1:33.270 53
7 Marcus ERICSSON Caterham 1:37.975 11
8 Sebastian VETTEL Red Bull 1:38.320 8

Ένας πίνακας που ίσως να λέει περισσότερα από ότι οι χρόνοι είναι ο παρακάτω, με το συνολικό άθροισμα γύρων για τον κινητήρα κάθε εταιρείας, αλλά και το μέσο όρο των ομάδων που προμηθεύει.

Κινητήρας Γύροι Μ.Ο. Ομάδας
Mercedes 175 44
Ferrari 100 50
Renault 19 6

Τονίζοντας για μια ακόμη φορά, πως οι χρόνοι δεν έχουν ιδιαίτερη αξία αυτή τη στιγμή, οι άνθρωποι της Mercedes θα είναι αυτοί που θα πάνε περισσότερο ευχαριστημένοι στα κρεβάτια τους σήμερα το βράδυ, με τη δράση να συνεχίζεται αύριο στη Jerez (10:00-18:00) για τρίτη συνεχόμενη μέρα.

[Photo Copyrights: LAT Photographic/Mercedes AMG Petronas/Studio Colombo/Getty Images]