Perez Bahrain

Το τελευταίο 4-ήμερο δοκιμών ξεκίνησε σήμερα στο ηλιόλουστο Bahrain. Η πράσινη σημαία ήρθε χωρίς καθυστερήσεις, με τους Daniil Kvyat, Valtteri Bottas, Max Chilton και Kimi Raikkonen να βγαίνουν απευθείας στην πίστα, ακολουθούμενοι από τους Adrian Sutil, Kamui Kobayashi και Daniel Ricciardo. Όλοι οι οδηγοί επέστρεψαν στα pit χωρίς να ολοκληρώσουν γύρο, με τους εναπομείναντες Kevin Magnussen, Sergio Perez και Pastor Maldonado να κάνουν και αυτοί τον δοκιμαστικό τους γύρο.


Παραδόξως η τελευταία ομάδα που εμφανίστηκε ήταν η Mercedes, με τον Nico Rosberg. Με τα μονοθέσια να αρχίζουν να ολοκληρώνουν γύρους και την Lotus να δηλώνει μέσω Twitter ότι έχει 120 καινούρια εξαρτήματα στην E22, βγήκε και η πρώτη σημαία της ημέρας, λόγω της Caterham του Kobayashi. Ένα τέταρτο μετά, η πίστα ξανάνοιξε και ο Rosberg κατέβασε τον ταχύτερο γύρο στο 1:37.722.

Toro Rosso Bahrain

Η Mercedes παρουσιάστηκε με καινούριους μορφοποιητές ροής στα sidepod, ενώ η Toro Rosso χρησιμοποιούσε διαφορετικό κάλυμμα κινητήρα με μεγαλύτερες εξόδους πίσω, για να αποφύγει τα προβλήματα υπερθέρμανσης του κινητήρα της. Ο Franz Tost δήλωσε πρόσφατα προβληματισμένος, από την πορεία της ομάδας του:

Τόσο οι επιδόσεις όσο και η αξιοπιστία, μας είναι άγνωστα. Η Mercedes είναι καθαρά μπροστά, με την McLaren και την Ferrari να ακολουθούν. Έχω την εντύπωση πως η Ferrari δεν έχει δείξει τα πάντα, μέχρι στιγμής. Η Williams και η Force India φαίνονται επίσης δυνατές.

Η Red Bull είχε ήδη συμπληρώσει 17 γύρους, με την RB10 να ακούγεται υγιέστερη απ’ ότι στις προηγούμενες δοκιμές, ενώ τον ταχύτερο χρόνο στο πρώτο 3-ωρο, τον είχε η Force India με τον Perez να έχει κάνει 1:35.290, χρησιμοποιόντας την πολύ μαλακή γόμα της Pirelli. Marussia και Williams επικεντρωνόντουσαν σε αεροδυναμικές δοκιμές, ενώ η Lotus καθυστερούσε στα pit κάνοντας αναβάθμιση λογισμικού.

Lotus Twitter

Το πρωινό της ημέρας τελείωσε με την κόκκινη σημαία να ξαναεμφανίζεται, καθώς ο Maldonado είχε επιστρέψει στην πίστα και την ώρα που συμπλήρωνε τον τριακοστό του γύρο σταμάτησε το μονοθέσιό του. Το πρόβλημα ήταν στο νέο σύστημα εξατμίσεων, που δοκίμαζε η Βρετανική ομάδα.

Ο Rosberg μέχρι το μεσημέρι είχε πάνω από 60 γύρους, ενώ η Ferrari είχε ολοκληρώσει μόλις 12, έχοντας πρόβλημα στο μονοθέσιο, το οποίο όμως δεν συσχετιζόταν με το πρόβλημα τηλεμετρίας που είχαν στις δοκιμές της προηγούμενης εβδομάδας. Η μόνη ομάδα με λιγότερους γύρους ήταν η Caterham, που είχε και τον πιο αργό χρόνο, με 1:44.060.

Για πρώτη φορά στις φετινές δοκιμές, υπήρχε μισάωρο διάλειμμα, για να μπορούν να ξεκουραστούν και να γευματίσουν και οι υπεύθυνοι ασφαλείας της πίστας.

Rosberg Bahrain

Με την επανεκκίνηση των δοκιμών κανένας οδηγός δεν βιάστηκε να βγει στην πίστα, με την θερμοκρασία να είναι στους 27οC στον αέρα και στους 38οC στην άσφαλτο. Ο πρώτος που εμφανίστηκε ήταν ο Kamui, με τον Kvyat να τον ακολουθεί αμέσως μετά. Παρόλο που οι Tifosi περίμεναν με ανυπομονησία το νέο αεροδυναμικό πακέτο της F14 T, η Mercedes ήταν και πάλι η ομάδα που δοκίμαζε τα περισσότερα εμφανή εξαρτήματα, με διαφορετικής σχεδίασης κάλυμμα κινητήρα, διαφορετικό T-Tray και αλλαγές στον διαχύτη.

Η τρίτη κόκκινη σημαία ήταν μια ευγενική χορηγία του Kvyat, που σταμάτησε λίγο μετά την δεύτερη στροφή της πίστας. Ένα δεκάλεπτο μετά η πράσινη σημαία ξαναεμφανίστηκε, με τους Raikkonen, Chilton και Magnussen να βγαίνουν στην πίστα. Οι πρώτοι δύο βελτίωσαν τους χρόνους τους, αλλά και πάλι ήταν 3.5’’  πιο αργοί από τον χρόνο του Perez.

Williams Bahrain

Με τον Φιλανδό να συμπληρώνει άλλους 13 γύρους (25 στο σύνολο), η Scuderia αποφάσισε να δοκιμάσει τις νέες της πτέρυγες, καθώς η πολύ απλή, που χρησιμοποιούσε μπροστά μέχρι στιγμής, ήταν σίγουρο ότι θα αντικατασταθεί. Οι 5 γύροι που έκανε, έφεραν την Ferrari στη τρίτη θέση, ενώ οι Magnussen και Bottas είχαν ήδη συμπληρώσει 100 γύρους. Σε αντίθεση η Red Bull ήταν κλεισμένη στο pit της, αφήνοντας υποψίες για νέα προβλήματα στην ψύξη του κινητήρα. Το μόνο σίγουρο ήταν ότι η Lotus δεν θα ξαναεμφανιζόταν στη πίστα, καθώς η ίδια η ομάδα έδωσε την επιβεβαίωση της πρόωρης απόσυρσης.

Στις τελευταίες ώρες δοκιμών, η Mercedes επικεντρώθηκε σε δοκιμαστικές εκκινήσεις και pit stop, ενώ και 4 ομάδες που προμηθεύονται κινητήρα από τη Γερμανική εταιρία, ήταν στις πρώτες 4 θέσεις των μονοθεσίων με τους περισσότερους γύρους. Ο Rosberg τελείωσε ελαφρά νωρίτερα από το προγραμματισμένο τις σημερινές δοκιμές, με την Mercedes να παρουσιάζει πρόβλημα. Μετά από πολλές ώρες ξαναβγήκε και ο Ricciardo, για να κάνει 3 γύρους, πριν ολοκληρώσει και αυτός με μόλις 39.

Piero Ferrari

Η τελευταία προσπάθεια του Αυστραλού, λίγα λεπτά πριν τη λήξη των σημερινών δοκιμών, διακόπηκε από την Ferrari του Raikkonen, που σταμάτησε στη πίστα, ίσως για εσκεμμένη δοκιμή λήξης καυσίμου. Υπό καθεστώς κόκκινης σημαίας, το μονοθέσιο της Scuderia μεταφέρθηκε στα pit όπου βρισκόταν και ο Piero Ferrari.

Ήρθα για να εμψυχώσω την ομάδα και γιατί είμαι περίεργος να ακούσω τα νέα μονοθέσια. Ακόμα θυμάμαι τον ήχο των μονοθεσίων του ’80 και οι νέοι κινητήρες δεν ακούγονται και τόσο διαφορετικά.

Η λήξη των σημερινών δοκιμών, έγινε πριν προλάβει να βγεί η πράσινη σημαία, στερώντας έτσι στον Ricciardo μερικούς πολύτιμους γύρους. Για άλλη μια φορά, τα μονοθέσια με κινητήρα της Mercedes φάνηκαν να έχουν το προβάδισμα, με την Williams να έχει κάνει εμφανή πρόοδο σε σχέση με πέρσι.

Θέση Ομάδα Οδηγός Χρόνος Διαφορά Γύροι
1 Force India S. Perez 1:35.290 105
2 Williams V. Bottas 1:36.184 0.894 128
3 Ferrari K. Raikkonen 1:36.432 1.142 54
4 Mercedes N. Rosberg 1:36.624 1.334 89
5 Sauber A. Sutil 1:37.700 2.410 89
6 McLaren K. Magnussen 1:37.825 2.535 109
7 Red Bull D. Ricciardo 1:37.908 2.618 39
8 Marussia M. Chilton 1:38.610 3.302 44
9 Toro Rosso D. Kvyat 1:39.242 3.952 55
10 Lotus P. Maldonado 1:40.599 5.309 31
11 Caterham K. Kobayashi 1:42.285 6.995 19

Bonus: Ένα video με τους ήχους των μονοθεσίων σήμερα.