THUMBNAIL-Woman-on-Line1

Δύο είναι οι βασικοί λόγοι για τους οποίους ένας κατασκευαστής παράγει αυτοκίνητα τοπικά: πρώτον, η αγορά πρέπει να είναι αρκετά μεγάλη για να δικαιολογεί το κόστος και δεύτερον, η εισαγωγή των αυτοκινήτων στην εν λόγω αγορά, πρέπει να είναι ασύμφορη. Δεν είναι λίγοι οι κατασκευαστές που βρήκαν αυτούς τους δύο λόγους και στη Ρωσία… αλλά αυτό μάλλον θα αλλάξει.


Η αγορά της Ρωσίας, συρρικνώνεται μήνα με τον μήνα. Αναλυτές μάλιστα λένε πως μέχρι το τέλος του 2014, θα πέσει κατά 26-30%. Δηλαδή, μία αγορά που στο τέλος του 2013, είχε μέγεθος 3.6 εκατομμυρίων οχημάτων, θα πέσει σε έναν μόλις χρόνο, στα 2.3 εκατομμύρια οχήματα. Δηλαδή, η αγορά δεν θα είναι πλέον τόσο μεγάλη ώστε να δικαιολογεί την τοπική παραγωγή. Εκτός αυτού, εξαιτίας των υποχρεώσεων της Ρωσίας προς τον WTO, οι δασμοί εισαγωγής, θα πέσουν από το τωρινό 25%, στο 15% μέχρι το 2019. Παράλληλα, τα κίνητρα που παρείχε η Ρωσική κυβέρνηση για τοπική παραγωγή –είτε από εγχώριους κατασκευαστές, είτε από ξένους-, μάλλον θα μειωθούν σημαντικά τα επόμενα χρόνια.

Συνέπεια όλων αυτών, θα είναι η πτώση της τοπικής παραγωγής και η αύξηση των εισαγωγών γιατί αυτό θα είναι πλέον το συμφέρον των κατασκευαστών. Δεν σημαίνει όμως πως όλοι οι κατασκευαστές θα “τραβηχτούν” από τη Ρωσική αγορά. Η μεταστροφή, αν τελικά η Ρωσική αγορά δεν ανακάμψει, θα γίνει σε διάστημα αρκετών χρόνων και θα εξαρτηθεί και από άλλα πράγματα, όπως το κόστος των μεταφορικών για παράδειγμα.