ford-fusion-hybrid-automated-research-vehicle-4

Σήμερα, στο Παγκόσμιο Συνέδριο Κινητής Τηλεφωνίας, η Ford θα παρουσιάσει το αυτοματοποιημένο ερευνητικό αυτοκίνητο που θα χρησιμοποιήσει για την περαιτέρω ανάπτυξη προηγμένων τεχνολογιών οδήγησης. Με αυτό, εννοούμε φυσικά πλήρως αυτόνομη/αυτόματη οδήγηση.


Το αυτοκίνητο θα βασιστεί στην συσσωρευμένη εμπειρία και γνώση της εταιρίας από την δεκαετή έρευνα στον συγκεκριμένο τομέα και λειτουργήσει ως ερευνητική πλατφόρμα για μελλοντικές τεχνολογίες. Όπως έχουμε ξαναπεί, το αυτοματοποιημένο ερευνητικό αυτοκίνητο, χρησιμοποιεί 4 αισθητήρες LiDAR (Light Detection and Ranging) που σαρώνουν το περιβάλλον του οχήματος και δημιουργούν έναν τρισδιάστατο χάρη σε πραγματικό χρόνο. Οι αισθητήρες καταγράφουν τα πάντα σε ακτίνα 70 μέτρων ενώ καταγράφουν την απόσταση του οχήματος από τα αντικείμενα με ρυθμό 2.5 εκατομμυρίων μετρήσεων το δευτερόλεπτο.

Παράλληλα, από τον προηγούμενο κιόλας μήνα, “τρέχει” ένα πρόγραμμα σε συνεργασία με το MIT (Massachusetts Institute of Technology). Σε αυτό το πρόγραμμα, το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί προηγμένους αλγόριθμους (και τους 3D χάρτες φυσικά) για να υπολογίσει την μελλοντική θέση των αντικειμένων και να δημιουργεί την βέλτιστη και ασφαλέστερη δυνατή διαδρομή, γύρω από αυτά.

Τέλος, για την Ευρώπη, η Ford ανακοίνωσε ένα νέο ερευνητικό project με το Πολυτεχνείο του Aachen με θέμα την ανάπτυξη διεπαφών μεταξύ ανθρώπου και μηχανής. Το πώς δηλαδή θα μπορεί ο οδηγός να παρακάμπτει τις αυτοματοποιημένες λειτουργίες και να αναλαμβάνει τον έλεγχο ανά πάσα στιγμή.

Τα τελευταία ορόσημα στην εξελικτική προσέγγιση της Ford στην τεχνολογία αυτοματοποιημένων οχημάτων, ήδη αποδίδουν καρπούς στην Ευρώπη με λειτουργίες όπως το Active Park Assist, το Active City Stop, το Lane Keeping Aid και το Traffic Sign Recognition. Οι μηχανικοί μας βρίσκονται ήδη στο σωστό δρόμο για να προσφέρουν την επόμενη γενιά τεχνολογιών όπως το Obstacle Avoidance, το Fully Assisted Parking Aid και το Traffic Jam Assist

Δήλωσε ο Executive Technical Leader της Ford, Pim van der Jagt. Και αυτά είναι μόνο η αρχή αφού έχουμε να δούμε πολλές καινοτομίες να περνάνε στην παραγωγή αφού πρώτα δοκιμαστούν στο αυτοματοποιημένο ερευνητικό αυτοκίνητο. 

[Πηγή: Ford]

Δελτίο Τύπου

Η Ford Παρουσιάζει Ερευνητικό Αυτοκίνητο που Διερευνά τις Μελλοντικές Προοπτικές της Αυτοματοποιημένης Οδήγησης

  • Η Ford αποκαλύπτει στο Παγκόσμιο Συνέδριο Κινητής Τηλεφωνίας στη Βαρκελώνη το αυτοματοποιημένο ερευνητικό αυτοκίνητο που θα παίξει σημαντικό ρόλο στη δοκιμή προηγμένων και αυτοματοποιημένων τεχνολογιών
  • Η Ford θα χρησιμοποιήσει το αυτοκίνητο για να δοκιμάσει τα όρια της αυτοματοποιημένης οδήγησης και θα προσδιορίσει τα επίπεδα εφαρμογής της στην επόμενη γενιά οχημάτων
  • Το ερευνητικό αυτοκίνητο σαρώνει τη γύρω περιοχή και εκτελεί 2,5 εκατομμύρια μετρήσεις το δευτερόλεπτο για να προσδιορίσει την απόσταση από διάφορα αντικείμενα όπως οχήματα, δικυκλιστές και πεζούς
  • Η Ford ανακοινώνει ένα νέο ερευνητικό πρόγραμμα σε συνεργασία με το Ρηνανικό-Βεστφαλικό Πολυτεχνείο του Άαχεν (RWTH Aachen University) με θέμα την εξέλιξη διεπαφών ανθρώπου / μηχανής προσαρμοσμένων σε οχήματα με τεχνολογίες αυτοματοποιημένης οδήγησης

 

ΒΑΡΚΕΛΩΝΗ, 24 Φεβρουαρίου, 2014 – Η Ford Motor Company παρουσιάζει σήμερα στο Παγκόσμιο Συνέδριο Κινητής Τηλεφωνίας το αυτοματοποιημένο ερευνητικό αυτοκίνητο που θα χρησιμοποιήσει στην ανάπτυξη προηγμένων και πλήρως αυτοματοποιημένων τεχνολογιών οδήγησης.

Το αυτοκίνητο θα βασιστεί στην ερευνητική εμπειρία των δέκα και πλέον χρόνων της Ford στον τομέα της αυτοματοποιημένης οδήγησης για τη δοκιμή συστημάτων ανίχνευσης και υποστήριξης οδηγού. Επίσης, θα λειτουργήσει σαν ερευνητική πλατφόρμα στη δημιουργία λύσεων για μακροπρόθεσμα κοινωνικά, νομοθετικά και τεχνολογικά ζητήματα που πιθανόν προκύψουν από τα πλήρως αυτοματοποιημένα οχήματα.

«Το αυτοματοποιημένο ερευνητικό αυτοκίνητο της Ford αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό βήμα προς το όραμά μας για το μέλλον της αυτοκίνητης» δήλωσε ο Stephen Odell, executive vice president Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Αφρικής. «Βλέπουμε ένα μέλλον συνδεδεμένων αυτοκινήτων που επικοινωνούν και μεταξύ τους και με τον εξωτερικό κόσμο με σκοπό την ασφαλέστερη οδήγηση, την ανακούφιση της κυκλοφορίας και την προστασία του περιβάλλοντος. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, η Ford αναμένεται να έχει ακόμα μεγαλύτερη επιρροή τα επόμενα 100 χρόνια συγκριτικά με την πρώτη μας εκατονταετία.»

Το αυτοματοποιημένο ερευνητικό αυτοκίνητο χρησιμοποιεί τέσσερις αισθητήρες υπερύθρων με την ονομασία LiDAR (Light Detection & Ranging) που σαρώνουν τον περιβάλλοντα χώρο για τον εντοπισμό αντικειμένων όπως οχήματα, πεζοί, δικυκλιστές, ακόμα και μικρά ζώα. Οι αισθητήρες δημιουργούν ένα τρισδιάστατο χάρτη σε πραγματικό χρόνο μέσω των ανακλάσεων της υπέρυθρης ακτινοβολίας σε όλα τα αντικείμενα που απέχουν σχεδόν 70 m, υπολογίζοντας την απόσταση μεταξύ οχήματος και αντικειμένων με ρυθμό 2,5 εκατομμυρίων μετρήσεων το δευτερόλεπτο.

Η Ford συνεργάστηκε με το Πανεπιστήμιο του Michigan και την ασφαλιστική εταιρία State Farm® στη φάση εξέλιξης του οχήματος. Η συνεχής συνεργασία με το Πανεπιστήμιο του Michigan αποδίδει αισθητήρες και ‘εγκεφάλους’ που βοηθούν το όχημα να κατανοήσει το φυσικό περιβάλλον του και να αποφασίσει για την καλύτερη διαδρομή. Τέλος, η Ford χρησιμοποιεί την τεχνογνωσία της State Farm στην αξιολόγηση των κινδύνων και πλεονεκτημάτων που θέτει η αυτοματοποιημένη οδήγηση.

Το περασμένο μήνα η Ford ξεκίνησε δύο νέα ερευνητικά προγράμματα στις ΗΠΑ θέλοντας να δώσει πιο ‘διαισθητικό’ χαρακτήρα στην τεχνολογία αυτοματοποιημένης οδήγησης. Η Ford και το Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Μασαχουσέτης (Massachusetts Institute of Technology) χρησιμοποιούν προηγμένους αλγορίθμους για να μπορεί το αυτοκίνητο να υπολογίζει τις μελλοντικές θέσεις των κινούμενων οχημάτων και πεζών. Η Ford και το Πανεπιστήμιο του Stanford διερευνούν πώς το όχημα μπορεί να ελίσσεται αυτόματα ώστε οι αισθητήρες να βλέπουν και πέρα από τα εμπόδια.

Στην Ευρώπη, η Ford ανακοίνωσε επίσης σήμερα ένα νέο ερευνητικό project με το Ρηνανικό-Βεστφαλικό Πολυτεχνείο του Άαχεν (RWTH Aachen University) με θέμα την ανάπτυξη διεπαφών ανθρώπου / μηχανής για τις τεχνολογίες αυτοματοποιημένης οδήγησης, οι οποίες επικοινωνούν με τους οδηγούς και τους επιτρέπουν να αναλαμβάνουν τον έλεγχο και να παρακάμπτουν τις αυτοματοποιημένες λειτουργίες ανά πάσα στιγμή. Ένα από τα σημαντικότερα εργαλεία αυτής της έρευνας θα είναι ένας υπερσύγχρονος προσομοιωτής οδήγησης.

 

«Στο μέλλον, η αυτοματοποιημένη οδήγηση μπορεί να συμβάλλει στη βελτίωση της ασφάλειας των οδηγών και στη διαχείριση θεμάτων όπως η κυκλοφοριακή συμφόρηση ή η πλήρης ανάσχεση, καθώς εξακολουθούν να υπάρχουν πολλά ερωτήματα που θα πρέπει να απαντηθούν και να διερευνηθούν» δήλωσε ο Paul Mascarenas, chief technical officer & vice president, Ford Research & Innovation. «Με το αυτοματοποιημένο ερευνητικό όχημα Ford, στόχος μας είναι να δοκιμάσουμε τα όρια της πλήρους αυτοματοποίησης και να προσδιορίσουμε τα επίπεδα εφαρμογής της βραχυπρόθεσμα και μεσοπρόθεσμα.»

Τα βασισμένα σε αισθητήρες σημερινά συστήματα που βοηθούν τα αυτοκίνητα της Ford να παρκάρουν μόνα τους, κατανοούν φωνητικές εντολές, ανιχνεύουν κινδύνους και παρεμβαίνουν σε φρεναρίσματα επείγουσας ανάγκης είναι οι θεμέλιοι λίθοι για το μέλλον της πλήρως αυτοματοποιημένης οδήγησης.

«Τα τελευταία ορόσημα στην εξελικτική προσέγγιση της Ford στην τεχνολογία αυτοματοποιημένων οχημάτων ήδη αποδίδουν καρπούς στην Ευρώπη με λειτουργίες όπως Active Park Assist, Active City Stop, Lane Keeping Aid, Traffic Sign Recognition και SYNC,» δήλωσε ο Pim van der Jagt, executive technical leader, Ford Research & Innovation. «Οι μηχανικοί μας βρίσκονται στο σωστό δρόμο για να προσφέρουν την επόμενη γενιά τεχνολογιών όπως Obstacle Avoidance, Fully Assisted Parking Aid and Traffic Jam Assist

Το αυτοματοποιημένο ερευνητικό αυτοκίνητο βασίζεται επίσης σε μελέτες ‘driver-in-control’ που διεξάγονται στον προσομοιωτή οδήγησης της Ford VIRTTEX (VIRtual Test Track Experiment) στις ΗΠΑ, μέσω του οποίου ερευνητές μελετούν πώς θα συνδυάζουν τις ικανότητες οδηγού και αυτόματου πιλότου για τη δημιουργία μιας ομαλής, ολοκληρωμένης εμπειρίας.

Η Ford στοχεύει να εξελίξει λειτουργίες που προειδοποιούν τους οδηγούς για κυκλοφοριακές ανασχέσεις και ατυχήματα, βοηθούν στο παρκάρισμα και σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας και προσφέρουν πλήρως αυτοματοποιημένη πλοήγηση και στάθμευση. Με αυτές τις τεχνολογίες  – αλλά και άλλες που μελλοντικά θα αναθέτουν τον πλήρη έλεγχο στον αυτόματο πιλότο, ο οδηγός θα παρεμβαίνει και θα αναλαμβάνει καθήκοντα όταν είναι απαραίτητο.

«Προϊόντα όπως το αυτοματοποιημένο ερευνητικό αυτοκίνητο της Ford μας δίνουν προβάδισμα στην ανάπτυξη λύσεων αυτοματοποίησης,» δήλωσε ο Paul Mascarenas, chief technical officer & vice president, Ford Research & Innovation. «Το Σχέδιό μας για τη Μετακίνηση ευθυγραμμίζει τα επιθυμητά αποτελέσματα της έρευνάς μας στις αυτοματοποιημένες λειτουργίες με τον ‘εκδημοκρατισμό’ στην πρόσβαση τεχνολογιών οδήγησης που προσφέρει η σημερινή προϊοντική γκάμα Ford.»