Lauda-Marko

Οι V8 που αποσύρθηκαν πρόσφατα από την Formula 1 παρήγαγαν περίπου 720-750 ίππους, χωρίς την βοήθεια των 80HP του συστήματος KERS. Σύμφωνα με τον Niki Lauda, στην πρόσφατη συνέντευξή του για το Αυστριακό Servus TV, ο νέος power unit της Mercedes αποδίδει πάνω κάτω την ίδια ιπποδύναμη:

Η μηχανή εσωτερικής καύσης αποδίδει περίπου 580HP. Μετά υπάρχει και η ηλεκτρική βοήθεια.

Είναι γνωστό πως η ηλεκτρική ενέργεια του ERS, προσθέτει 160 ίππους στην συνολική ιπποδύναμη των νέων μονοθεσίων, για 33 δευτερόλεπτα σε κάθε γύρο. Ο Helmut Marko, που βρισκόταν στη ίδια συζήτηση, άκουσε με μεγάλο ενδιαφέρον την απάντηση του συμπατριώτη του, καθώς τέτοιοι αριθμοί, σπάνια αποκαλύπτονται στην Formula 1. Η απάντηση του Marko ήταν:

Ενδιαφέροντα στοιχεία. Εγώ θα ήμουν χαρούμενος με 580HP.

H Renault στην παρουσίαση του νέου της V6 power unit, μίλησε για 550 ίππους στους οποίους προστίθενται οι 160 του συστήματος KERS για ένα σύνολο 710 ίππων. Το πιθανότερο είναι αυτός ο αριθμός να έχει ήδη ανέβει κοντά στα νούμερα της Mercedes. Οι αριθμοί φυσικά ποτέ δεν είναι απόλυτοι, αφού οι ιπποδυνάμεις συνεχώς αυξάνονται από χρονιά σε χρονιά, ακόμα και με το “πάγωμα” των κινητήρων σε εφαρμογή.

Οι V8 που χρησιμοποιήθηκαν μέχρι και πέρσι, είχαν σχεδόν 40HP περισσότερους από αυτούς που είχαν το 2006, παρόλο που οι περιορισμοί των στροφών θα έπρεπε να μειώσουν συνολικά την ιπποδύναμή τους. Φήμες για διαφορές ιπποδύναμης της τάξης του 15% ανάμεσα σε κινητήρες, δεν θα πρέπει να παίρνονται στα σοβαρά.

[Πηγή: GMM]