L0U8139-Large

Η FIA απαγόρευσε επίσημα, χθες, τα team-radio που βοηθούν τον πιλότο στην οδήγηση του μονοθεσίου. Υπό το άρθρο 20.1 των αγωνιστικών κανονισμών και με ισχύ από το ερχόμενο GP στη Σιγκαπούρη, η ομάδα δεν θα μπορεί να μεταφέρει πληροφορίες στον οδηγό, όπως:

  • Χρόνοι. Ξεχάστε ό,τι ακούγαμε για το που μπορεί να πατήσει ο οδηγός περισσότερο γκάζι ή φρένο, ή σε ποιες στροφές και σε ποια χρονομετρημένα κομμάτια υστερεί σε σχέση με τον teammate του. Τέτοιες πληροφορίες θα μπορούν να παρέχονται, μόνο όταν ο πιλότος βρεθεί εκτός μονοθεσίου, στα pit της ομάδας.
  • Ενέργεια. Επίσης παράνομα θα θεωρούνται τα μηνύματα για εξοικονόμηση και χρήση του ERS σε συγκεκριμένα σημεία. Πλέον, ο πιλότος θα κρίνει, εάν και που, θα πρέπει να χρησιμοποιήσει (διαφορετικά από το προγραμματισμένο) την έξτρα ενέργεια των συστημάτων.
  • Καύσιμο. Οι ενδείξεις για το πόσο καύσιμο έχει κάψει ο κάθε οδηγός, θα δίνονται μόνο μέσω της LCD οθόνης στο τιμόνι του και όχι από το μηχανικό αγώνα. Τώρα, όσες ομάδες δεν έχουν μεγάλων διαστάσεων και ευδιάκριτη οθόνη στο κόκπιτ των μονοθεσίων τους -λέγε με Red Bull, Williams, Lotus– θα αναγκαστούν να προβούν σε διορθώσεις και μάλιστα γρήγορα.
  • Φρένα και ελαστικά. Τέλος και στα μηνύματα για τη θερμοκρασία των φρένων και την κατάσταση των ελαστικών. Αργά κλαταρίσματα και κατάσταση των ελαστικών, είναι πληροφορίες που θα έρχονται μονόδρομα από τον πιλότο προς την ομάδα.
  • Κωδικοί. Yellow 13, Mix 2 κλπ, απαγορεύονται κυρίως για καλύτερο έλεγχο και αποφυγή παρανομιών. Αυτό σημαίνει πως θα χάσουμε και κάποια καλά, όπως το Hammer Time.
  • Γύρος εκκίνησης. Η ομάδα δεν μπορεί να ζητήσει συγκεκριμένο ορισμένο αριθμό burnouts ή την αύξηση της θερμοκρασίας φρένων και ελαστικών κλπ. Όλα αυτά, θα πρέπει να έχουν συμφωνηθεί εκ των προτέρων.

Τι θα επιτρέπεται:

  • Μηνύματα για λόγους ασφαλείας. Για παράδειγμα, που βρίσκονται θραύσματα στην πίστα ή σταματημένα μονοθέσια.
  • Pit Stops. Η ομάδα μπορεί να καλέσει τον πιλότο για να μπει στα pit, καθώς και σε ποιο γύρο θα το πραγματοποιήσει.
  • Κίνηση. Η ομάδα θα μπορεί να κατευθύνει τον οδηγό σε σχέση με την κίνηση που υπάρχει στην πίστα. Κάτι που εμπίπτει, εν μέρη, στα μηνύματα για λόγους ασφάλειας.
  • Team Orders. Αφού επιτρέπονται και δεν προσφέρουν(;) βοήθεια, κρίθηκε πως αποτελούν νόμιμες συζητήσεις στην ενδοεπικοινωνία. Προσωπικά, δεν θα απέκλεια κάποια αλλαγή στο συγκεκριμένο κομμάτι.

Υποπεριπτώσεις υπάρχουν πολλές και ίσως να δημιουργηθούν θέματα στους πρώτους αγώνες εφαρμογής του νέου μέτρου ή ακόμη και αλλαγές. Πάντως, οι περισσότεροι δείχνουν να συμφωνούν πως είναι μια αλλαγή για την καλυτέρευση του σπορ και της εικόνας των οδηγών. Βέβαια η FIA θα παρακολουθεί όλες τις συνομιλίες, αλλά δεν μας είπε αν η γκρίνια των οδηγών και η συζήτηση για ποινές, θα επιτρέπονται;