Rob White

Ο Γάλλος κατασκευαστής αντιμετώπισε τα περισσότερα προβλήματα στις χειμερινές δοκιμές, σε σχέση με τους ανταγωνιστές του στη Mercedes και τη Ferrari. Προβλήματα που αφορούσαν τη μπαταρία, το σύστημα ανάκτησης ενέργειας, το λογισμικό του power unit και αρκετά ακόμη. Όλα αυτά, αρχικά, δεν επέτρεψαν στις ομάδες που προμηθεύει να χρησιμοποιήσουν τον Energy F1-2014 στο όριο των δυνατοτήτων του και έπειτα, να καλύψουν τα απαιτούμενα χιλιόμετρα που θα τους προσέφεραν μια ασφάλεια, από πλευράς αξιοπιστίας, για την έναρξη του πρωταθλήματος στη Μελβούρνη.

Ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Renault Sport, Rob White, παραδέχθηκε το γεγονός πως κάποιες από τις ομάδες με κινητήρα Renault, δεν ολοκλήρωσαν το πρόγραμμα των δοκιμών.

Θέλαμε κάθε μία από τέσσερις ομάδες μας να είναι σε θέση να προσεγγίσει ένα φυσιολογικό αγωνιστικό Σαββατοκύριακο, χωρίς να χρειάζεται να αυτοσχεδιάσει οποιαδήποτε από τις διαδικασίες ή ενέργειες που απαιτούνται.

Δεν μπορούμε να αγνοήσουμε το γεγονός ότι δεν καταφέραμε να ολοκληρώσουμε το σύνολο του προγράμματος με όλες τις ομάδες και ότι ορισμένες διαδικασίες για τη Μελβούρνη, είναι ελλιπείς.

f1-renault-1.6-turbo-engine-designboom05

Με εξαίρεση την Caterham, που από το σχεδιασμό της CT05 και τις δηλώσεις Kobayashi γίνεται σαφές πως έχει θέσει ως πρώτη προτεραιότητα την αξιοπιστία, οι υπόλοιπες ομάδες (Red Bull, Lotus, Toro Rosso) αντιμετώπισαν παραπλήσια προβλήματα. Ο Helmut Marko το είδε αυτό και με δηλώσεις του ξεκίνησε να πιέζει τη Renault, η οποία από την πλευρά της ζήτησε αναβολή της ημερομηνίας “παγώματος” εξέλιξης των κινητήρων, κάτι που δεν έγινε. Όμως, υπήρξαν και θετικά βήματα κατά τις τελευταίες μέρες του δεύτερου τεστ στο Μπαχρέιν.

Στα θετικά, έχουμε κάνει κάτι από τα πάντα, με προσομοιώσεις κατατακτήριων δοκιμών, εκκινήσεις, αποστάσεις αγώνα και μεγάλα stints και είναι δίκαιο να πούμε, ότι για άλλη μια φορά, έχουμε κάνει πραγματική πρόοδο. Θεραπεύσαμε και βρήκαμε λύσεις για ορισμένα από τα προβλήματα που είχαμε προηγουμένως αναγνωρίσει, ενώ, όσο καλύπταμε περισσότερα χιλιόμετρα, εμφανίστηκαν και νέα θέματα.

Από τώρα και έως τη Μελβούρνη, έχουμε μια σειρά από θέματα να καλύψουμε και πρέπει να παγιωθούν όλα τα διδάγματα που αντλήθηκαν από τις ομάδες. Πρέπει να επανεξετάσουμε όλα τα στοιχεία που έχουν συγκεντρωθεί, να τα συγκρίνουμε και να τα αντιπαραβάλλουμε για να πάρουμε το καλύτερο από αυτό, ώστε το σημείο εκκίνησης για όλες τις ομάδες της Renault, να είναι όσο το δυνατό καλύτερο.

Δεύτερον, πρέπει να επιτευχθεί περαιτέρω πρόοδος σχετικά με τη ροπή του PU (power unit) που αισθάνθηκαν οι οδηγοί. Αυτό θα περιλαμβάνει ρύθμιση του λογισμικού και εργασίες στον προσομοιωτή και το δυναμόμετρο και τέλος, επικύρωση αυτών.

F1 - GRAND PRIX OF BELGIUM 2012

Ο Kobayashi ήταν από τους πρώτους οδηγούς που αποκάλυψαν την πολύ επιθετική απόδοση ισχύος του νέου power unit, ένα σημαντικότατο πρόβλημα για οδηγούς και ομάδες, αφού η σωστή έξοδος από τις στροφές παίζει καίριο ρόλο και στη διαχείριση των ελαστικών. Μετά από όλα αυτά, ο Rob White μίλησε για τους στόχους της Renault Sport στη Μελβούρνη, με τη φράση “ένα φυσιολογικό αγωνιστικό Σαββατοκύριακο” να επαναλαμβάνεται.

Η διεξαγωγή ενός φυσιολογικού αγωνιστικού Σαββατοκύριακου, στο οποίο και τα δύο αυτοκίνητα των ομάδων μας θα τρέχουν καλά κατά τη διάρκεια κάθε συνεδρίας, θα ήταν μια μεγάλη ανακούφιση. Ελπίζω ότι μπορούμε να υποστηρίξουμε τις ομάδες και τους οδηγούς μας, ώστε να ανακαλύψουν την απόδοση των μονοθεσίων τους και θα αφήσουμε τον αγώνα να δώσει την ετυμηγορία του, από πλευράς αποτελεσμάτων.

[Πηγή | Photo Copyrights: Renault Sport]