3888

Όταν βλέπεις τις πόρτες ενός αυτοκινήτου να ανοίγουν προς τα πάνω (scissor style), το πρώτο που σκέφτεσαι είναι τη Lamborghini, καθώς έχουν καθιερωθεί και έχουν γίνει σήμα κατατεθέν της ιταλικής εταιρίας.


Κι όμως, δεν ήταν σε “ταύρο” η πρώτη εφαρμογή της συγκεκριμένης λύσης, καθώς το 1968 στην έκθεση αυτοκινήτου του Παρισιού, ο Marcello Gandini, σχεδιαστής του studio Bertone, ήταν ο πρώτος που σχεδίασε και τοποθέτησε σε αυτοκίνητο το νέο αυτό τρόπο ανοίγματος των θυρών.

bwedxivow6cwplr1qhcl

Ο Gandini χρειάζονται έναν τρόπο για να εξομαλύνει του πολύ ψηλού και επίπεδου μαρσπιέ που είχε το Carabo concept car, πρόβλημα που αντιμετώπιζε και η Mercedes 300SL, και έτσι επινόησε το συγκεκριμένο άνοιγμα. Όμως, το αυτοκίνητο στο οποίο βασιζόταν το concept του δεν ήταν Lamborghini, αλλά Alfa Romeo, και πιο συγκεκριμένα μια Tipo 33.

xoflcguh6qey3mhujza4

Παρόλα αυτά, οι “Lamborghini doors” μπήκαν για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο της εταιρίας με έδρα την Sant’Agata το 1971, τρία χρόνια αργότερα, και πάλι σε concept, τη Countach LP500 prototype ή αλλιώς Project 112.

Disegno-S - Photography

H Lamborghini προσέλαβε τον Bertone να σχεδιάσει το αυτοκίνητο, και ο Gandini αντιμετώπισε το ίδιο πρόβλημα με το μαρσπιέ, αλλά τις έκανε να δουλέψουν άψογα και έτσι έκαναν την εμφάνιση τους στην Countach.