197125

Αν για κάποιο λόγο μας ζηλεύει όλη η Ευρώπη, είναι για τον αστείρευτο ήλιο που διαθέτει η Ελλάδα. (οκ εξαιρούνται οι τελευταίες μέρες με τη λασποβροχή).

Οι πολλές και πολύ θερμές μέρες που έχουμε ετησίως στη χώρα μας, καλώς ή κακώς, μας οδηγούν αντίστοιχα και στην επιλογή του χρώματος του αυτοκινήτου. Η ισχυρότατη πεποίθηση που υπάρχει είναι ότι η καμπίνα των ανοιχτού χρώματος αυτοκίνητων θερμαίνεται λιγότερο κάτω από τον καυτό ήλιο. Λάθος!

Η VAB, δηλαδή η αντίστοιχη Αυστριακή ΕΛΠΑ, μια μέρα που επικρατούσε πολύ ζέστη και ήλιο (πιο εύκολα πετυχαίνεις τζόκερ από τέτοιες συνθήκες), αποφάσισε να δοκιμάσει το προφανές. Έτσι, πήρε τρία αυτοκίνητα και, δύο μαύρα και ένα άσπρο, με το ένα από τα δυο μαύρα να διαθέτει ηλιοπροστασία στο παρμπρίζ και μέτρησε την εσωτερική θερμοκρασία όταν η εξωτερική θερμοκρασία ήταν 25 βαθμοί Κελσίου.

Μετά από μια ώρα “ψησίματος” η εσωτερική θερμοκρασία και στα δύο μαύρα αυτοκίνητα ήταν 31 βαθμοί, ενώ μόλις 2 βαθμούς πιο κάτω ήταν αυτή του άσπρου. Πιο “καυτερό” γίνεται το αποτέλεσμα μετά από 6 ώρες, καθώς η εσωτερική θερμοκρασία ανέβηκε στους 50 βαθμούς και για τα δύο μαύρα αυτοκίνητα, ενώ στο άσπρο ήταν 46 βαθμοί, διαφορά αμελητέα.

Γερμανικά δε ξέρω, αλλά δε νομίζω ότι χρειάζεται για να καταλάβεις ότι το συμπέρασμα από το παραπάνω πείραμα είναι ότι το χρώμα δεν παίζει ουσιαστικό ρόλο στη θερμοκρασία που αναπτύσσεται εντός της καμπίνας, ενώ η ουσιαστική χρησιμότητα της ηλιοπροστασίας είναι να μπορείς να ακουμπήσεις το τιμόνι και να μη πάθεις…έγκαυμα! Ίσως, η καλύτερη λύση είναι να “σκάσεις” λίγο το παράθυρο ώστε να υπάρχει διαφυγή της θερμότητα!