2014 F1 Pre Season Test 1 - Day 3 Circuito de Jerez, Jerez, Spain. Thursday 30 January 2014. World Copyright: Glenn Dunbar/LAT Photographic. ref: Digital Image _W2Q0042

Όπως αναφέραμε πριν από λίγες μέρες, υπήρχε μεγάλη περίπτωση η FIA να απαγορέψει ορισμένες ραδιοεπικοινωνίες μεταξύ ομάδων και οδηγών στη Formula 1. Ο κανόνας προϋπάρχει (20.1) και αναφέρει πως ο πιλότος πρέπει να οδηγεί δίχως βοήθεια το μονοθέσιό του. Πολλές φορές, όμως, έχουμε ακούσει τους μηχανικούς να λένε στους οδηγούς τους, που και πόσο πρέπει να πατήσουν φρένο, πόσο γκάζι, με τη ταχύτητα να πάρουν μια στροφή κτλ. Ο Alain Prost είπε επί του θέματος:

Αν έχω κάτι αρνητικό να πω για τη σύγχρονη Formula 1, τότε αυτό είναι τα team-radio. Τα μηνύματα για τους θεατές είναι πολύ αρνητικά, γιατί παρότι αναληθές, μπορεί να οδηγήσει σε σκέψεις του τύπου “οι οδηγοί βοηθιούνται πολύ και η F1 έχει γίνει πολύ εύκολη και τα μονοθέσια ελέγχονται από κάποιον άλλον εκτός του οδηγού.” Αυτό είναι ότι χειρότερο.

Δεν γνωρίζω αν ο κόσμος θέλει να ακούσει τέτοια μηνύματα. Πιστεύω πως κάνουν περισσότερο κακό παρά καλό. Κάποια από τα μηνύματα των οδηγών προς τις ομάδες τους είναι επίσης αρνητικά (για το άθλημα): “Με ακούμπησε. Τι να κάνω; Πες το στον Charlie. Ζήτα ποινή.” Δεν μπορούμε να τα έχουμε αυτά. Πρέπει να απαγορευτούν. Καταρχάς δεν θα έπρεπε να υπάρχουν παράπονα από τους οδηγούς, αλλά και να παραπονιούνται δεν είναι ανάγκη να το ξέρουμε.


alain-prost (LAT)

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Charlie Whiting, η οποία στάλθηκε χθες το βράδυ στις ομάδες, η εφαρμογή του νέου περιορισμού στις ραδιοεπικοινωνίες θα είναι άμεση:

Για να εξασφαλίσουμε την εφαρμογή του κανόνα του Άρθρου 20.1 τον Αθλητικών Κανονισμών της Formula 1 σκοπεύουμε να πάρουμε μέτρα με άμεση ισχύ. Καμία επικοινωνία ανάμεσα στην ομάδα και τον οδηγό δεν μπορεί να περιέχει πληροφορίες που συσχετίζονται με την απόδοση του μονοθεσίου ή του οδηγού. Υπενθυμίζουμε πως η μετάδοση δεδομένων από τα πιτ στον οδηγό απαγορεύεται αυστηρά από το Άρθρο 8.5.2 των Τεχνικών Κανονισμών της Formula 1.

Η τελευταία πρόταση έχει προστεθεί για να υπενθυμίσει στις ομάδες τις αυστηρές κυρώσεις που υπάρχουν σε περίπτωση που προσπαθήσουν με “πλάγιους τρόπους” να μεταφέρουν πληροφορίες στους οδηγούς τους.

Συμφωνείς ή διαφωνείς με την απαγόρευση;