tesla-1

Με την μετακόμιση της Toyota στο Texas και τη διαρκή ανάπτυξη της Tesla, νομίζω δεν προκαλεί ιδιαίτερη εντύπωση το γεγονός ότι ο κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων, προσπέρασε την Ιαπωνική εταιρία και τώρα είναι ο μεγαλύτερος εργοδότης (ανάμεσα στις αυτοκινητοβιομηχανίες) της Καλιφόρνια, απασχολώντας περισσότερους από 6.000 ανθρώπους. Αυτός ο αριθμός θα μεγαλώσει κατά 500 επιπλέον εργάτες μέχρι το τέλος του χρόνου ενώ αν ο Elon Musk, προχωρήσει στην κατασκευή του Gigafactory στη Χρυσή πολιτεία, θα διπλασιάσει τους εργαζόμενους του.

Μιας που αναφερθήκαμε στο Gigafactory, ο Elon Musk είπε σε δηλώσεις του πως “θα υπάρξει ανάγκη για πολλά gigafactories. Μόνο για να καλυφθεί η ζήτηση από τις αυτοκινητοβιομηχανίες, θα χρειαστούν 200 gigafactories”. Να θυμίσουμε πως η κατασκευή ενός τέτοιου εργοστασίου, εκτός του ότι κοστίζει περίπου 5 δις δολάρια σύμφωνα με υπολογισμούς, θα σημάνει την ταχύτερη και αποδοτικότερη παραγωγή κυψελών ιόντων λιθίου και την μείωση κατά 30% της τιμής τους άμα την ολοκλήρωση του. Ο Musk μάλιστα πιστεύει πως το -30% είναι το ελάχιστο και πως μπορεί παραπάνω.

Ας ελπίσουμε πως αυτές οι προβλέψεις του, δεν είναι σαν αυτές που έκανε στα πρώτα βήματα της Tesla και λίγο πριν από αυτά. Μιλώντας στο World Energy Innovation Forum, παραδέχθηκε πως ξεκίνησε την Tesla με δύο (λανθασμένες όπως αποδείχθηκε) υποθέσεις. Ότι η προσαρμογή και μεταποίηση του chassis της Lotus Elise για το Roadster θα ήταν σχετικά εύκολη και ότι το drivetrainτης AC Propulsion ήταν ικανό για κίνηση σε πραγματικές συνθήκες. Επίσης, έκανε μία επίθεση στην τεχνολογία κυψελών υδρογόνου και στις εταιρίες που την εξελίσσουν λέγοντας τα εξής:

Η τρέχουσα τεχνολογία μπαταριών ιόντων λιθίου είναι ανώτερη από το θεωρητικά βέλτιστο αποτέλεσμα των κυψελών υδρογόνου. Και στα συστήματα ιόντων λιθίου γίνονται καλύτερα. Gameover. Γιατί κάνετε κυψέλες;

Βέβαια, κάποιος θα μπορούσε να πει στον Musk πως αν δεν εξελίξεις μία τεχνολογία δεν πρόκειται να την δεις ποτέ να αποδίδει και πως αυτός θα έπρεπε να το ξέρει καλύτερα από οποιονδήποτε άλλο… αλλά ψιλά γράμματα.