crash

Σύμφωνα με μια νέα μελέτη του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, στο μέλλον περισσότεροι άνθρωποι θα χάνουν τη ζωή τους από αυτοκινητιστικά ατυχήματα παρά από AIDS. Μέχρι το 2030, η μελέτη αναφέρει, πως οι δρόμοι στα φτωχότερα μέρη του κόσμου, θα είναι κατά 250 φορές πιο θανατηφόροι, από ό,τι οι δρόμοι στις πλουσιότερες γωνιές του πλανήτη.

Στις ανεπτυγμένες χώρες για κάθε 100.000 αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους δρόμους, λιγότεροι από 15 άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους κάθε χρόνο από τροχαία ατυχήματα. Ωστόσο σε δρόμους όπως αυτοί της Αιθιοπίας, ο αριθμός αυτός είναι κατά 250 φορές μεγαλύτερος.

Σύμφωνα με την έρευνα, στις φτωχές και στις μεσαίου εισοδήματος χώρες, 1,2 εκατ. άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία ατυχήματα το 2011, με το αντίστοιχο νούμερο στις ανεπτυγμένες χώρες να είναι περίπου 99.000 άνθρωποι. Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, αναμένεται 2 εκατ. άνθρωποι να χάνουν τη ζωή τους ετησίως από τροχαία ατυχήματα έως το 2030. Το νούμερο αυτό είναι μεγαλύτερο από το νούμερο των ανθρώπων εκείνων που αναμένεται να χάσουν τη ζωή από το AIDS την ίδια χρόνια.

Τα τροχαία ατυχήματα είναι ήδη η κύρια αιτία θανάτου ανθρώπων παγκοσμίως, ηλικίας 15 έως και 29 ετών, με το μεγαλύτερο ποσοστό να είναι άνδρες. Τα ατυχήματα αυτά μπορεί να κοστίσουν στις φτωχότερες χώρες του κόσμου, περίπου το 10% του ΑΕΠ τους.

Διερωτάσαι γιατί τα ατυχήματα στις μη αναπτυγμένες χώρες είναι τόσο αυξημένα; Η μελέτη αναφέρει πως το 84% των δρόμων δεν έχουν πεζοδρόμια, ενώ δεν διαθέτουν διαβάσεις πεζών. Έτσι εξηγείται το γεγονός πως στις φτωχότερες χώρες του κόσμου, οι πεζοί ευθύνονται περισσότερο για τα τροχαία ατυχήματα. Σε λίγο πλουσιότερες χώρες, η κύρια αιτία θανάτου είναι οι μοτοσυκλέτες οι οποίες συχνά χρησιμοποιούνται ως μέσο μεταφοράς ολόκληρης της οικογένειας. Στις εύρωστες οικονομικά χώρες οι επιβάτες των αυτοκινήτων και των φορτηγών κρατάνε τη μερίδα του λέοντος σε ότι αφορά τους θανάτους από τροχαία ατυχήματα.

Η έρευνα καταλήγει πως με πολύ απλά μέτρα, αρκετοί θάνατοι θα μπορέσουν να προληφθούν. Στην υποσαχάρια Αφρική παραδείγματος χάρη, το κράτος θα μπορούσε να τοποθετήσει σαμάρακια στις θανατηφόρες διασταυρώσεις, με κόστος μόλις $7, ενώ στο Μπανγκλαντές η κυβέρνηση με $135 θα μπορούσε να τοποθετήσει φράχτες μεταξύ των αυτοκινήτων και των πεζών.

Οι πλούσιες χώρες του Κόσμου εργάζονται όλο και περισσότερο σε ακριβά χαρακτηριστικά ασφαλείας, όπως ολοένα και αυστηρότερες δοκιμές πρόσκρουσης, χρειάζεται όμως να γίνουν πολλά ακόμη στον υπόλοιπο κόσμο ώστε να μειωθούν οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα με σχετικά απλές και φθηνές λύσεις, όπως οι οδηγοί των αυτοκινήτων να φορούν ζώνες ασφαλείας και οι μοτοσυκλετιστές κράνη.

[Πηγή: The Economist (1), (2), World Health Organization]